Oli alkupään mallia, eli pyöreillä lampuilla.
Saman näköinen oli se minunkin pirssi 1,2 S Automatic. Olisko se veivi sitten ollut vain tuon automaattimallin mäkistartin korvike? Sellainen kuitenkin oli. Kätevä venttiilien säädössä ja muussa kääntelyssä.
Sen muistan että ikää oli 24v ja voimia vaikka kuinka: nostin yksin Kadettin koneen pois nokalta. Toki laturi, startti, imu- ja pakosarja ja muut apuhärpäkkeet oli ensin pois otettu. Mutta on siinä silti valurautaa. Pihamaalla hyttysten kera tein koneremontin. Siksi oli halpa ostaa kun ei enää kone oikein käynyt.
Pahus kun ei tullut valokuvia noista alkuajan pirsseistä tullut otetuksi. Datsunista, Watrburgista, Saabeista, Opelista ja lisää Saabeja kunnes oli aikakausi ettei ollut pirssiä moneen vuoteen. Sitten taas Fiateja eri malleja alle 1000 cc luokassa ja yksi Audi 80 ihmediesel jossa bensakoneen lohko mutta dieselin kansi.
Sittemmin autoasioista on huolehdittu vaimon kanssa kimpassa. Nyt ei, periaatteessa tarvita autoa juurikaan paljon muuhun kuin kesällä mökkireissuihin. Sinne kun on aina jotain rahdattavaa. Siellä kun ollaan viikosta kolmeen viikkoon kerralla niin ei oikein vuokra-autokaan ole hyvä sijoitus. Mökille on yli 400 km ja olemme suvun ainoat jotka käyttävät mökkiä. Mutta mukava siellä on olla kun sinne pääsee. Yleensä itse olen moottoripyörällä mökillä että voi tehdä reissuja ympäristöön ja palatessa odottaa ainakin sauna kuumana.