Okei okei, nyt, reilun 40 vuoden ajorupeaman jälkeen olen valmis myöntämään, että moottoripyörät ovat hengenvaarallisia.
Piti osallistua tänään yhteen tilaisuuteen ravintolalaiva Wäiskillä Hakaniemenrannassa. Lähdin motskarilla lietsuun. Loistopäivä ajella. Savitaipale, Tuohikotti, Voikkaa, Iitti, Artjärvi, Myrskylä, Porvoo ... no se siitä.
Pikkuisen meni aikataulu tiukille kukkakauppaa etsiessä ja parkkeerasin Eldoradon Wäiskin kulkusillan viereen ja aika lähelle kieveyksen reunaa. No siihen mä olisin jättänyt sen näytille muutenkin.

Oltiin vielä juhlapuheissa kun katsoin ikkunasta, että laivan vierelle ajoi paloauto vilkut päällä ja ensivaste perässä. Kaveri joka näki paremmin pelipaikalle sanoi, että paloautoja oli itse asiassa kolme. Ei tullut selväksi mitä hommailivat. Kunnes pois lähtiessä, kun otin releitä narikasta poke sanoi, että tässä kävi sellainen episodi, että yksi kaveri halusi ottaa kuvia sun moottoripyörästä ja putosi mereen.
Oli päässyt näemmä omin avuin ylös kun Tilannehuoneen raportissa lukee:
"18:05.19 ihmisen pelastaminen vedestä
Veden varaan Hakaniemenrannassa joutunut henkilö pääsi omin avuin pois vedestä."
Kaveri oli jättänyt vielä lähtiessä pokelle viestin mulle, että hieno peli. Hyvä ettei käynyt pahemmin ja huumoria riitti.

Siinä on kuitenkin jonkinlainen pudotus veteen. Ehkä päässyt Wäiskin portaiden kautta ylös. Suoraan sieltä ei nouse kukaan.