Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 653891 kertaa)

Machiavelli

  • Viestejä: 266
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #720 : Syyskuu 04, 2015, 01:19:46 ap »
Niin ja noin 600 keikan, noin sadan miksaus -ja valokeikan ja kolmen levyn jälkeen tuntuu siltä että Guzzikyyti on parasta mitä toivoa saattaa... sanoo vanha Yamahamies... :)

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #721 : Syyskuu 22, 2015, 20:11:06 ip »
Vaihdoin tekniikan hieman kevyempään näin syyskaudella. Aloitin alkuperäisen jopo-polkupyörän kunnostuksen ja kustomoinnin. Saatanpa laittaa sähköavustimenkin kunhan löydän sopivan setin.
Sitä ennen tarvitsisin varaosiksi toisen jopon jos jollakulla sattuisi olemaan sellainen jota ei kannata kunnostaa mutta jossa on vielä osia jäljellä kuten ohjauksen laakerit ja muita pisteosia.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #722 : Syyskuu 22, 2015, 21:38:52 ip »
Semmoiset aidot jopot laillisilla markkinoilla alkaa olla harvinaisia. Ne jotka ovat täällä päin myynnissä, hipovat kyllä hinnoillaan taivaita.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #723 : Syyskuu 22, 2015, 22:15:08 ip »
Jep. Hinnat tiedetään. Tämäkin yksilö jo multa varastettiin mutta löysin sattumalta yli vuoden kadoksissa olon jälkeen. Maksoin siitä aikanaan kovan hinnan: 150 markkaa. Viidelläkympilläkin olisi saanut silloin toimivan pyörän.
Ilmeisesti pitää ryhtyä pelkäämään pitkäkyntisiä jälleen kun saan jopon liikennekuntoon. En tee siitä alkuperäistä vaan kustomoin reilusti että on varmasti yksilöllinen ettei ole varkaallekaan ns helppo nakki.
Mutta niitä raatoja jos löytyisi.....

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #724 : Syyskuu 23, 2015, 06:22:53 ap »
Mie entisöin tyttärelle vajaa 40 vuotta vanhan keltaisen hippikombin, mutta kun se ei kelpaa.
Kaikki kaverit ajaa semmoisella nykyjopolla, jossa on korkea sarvikko.
Nyt pitäs semmoinen sitten saada.
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #725 : Syyskuu 23, 2015, 06:31:02 ap »
No niitä saa onneksi halvalla Torista. Katsoo vaan ettei rungossa ole jo jonkun muun tunnistenumeroa. Tuntuvat olevan kovin helposti "omistajaa" vaihtavaa sorttia..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #726 : Syyskuu 23, 2015, 13:36:20 ip »
Lainaus
1100 Sport koneista
Ghezzissä V11 -moottori...
"The V11 Sport has new pistons and cylinder heads. The part number cast into the head is that of the V11, indicating a total revamp (or maybe just the need to renew the molds). Heads for the Sport 1100s carry part numbers of the LeMans IV, from which they were fairly directly derived. The V11 Sport head has a less abrupt radius in the floor of its intake port, a revised squish band, and displays a lot less core shift between the exhaust port and the machined head pipe receptacle."

No nyt tuli taas se "squish band" mitä en ymmärrä ennen kuin joku näyttää sen minulle fyysisellä osoittimella että tuo kohta tuossa...

Lainaus
joutuisiko sen silloin ostamaan
Suosittelen, Savonlinnaan on tästä mukavammat mutkatiet. Olisi kiva jos olisi myös aito alkupään Daytona sopivalla etäisyydellä...  Voisi kysyä että pääseekö katsomaan ja käydä lörtsyn vetäsemässä samalla reissulla, lie helpompi halkaista sellainen Svln torilla kun atomi Lpr torilla (fingerpori...).
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #727 : Syyskuu 23, 2015, 13:53:10 ip »
Squish band. Piirtelemään en ala.
Kun sylinterin halkaisija on suurempi kuin palotilan suurin halkaisija on niiden erotus tuo squish band. Yleensä muutamia millejä leveä rengasmainen alue kannen suorassa osassa palotilan puolipallon ympärillä jonka liki mäntä nousee ja saa itsensä ja squish bandin väliin jäävän seoksen "puhallettua" pyörteisenä palotilaan. Käytetään monissa moottoreissa mutta ei kaikissa.

Tämä asia olisi paree tuolla tekniikkaosiossa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #728 : Syyskuu 23, 2015, 13:58:39 ip »
Eikös tuo jo pariin otteeseen sulle selitetty? Tuossa vielä kertauksena Matilta.
Tässä rautalangasta:




..Niin ja siinä kannessa oleva kulma on isompi, kuin männän laessa, että se tyhjentää tuon paljealueen palotilaan. Lähes kaikissa kuvissa squish-alue on piirretty tasaiseksi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #729 : Syyskuu 23, 2015, 14:02:47 ip »
Jk . Fillareista: Jos sln suunnilla joku on vailla wanhojen fillarin osia niin minulla on joitakin..myös kokonaisia. Myös yksi vanha sininen Tunturi VIP 24 "nuorisopyörä joutaisi vaikka lahjoittaa oikeaan tarpeeseen..

Särähti silmään: Mulla oli junnuna Vip 24". Metallinhohtoinen ja kaarevalla yläputkella. Kavereilla oli se uudempi malli, kolmivaihteisena ja suoralla runkoputkella. Se uudempi oli myös kalsarinsininen, tuo vanhempi oli mielestäni siistimpi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #730 : Syyskuu 23, 2015, 14:04:44 ip »
Lainaus
Eikös tuo jo pariin otteeseen sulle selitetty
On, mutta ongelma on taas: "I may be simple and stupid, but I'm a Guzzi owner...".  Kuvasta selviää heti. Merkillistä että tuolla tavalla tulee "seinä vastaan" eikä kannen puolella olekaan samaa halkaisijaa kun sylinterissä... kaikel viistii. En opponeeraa, tehtäköön niin kuin hyvä tulee. Ja loput korjataan softalla (Guzzin ja VW dieselin päästöt...).
V11 - it defines you.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #731 : Syyskuu 23, 2015, 15:55:23 ip »
Custom hemmona olen "salaa" myös wanhan kalsari-metallinsinisen SportRacerin polkija. Monarkin kippurasarvitangon tosin vaihdoin t-malliin selkää säästääkseni.
p.s. Squish bandillä on suotuisa vaikutus palamiseen, vaikkei silmään siltä näytäkään. Palotila on osin männässä Guzzeissa ja voi siksi olla avattuna vaikea hahmottaa. 1400 mallien moderni palotila on lähes neliö ja mäntä kuin harjakatto.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #732 : Syyskuu 26, 2015, 22:20:05 ip »
Okei okei, nyt, reilun 40 vuoden ajorupeaman jälkeen olen valmis myöntämään, että moottoripyörät ovat hengenvaarallisia.
Piti osallistua tänään yhteen tilaisuuteen ravintolalaiva Wäiskillä Hakaniemenrannassa. Lähdin motskarilla lietsuun. Loistopäivä ajella. Savitaipale, Tuohikotti, Voikkaa, Iitti, Artjärvi, Myrskylä, Porvoo ... no se siitä.
Pikkuisen meni aikataulu tiukille kukkakauppaa etsiessä ja parkkeerasin Eldoradon Wäiskin kulkusillan viereen ja aika lähelle kieveyksen reunaa. No siihen mä olisin jättänyt sen näytille muutenkin.  ;)

Oltiin vielä juhlapuheissa kun katsoin ikkunasta, että laivan vierelle ajoi paloauto vilkut päällä ja ensivaste perässä. Kaveri joka näki paremmin pelipaikalle sanoi, että paloautoja oli itse asiassa kolme. Ei tullut selväksi mitä hommailivat. Kunnes pois lähtiessä, kun otin releitä narikasta poke sanoi, että tässä kävi sellainen episodi, että yksi kaveri halusi ottaa kuvia sun moottoripyörästä ja putosi mereen.
Oli päässyt näemmä omin avuin ylös kun Tilannehuoneen raportissa lukee:
"18:05.19 ihmisen pelastaminen vedestä
Veden varaan Hakaniemenrannassa joutunut henkilö pääsi omin avuin pois vedestä."

Kaveri oli jättänyt vielä lähtiessä pokelle viestin mulle, että hieno peli. Hyvä ettei käynyt pahemmin ja huumoria riitti.  ;D
Siinä on kuitenkin jonkinlainen pudotus veteen. Ehkä päässyt Wäiskin portaiden kautta ylös. Suoraan sieltä ei nouse kukaan.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 047
  • Kotirintamamotoristi
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #733 : Syyskuu 28, 2015, 10:19:14 ap »
Arkistoinnin arvoinen tarina Guzzin aiheuttamasta eufoorisesta tilasta. Että sitten putos mölijältä. On se niin kommee.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Passo Stelvio

  • Viestejä: 119
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #734 : Syyskuu 28, 2015, 20:58:58 ip »
Auto tänään lunastukseen. Pari tuntia vaimo kuvattavana minä vain lääkärintarkastuksessa. Ei mitään hätää päästiin kotiin. Vuokra auto alle ja huomenna töihin. Lahden motarilla oli ahdasta aamulla. Pysähdyttiin kun jono pysätyi niin alkoi kolista.