Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 654013 kertaa)

Pekka

Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #705 : Elokuu 31, 2015, 22:17:26 ip »
No nyt kerrottiin uutisissa että ovat keksineet jäätelön mikä ei sula helteellä.
Mahtaako tuohon sitten mahahapot pystyä, vai meneekö läpi putkesta sellaisenaan ???
Sohc van Helmi.

Breeze

« Vastaus #706 : Elokuu 31, 2015, 22:34:35 ip »
No nyt kerrottiin uutisissa että ovat keksineet jäätelön mikä ei sula helteellä.
Mahtaako tuohon sitten mahahapot pystyä, vai meneekö läpi putkesta sellaisenaan ???

14.11.2012
Tämäkin vielä! ! !

Pekka

« Vastaus #707 : Elokuu 31, 2015, 23:27:07 ip »
Tätä pelkäsinkin, pitää odottaa pakkasia ::)
Sohc van Helmi.

motomatti

« Vastaus #708 : Syyskuu 02, 2015, 20:34:58 ip »
Reserviläiskirje ja sen sisältö on mulla hieman vaiheessa. Ensin tuli kirje Pirkanmaan aluetoimistosta. Vähän ajan päästä edellisen asian peruuttava kirje Uudenmaan aluetoimistosta jossa oli ihan mahdottomia laitettu kapoisille hartioilleni. Otin yhteyttä sähköpostitse ja paluuviestissä käskettiin marssimaan paikalliseen aluetoimistoon ja toimittamaan asianmukaisten tahojen lausunnot mikäli en voi vastaanottaa kohdalleni langetettua tehtävää. Pitäisikö näin vuosin vielä ryhtyä sotatyönjohtajaksi?

TunturiTT

« Vastaus #709 : Syyskuu 02, 2015, 22:10:55 ip »
Mun kirjeessä toivottiin minusta varastonhoitajaa. Jännä juttu, kun ei liippaa edes läheltä omaa työhistoriaa tai palvelusta. En sentään ole varastomies. Se on erikseen, tiedän koska veljeni on sijoitettuna siihen toimeen
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #710 : Syyskuu 02, 2015, 22:30:39 ip »
Ei taida olla ihan ajan tasalla Puolustuslaitoksen kirjanpidot. Mulle sälytetty tehtävä ei ole likikään sitä mitä olen ammatikseni tehnyt tai mihin varusmies/reservipalvelukseni edellyttää. Sijoituspaikkakin on toisella puolella maata. Tosin olen kyseisellä paikkakunnalla asunut vuoden verran -89 -91. Kyseiseltä paikkakunnalta olin tosin kertausharjoituksissa Rovaniemellä ja muualla Lapissa mutta Ilmavoimien treeneissä joka taas sopii ammattikoulutukseni kanssa hyvin.
Ilmankos siinä kirjeessä kielletään näiden reserviläisasioiden repostelu julkisesti. Selviäisi miten sekaisin asiat ovat.

Nyt kun tuli puheeksi pitänee aluetoimistossa vierailla mutta ei kiinnosta lähteä hakemaan ajantasaisia papereita toisista virastoista ja vakuutusyhtiöstä joita pitäisi olla todisteena että en sovellu kyseiseen tehtävään vaan olen jo eläkkeellä. Taidan vain mennä muutaman vuoden vanhojen papereiden kanssa. Katsotaan mitä sanovat.

TunturiTT

« Vastaus #711 : Syyskuu 02, 2015, 22:39:26 ip »
Mulla oli nykyinen ammatti. Työkavereilla kaksikinkymmentä vanhoja pestejä.

jjp

« Vastaus #712 : Syyskuu 03, 2015, 08:59:54 ap »
Reserviläiskirje ja sen sisältö on mulla hieman vaiheessa.

Samoin. Ei oo nimittäin moista näkynyt. Kyllä mua niin harmittaa. Tosin sehän voi tietenkin johtua siitä, että nykyistä hommaani ei heiltä listoilta löydy. Olen nimittäin työtön.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

Camn

« Vastaus #713 : Syyskuu 03, 2015, 09:46:48 ap »
Kuvittelin että +50 ikäisiä ei enää kirjeillä vaivata. Ei ole näkynyt ja on annettu ymmärtää että nimi on kirjoissa ja paikka suunniteltu. Mutta tottahan me ylös yhtenä miehenä jos naapuri taas alkaa tulemaan ;).
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2015, 19:22:47 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

« Vastaus #714 : Syyskuu 03, 2015, 12:13:24 ip »
Kohta 60 tulee mittariin mutta silti pitää maata puolustaman. Tosin se on hieman hämärtynyt tuo puolustamisen kohde EU:hun liittymisen myötä ja Natomaatakin jotkut tarjoavat kovasti puolustettavaksi ja ehkä Pohjoismaatakin. Kaikki vaan puolustaa. Hyökkäysvoimat ovat vain vihollisella.

Persana se kesämökkikin on siellä Itä-Suomessa. Pitäisköhän se koittaa myydä ja ostaa niillä rahoilla lännempää tontti. Niinhän kauaskatsovat venäläisetkin ovat tehneet parhaiden vesiliikenneyhteyksien varrelta.
Varusmiesaikana maastoharjoituksessa joukkueenjohtaja osoitti vihollisen hyökkäävän lännestä. Heti alokkaista joku kysyi että miten niin lännestä? Vihollinen voi myös koukata.

millegt

« Vastaus #715 : Syyskuu 03, 2015, 13:19:56 ip »
moon jo lähempänä kuutta kun viittäkymmentä ja kirje tuli taustalla 70 luvun T55 asentajakoulutus kertaamaan ei ole pyydetty

motomatti

« Vastaus #716 : Syyskuu 03, 2015, 13:25:26 ip »
Se on nostoväki nyt arvossaan. Meitähän on vielä paljon hengissä verrattuna myöhempiin ikäluokkiin joiden kohdalla syntyvyys oli alhaisemmalla tasolla. Voidaan sitten julkisuudessa kehuskella isolla reservillä jonka jo jokin amerikkalaislehti keksi otsikolla: Suomi varustautuu sotaan?

TunturiTT

« Vastaus #717 : Syyskuu 03, 2015, 13:26:42 ip »
..amerikkalaislehti keksi otsikolla: Suomi varustautuu sotaan?

Usalaisille terveisiä; tervetuloa koittamaan..

Pekka

« Vastaus #718 : Syyskuu 03, 2015, 14:50:45 ip »
Kerran ole ollut minäkin kertaamassa, laittoivat "vastavalmistuneen" kuljetusupseerin rannikkotykistöä kouluttamaan ;D
Koulutettavat olivat silloinkin pääosin viisikymppisiä ja porukalla sitä ihmeteltiin. Tosiasia kuitenkin
on, niin kuin Joppe Karhunen yhdessä haastattelussa sanoi: "Sotiminen on nuorten ja harkintakyvyttömien
miesten hommaa".
Nuorempia ei kannata käyttää tukitehtäviin, missä tarvitaan sitä osaamista ja harkinta-
kykyä että saadaan voima ja materiaali toimitettua painopisteeseen oikealla hetkellä.
Sohc van Helmi.

Machiavelli

« Vastaus #719 : Syyskuu 03, 2015, 21:20:53 ip »
 Mun isoisä kaatui Viipurissa neljä päivää ennenkuin talvisota loppui... sanoisin että huono tsägä... jotenkin vaan on aina tuntunut että olen em. kaverille velkaa...