Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 653917 kertaa)

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #525 : Maaliskuu 02, 2015, 12:43:24 ip »
Kävin pollella ajelemassa.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #526 : Maaliskuu 02, 2015, 12:49:00 ip »
...ja kuva edelliseen.. Piti vähän leikata että mahtuu.


ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #527 : Maaliskuu 05, 2015, 10:58:23 ap »
Miehittämätön lentovehje tutulla tekniikalla. ( linkki )
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #528 : Maaliskuu 05, 2015, 12:54:27 ip »
Ja sama moottori Larioon sovitettuna (Wildguzzi foorumilta):
V11 - it defines you.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #529 : Maaliskuu 05, 2015, 14:12:27 ip »
Paikalliset ultrakevyt-lentäjät yrittivät  aikanaan saada näitä moottoreita ostettua koneisiinsa, mutta huonolla menestyksellä ,oli kuulemma varattu kaikki Israelilaisille. Ja niistä piti olla "hys hys",  ovat vallan kauheita sotakoneita.  Olisihan se äänisaaste ollut mukavampaa kuunnelle kuin Rotaxin pärinä.  Moto Italia kuitenkin sinnikkäästi yritti.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #530 : Maaliskuu 05, 2015, 15:21:27 ip »
Tuo Wildguzzi foorumin moottori oli nimenomaan Israelin testilaitteesta kotoisin ja hommattu tyylillä joku_tuntee_jonkun_joka_tuntee_jonkun.. Eli ihan täysin ei ole kertonut, miten on päässyt koneeseen käsiksi. Myöskään kaikkea faktaa koneen spekseistä ei seurannut mukana.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #531 : Maaliskuu 05, 2015, 15:28:27 ip »
Tuo jäi kiinnostamaan:
Lainaus
Powerplant: Two 750 cc Moto Guzzi engines of 65 hp each.
Että mitä muutoksia on tehty, että 48 hp -> 65 hp ?
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #532 : Maaliskuu 05, 2015, 15:35:58 ip »
Hemi-mallinen palotila, eli kokonaan omanlainen kansi. Venttiilit on samalla lailla kannessa, kuin isolohkossa. Ja ne on ISOT!  :) Ja lentomoottorissa tapaa olla rutistuksia sopivasti. Niin ja ruiskuhan tuo on. Mahtaa olla mielenkiintoinen kartta, boksi ei ole samanlainen kuin katumopoissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #533 : Maaliskuu 05, 2015, 16:30:28 ip »
Tässä tehtaan Ippogrifo-konseptissa oli tuo moottori.

Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #534 : Maaliskuu 06, 2015, 01:28:36 ap »
Lainaus
boksi ei ole samanlainen kuin katumopoissa
Tehty käymään vakiokierroksilla - kovin eritapaista käyttöä kun moottoripyörässä. Vähän niin kuin ajaisi tasakaasulla yhdellä vaihteella koko ajan ylämäkeen. Oliko niin että kun tuo moottori oli tarkoitettu miehittämättömään lentopeliin, ao. alalla muuten tarvittavia "kahdennuksia" ei ollut ja siksi sitä ei ehkä myyty mihinkään sellaiseen, missä ihminen irtoaa maan kamaralta pidemmäksi aikaa?
Lainaus
Ippogrifo
"Passo Stelviolla" on se esite: onko siellä mainittu tästä palotila-asiasta, että erilainen kuin muissa siihenastisissa? Noita kuvia olen nähnyt mutta ei ole jäänyt mieleen erityismainintaa poikkeavasta moottorista.
V11 - it defines you.

Passo Stelvio

  • Viestejä: 119
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #535 : Maaliskuu 06, 2015, 08:10:31 ap »
Koetan muistaa katsoa esitettä kun pääsen kotiin, työ haittaa harrastustoimintaa.
Muutenkin noita esitteitä olisi muutamia kymmeniä, niitä voisi joku lajitoveri skannata tänne arkistoon ettei sitten aikanaan perikunta työnnä niitä siirtolavalle.
Aikanaan kun luin nuista lennokeista tuli mieleen oisko siinä Italian armeijan salainen ase. Vihulainen kun kuulee Guzzin äänen ja luullee rynnäkön tulevan tietä pitkin, yllätyshän on melkoinen kun tulevat Ippoairolla ilmasta . No juu..........

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #536 : Maaliskuu 06, 2015, 08:28:23 ap »
Lainaus
boksi ei ole samanlainen kuin katumopoissa
Tehty käymään vakiokierroksilla - kovin eritapaista käyttöä kun moottoripyörässä. Vähän niin kuin ajaisi tasakaasulla yhdellä vaihteella koko ajan ylämäkeen. Oliko niin että kun tuo moottori oli tarkoitettu miehittämättömään lentopeliin, ao. alalla muuten tarvittavia "kahdennuksia" ei ollut ja siksi sitä ei ehkä myyty mihinkään sellaiseen, missä ihminen irtoaa maan kamaralta pidemmäksi aikaa?
Lainaus
Ippogrifo
"Passo Stelviolla" on se esite: onko siellä mainittu tästä palotila-asiasta, että erilainen kuin muissa siihenastisissa? Noita kuvia olen nähnyt mutta ei ole jäänyt mieleen erityismainintaa poikkeavasta moottorista.

Joo, ja tuo boksi ei ole samaa kamaa kuin pyöräkäytössä muutenkaan. Se on semmoinen iso, alumiininen toosa, josta lähtee aika kasa kaapeleita. Olisko tuplattu asioita, kuten lentomaailmassa on tapana?

Tuosta palotilasta on hyviä kuvia ja juttua tuolla Wildguzzin ketjussa. Eli siinä, missä Larion runkoon konetta tunkataan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #537 : Maaliskuu 10, 2015, 12:29:56 ip »
>>>Autokansi oli jo tyhjennetty satamaan tultaessa.<<<

Kannataa kattoo millä paatilla ensikesänä lähtee reissuun ;D

http://yle.fi/uutiset/tulipalo_silja_symphonylla/7854976
Sohc van Helmi.

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #538 : Huhtikuu 12, 2015, 14:57:13 ip »
Kun sanotaan että, kulkee kuin juna, näyttää tältä.

https://www.youtube.com/watch?v=i0gaHvVOz8E
Sohc van Helmi.

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #539 : Huhtikuu 12, 2015, 16:03:21 ip »
Tuollaista tuplaveturifuusiota olen aina vähän ihmetellyt. Miten ihmeessä saatiin kahden höyrykoneen nopeus samaksi? Hitaampi kun jarruttaa menoa. Ilmeisesti on junapainot olleet kuitenkin sellaiset, että yhden irtiotto- ja vetoteho ei riittänyt. On siinä puhelinlanka kuumana ollut tuossa välissä. Eikä kai pieni epätasapaino koneen pyöritysnopeudessa ollut väliksi / ei kukaan huomannut...
Mitäs sanoo Gruppon höyrykonemestari?

Joskus näin sellaisen dieselgenun, jossa kaksi dieseliä veti yhtä genua. Hihnaveto molemmista yhdelle akselille. Oli näkemisenarvoinen konstruktio. Ja ensin tuli mieleen tuo nopeusero...