Tuskin tuo Stilo on sen paskempi kuin Mersun 320 CDI farkku. Aamulla hinurin lavalla pajalle. Nyt oli taka-akselin palje poks! Mistähän helvetin preservatiivista nekin on tehty nykyään. Seitinohuesta.
Entisessä 124 koppaisessa oli 640tonnia mittarissa kun luovuin, eikä mitään ongelmaa vastaavien kanssa. Tällä ei tainnut päästä kahteensaataan kun oli ensimmäinen sökönä.
Onneksi ovat halpoja. Noi palkeet. Tonnista jää kahvirahat vielä käteen. Toki työt siihen päälle. 
Eihän ne mersun ilmajousituksen osat mitään järin kestäviä ole, mutta älä nyt ihmeessä niitä mistään merkkiliikkeestä osta. Katso Saksan ebay, Alibaba.com tai jos tuo tuntuu liian vaikealta, niin kyllä niitä edullisemmin saa vaikka kotimaisesta verkkokaupasta.
Ihan vaan esimerkkinä ilmajousituksen kompura : mekkiliike. 800 euroa ja risat, KL-varaosa 400 ja hilut päälle, kotimainen verkkokauppa 320 euroa, saksan ebay 230 ja risat...
Se farkkumersussa vakiona oleva "ilmajousitus" ei ole muuta kuin takapään tasonsäätö, jonka toteutus kyllä tosiaan jättää turhan paljon toivomisen varaa.
Itse olen nyt taas ajellut vähän aikaa yli 10 vuotta vanhalla E320-mersulla ja en oikein usko, että se Stilo on puoliksikaan näin hyvä. Itse asiassa tämän alusta on parempi kuin uuden Skoda Superbin, mutta sehän nyt ei vielä paljon ole.
Isän ässä-mersuun on meillä varastossa aina muutama kiinasta tilattu airmaticin tolppa, jos tulee vaihtotarvetta. Hinta kun sieltä tilattuna on alle 400 euroa per kulma...
124-korisessa ei ollut ilmajousitusta ja ne takapään hydraulisella tasonsäädöllä varustetu iskarit tosiaan kesti ikuisuuksia.