Jatkoa edelliseen: sain auton ajettua pelkän käsijarrun tuella kaverin nosturille, sain todeta ettei tuollaista nykyautoa kovin tuosta vaan nosteta. Autoa pitäisi nostaa neljästä 40x60 kokoisesta kolosta, jotka sijaitsevat helmassa. No tällaisia töttylöitä ei ollut, niin piti soveltaa. Olen sen verran ollut autoteollisuuden parissa töissä, että tiedän miltä kokoonpanolinjan häkin nostopiste näyttää. Nosturin tassut näille kohdin ja auto kattoon. Liitokset onneksi irtosivat ongelmitta. Rikkoutunut putki irtosi muutamana osana, leikkelin pienemmiksi ujutettaviksi alustan osien välistä. Se, joka oli yhä nestettä pitävä, lähti palasina ilman työkaluja! Oli niin haperoa, ettei voimaa juuri tarvinut. Ihan oikeasti hirvittää, miten pienestä on ollut meidän perhekuljettimen jarrujen olemassaolo. Olisivat kadonneet ensimmäisessä tosipaikassa.. Uudet putket vetelin sieltä mistä helpommin sain, ei ole 2000-luvun autossa ihan helppo juttu. Alustassa on jos jotakin romua ja kikkuraa. Viitisen tuntia otti koko remontti.
No, rouva sitten kuskasi auton seuraavana päivänä konttorille ihmeteltäväksi. Jarruputket ja jarrut kelpasivat. Hylky kuitenkin tuli; etujousi poikki, vääränväriset takavilkut, kilvenvalo ei toimi ja takana vasemmalla välyksellinen tuenta.
Otin takaa vilkkupolttimon käteen ja se on oranssi.. Minkähän värinen sen pitäisi olla? Öö.. oranssi? Jousi ok, pää puuttuu, vaihtoon tietenkin. Kilvenvalo, kannat hapettuneet polttimoista -> vaihtoon. Mutta se takapyörän tuenta sitten. Katsuri oli sanonut konttorilla, ettei tiedä itsekään missä välys on, mutta siellä sellainen on..? No mitähän vi#@ua mää sinne vaihdan? Kaikki kuusi puslaako? Miten voi tuolla vialla hylätä, jos ei itsekään tiedä missä on vika? Mihin tämä maailma on menossa? Pitääkö minun jotenkin nyt paikata katsurin ammattitaidottomuus? Ihan oikeasti vituttaa tällä hetkellä.