Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 653956 kertaa)

Tuulenpoika

Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #195 : Helmikuu 07, 2014, 23:29:40 ip »
En tiedä itkiskö vai naurais....perheen neljästä italiaanosta kaksi pois pelistä  yhdeksän päivän aikana.Puoliso ajoi ensiksi Alfansa korjaamolle törmättyään maasturin koukkuun ja nyt mun Stilon lunastuskuntoon traktorin kauhaan....P..LE.Onneksi ei ole tullut henkilövahinkoja.Täytyy ottaa jaloviinaa....

tramp

• Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
« Vastaus #196 : Helmikuu 08, 2014, 09:41:19 ap »
Onneks tuo jallu sentään ole kototekoista  :D

aj@

« Vastaus #197 : Helmikuu 08, 2014, 10:34:03 ap »
Eivät nuo sentään olleet valmistusmaasta johtuvia, syöpi miestä silti

TunturiTT

« Vastaus #198 : Helmikuu 08, 2014, 12:07:15 ip »
Tuosta tulikin mieleen; kaveri osti pikku-Opelin. Autossa oli ollut vika-> oli joutunut ilkivallan uhriksi, dieselin joukkoon oli laitettu sokeria tms. Moottori oli leikannut kiinni, auto lunastettu ja sittemmin korjattu. Korjaaja oli kuitenkin tehnyt remontin ohjeen vastaisesti ja tämä aiheutti ylimääräistä murhetta sitten tällä kaverillani. Aikansa tätä katsottuaan sai sitten peruttua kaupat. Kommentti oli:"Ikinä ei tule minulle Ooppelia, jäi niin huono maku kun ei koskaan toimi. Olisi pitänyt kuunnella, kun kaverit varoittelivat kajoamasta merkkiin.."

Itse vaan kuuntelin ihmeissäni, kun mielestäni tuossa ei ollut merkillä mitään tekemistä vikojen kanssa. Ilkivalta ja ohjeen vastainen korjaus..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #199 : Helmikuu 08, 2014, 12:40:53 ip »
Minullakin oli joskus Opel. Se oli hyvä kapine. Varmistin sillä taivasosuuteni: "Kärsi, kärsi - kirkkaimman kruunun saat".
Uutena pakasta vedettynä sain unohtumattomia kokemuksia:
- Pesu vei maalit keulasta
- Vas. taustapelin lasielementti putosi kesken matkan moottoritielle.
- Valot hävisivät ja tulivat, hävisivät jne jne. Valokatkaisin vaihtoon.
- Öljyt tulivat itsekseen pihalle, koukkuauto vei "huoltoon." Tehtaalla asennettu liian lyhyt pultti moottoriin.
- Nopeusvaijeri katkesi => nopeussignaali loppui => auto sammui. Moottoritiellä ihan yllättäen - ja yllätys! Perjantaina kaukana kotoa.
- "Moottorinsammutuslamppu" syttyi -28ast pakkasta /pe-aamu / Kemissä. Huolto lupasi katsoa seur. torstaina. Lähdin kotiin, Pihtiputaalla lamppu sammui...
- Öljyä 1,5l / 10´000km.
- Tamperelainen "autohuolto" ei vaihtanut pimeää ajovaloa huollon yhteydessä: "Ei ollut tullessa puhetta..."
- Autossa mukana lelu, jota kutsuivat nimellä tunkki. Kertoivat, että renkaanvaihto on ammattikorjaamon työtä...

Mutta - taivasosuus on varmistettu...

TunturiTT

« Vastaus #200 : Helmikuu 08, 2014, 12:56:34 ip »
Sitä tunkkia ei ole missään autossa tarkoitettu kausittaiseen renkaan vaihtoon. Se on vain ja ainoastaan sitä varten, että varapyörän saa alle tien päällä. Se on monissa ohjekirjoissa ihan erikseen sanottu.
Tuollaisia vikakertomuksia on merkeistä riippumatta olemassa. Esim. Volvot ja Foordit paistattelevat takuukorjauslistoilla kärkipäässä.
Yleensähän vikojen kanssa saa tapella uuden automallin ensimmäisen vuosikerran kanssa. Takuukorjaamo tullee monilla merkeillä tutuksi. Itse en koskaan ole uutta autoa ostanut ja tuskin koskaan ostan. Tulee kaikkein kalleimmat kilometrit mittariin. Omat autot on aina olleet jopa reilustikin käytettyjä.  Niiden kanssa on sitten pitänyt hyväksyä normaali kuluminen. Hyvä huoltohistoria auttaa yleensä loppukäyttäjää.

motomatti

« Vastaus #201 : Helmikuu 08, 2014, 13:14:49 ip »
Oooppeleista C-malli Kadett Automatic 1200 S on hyvin tuttu. Osin myös D.
C-Kadettissa ryhtyi moottori kolkuttamaan töihin mennessä. (Takana yli 200.000 km) Arvio oli mäntävika kun työporukalla asiaa pähkäiltiin. Kotimatkalla poikkesin ostamassa Ylöjärven Autotarvikkeesta mäntäsarjan, laakerisarjan ja moottorin tiivistesarjan. Kolistelin kotipihaan. Konepelti irti ja moottori osina pois. Vika löytyi: mäntä helmasta poikki. Uudet laakerit, männät ja tiivisteet paikoilleen, öljyt sisään ja seuraavan aamuna taas töihin. Ilman kolinoita.
Tulihan siitä sanomista: silloinen morsian ei tykännyt kun paistoin mäntiä ja kiertokankia leivinuunissa. Käry oli melkomoinen. Lämmitys tarvitaan siksi että männäntapit ovat puristussovitteella paikoillaan. Muuta vikaa siinä pirssisä ei ollutkaan. Monta talvea vielä sillä ajelin. Että sikäli on Ooppelista vain hyvää sanottavaa: kohtuullisen kestävä, erittäin helppo remontoida ja edulliset varaosat. Nykyooppeleista ei ole tietoa.

D-Kadetti oli sitten myöhemmin. Sillä taisin ajaa vain kaksi talvea viattomasti. Vaihtui 127 Fiatiin joka olikin hauska laite. Se vaihtui 850 Fiatiin joka oli vieläkin hauskempi ja sen jälkeen, kun piti ajaa enemmän, Audi 80 ihmedieseliin. Kone kesti kori ei.
Monen autottoman vuoden jälkeen on nyt uutena ostettu Dacia Logan Van 1,5 tdi. Viides vuosi menossa. Ei havaittuja vikoja tekniikassa. Toisaalta ei ole käynyt kertaakaan merkkihuollossa. Sellaiset hommat hoitelen itse. Kohta pitää vaihtaa jakohihna. Siihen asti pelkkiä öljynvaihtohuoltoja ja tarkastuksia omaan tahtiin. Erinomaisen yksinkertainen laite ja ajolleen hyvä. Sopii työkaluksi tavaran kuljetukseen oikein hyvin.

BrevaHessu

« Vastaus #202 : Helmikuu 08, 2014, 13:25:13 ip »
Itselläni on vuosi sitten uutena ostettu Opel Astra 1,4 Turbo. Nyt ajettu n. 17.000km ja ei ole ollut mitään vikaa. Öljyä olen vuoden aikana lisännyt 0,5L. Ei mitään valittamista Opelista, käy ja toimii varmasti. Turha mielestäni puhua vain jonkun merkin vioista, koska niitä vikoja on ihan joka merkillä. Vai ruvetaanko puhumaan esim. VW-konsernin DSG-vaihteistoista?
V7 II Stone -15

TunturiTT

« Vastaus #203 : Helmikuu 08, 2014, 13:42:27 ip »
Puhutaan vaan, avaus; pikkuveljellä on DSG Superb, jolla on ajettu 400 tuhatta. Laatikko on avaamaton ja korjaamaton. Toimii ilman moitteita. Niin, ja tuo on ollut aikaisemmassa elämässä maaseudulla taksina..

BrevaHessu

« Vastaus #204 : Helmikuu 08, 2014, 14:02:51 ip »
Kaverini Octaviasta hajosi DSG kun oli ajettu 45000, eihän ne tietysti kaikista hajoa mutta kuitenkin. Hänen Skodaan vaihteisto uusittiin takuuna. Mitä mediasta olen lukenut, niin onhan niitä hajonnut ihan liikaa. En niistä paljon mitään ymmärrä, ehkä joku voisi valottaa asiaa mikä niissä mättää.
V7 II Stone -15

aj@

« Vastaus #205 : Helmikuu 08, 2014, 14:09:24 ip »
Meillä rouva ajaa ainoalla oikella autolla, eli MB:llä. Mulle riittää Kia.

Ekku

« Vastaus #206 : Helmikuu 08, 2014, 14:10:36 ip »
Kaverini Octaviasta hajosi DSG kun oli ajettu 45000, eihän ne tietysti kaikista hajoa mutta kuitenkin. Hänen Skodaan vaihteisto uusittiin takuuna. Mitä mediasta olen lukenut, niin onhan niitä hajonnut ihan liikaa. En niistä paljon mitään ymmärrä, ehkä joku voisi valottaa asiaa mikä niissä mättää.

Se Superbissa oleva 6-vaihteinen DSG on erilainen loota kuin esim. Octavioissa ja Jetoissa oleva loota. Superbeissa tuntuu laatikot kestävän hyvin, mutta noissa pienemissä käytetty laatikko tuntuu olevan huonompi.

Mitäs jos puhutaan vaihteeksi vaikka Mersujen vioista ja siitä missä kilometrimäärissä niitä esiintyy...

HUOM. Jätetään ne A ja B-sarjalaiset kokonaan pois, kun ei niitä oikein voi mersuina pitää. Ainakaan laadun puolesta...

TunturiTT

« Vastaus #207 : Helmikuu 08, 2014, 14:27:20 ip »
Veljen Octavian Dsg:hen ei ehtinyt tulla vikoja 150 tonniin. Kansi tosin halkesi ja turbon johdinsiivet jumittuivat.

motomatti

« Vastaus #208 : Helmikuu 08, 2014, 14:31:49 ip »
Vanha sanonta: kaikki kuluu mikä hemppaa ja hemppakin kuluu.

Breeze

« Vastaus #209 : Helmikuu 08, 2014, 14:38:48 ip »
Meidän rouva ajaa H-mallin Astralla ja ollut hyvin tyytyväinen.
Minä olen myös ollut tyytyväinen, kun siinä ei ole ollut ongelmia. Okei, kovien pakkasten aikaan turvatyynyn valo paloi pariin otteesseen ja vikamuistin luku ilmoitti vika merkkivalopiirissä. Epäillään huonoa mittariston maadoitusta.
Autossa on 1,6 twinport moottori ja se on aika surkea esitys tehon, väännön ja kulutuksen suhteen. Muuten hyvä auto.
Uskalsin ostaa rouvalle H-mallin Astran ihan sen takia, kun kolme vuosikymmentä ooppeleita korjanut asentaja sanoi, että H-mallin Astra on mainettaan parempi auto.

Itse en autoista mitään tiedä ja sen takia minulla on W201 2,0d...
Tämäkin vielä! ! !