Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 653849 kertaa)

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #75 : Syyskuu 03, 2013, 09:19:25 ap »
Ostin Stena Linen laivalta pullon Hendricks -giniä. Jos viikonloppuna maistais, että onko se niin hyvää kuin kehutaan. Ja Citti-marketista vähän vehnäolutta.

Että vielä mahtui oluttakin kyytiin?

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #76 : Syyskuu 03, 2013, 12:00:11 ip »
Mahtui, mutta ei niin paljon kuin olisi haluttu ..  :P

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #77 : Syyskuu 03, 2013, 16:51:01 ip »
Kannattaa tarkistaa, ettei mikään kanna. Eikös kaasarit irtoa pakettina, niin voi pöydällä ihmetellä onko luistit koholla jo valmiiksi ja myöskin tyhjäkäynnin säätöä. Sehän on muistaaksein säätöpyörän päässä ja nostaa stopparia. Vaikuttaako se mitään tyhjäkäynnin kierroslukkuun. Jos se vaan kantaa liikaa.

Ei kanna. Tyhjäkäynti on noin 1000 paitsi silloin kun karkaa taivaisiin. Kantava säätö vaikuttaisi koko ajan.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #78 : Syyskuu 03, 2013, 23:31:13 ip »
Kyseessä on alipainekaasari: läppä aukeaa kaasun kierron johdosta ja imun aiheuttama alipaine nostaa luistia. Ulkoa muistellen siellä on erilliset ruuvit molemmissa kaasareissa, joilla säädetään tyhjäkäyntiä ja tyhjäkäynnin balanssia. Myös liian ohut seos tyhjäkäynnillä nostaa kierroslukua. Seosruuvikin siellä on. Kurkun päällä olevalla ruuveilla säädetään balanssia korkeammilla kierroksilla. Tässä on nyt kaikki mitä muistan Mikunin säätämisestä.
Forza Moto Guzzi!

valkaol

  • Viestejä: 18
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #79 : Syyskuu 04, 2013, 08:43:02 ap »
Niin, ne alipaine kaasarit........ja ne kalvot. Ehkä kannattaa tarkistaa niiden kalvojen kunto, voipi olla sanomista. Nimimerkki,"naapurin kanssa suzukia säädellyt". Neljästä kaksi oli kurtussa, kaikki vaihtoon!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #80 : Syyskuu 04, 2013, 15:10:10 ip »
Niin, ne alipaine kaasarit........ja ne kalvot. Ehkä kannattaa tarkistaa niiden kalvojen kunto, voipi olla sanomista. Nimimerkki,"naapurin kanssa suzukia säädellyt". Neljästä kaksi oli kurtussa, kaikki vaihtoon!

Ruttuinen kalvo aiheutti millaisia ongelmia? Ei kalvo noussut kaasua kääntäessä?
Reikäinen kalvo kai aiheuttaisi sellaista?

Viimeksi kun katsoin, pikku-suzukin kalvot olivat päällisin puolin ihan nätit. En venytellyt aurinkoa tai muuta valoa vasten, mutta ... eikös reikäinen kalvo vaikuta just toiseen suuntaan? Eli ettei kone anna tehoja ulos vaikka kuinka kääntää kapulaa.

valkaol

  • Viestejä: 18
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #81 : Syyskuu 05, 2013, 10:21:36 ap »
Niin se kalvon  liikehän siinä rajottuu jos se on rutussa, tyhjäkäynnillä ei jaksa liikkua mutta kun antaa kierroksia ja alipaine kasvaa niin kalvo ikäänkuin ryntää sinne toimintaan. Sen kalvon pitää liikkua/ toimia silleen tosi "herkästi" , siellähän ei ole kyse suurista voimista vaan herkkyydestä, kun alipainetta tulee lisää voimakin kasvaa jne. Suzukiin ne kalvot maksoivat 23€ kpl (x4) ja ei niin mukavat asentaa eikä säätää  kaasarit synkkaan, laite missä on kaksi kaasutinta ja helposti nähtävissä olisi ollut paljon helpompi askarrella. ;D
Kalvojen asennus ei ole voimaa vaativa, enemmänkin tarkkuutta (ainakin susukissa) yhtään ei saanut käyttää väkivaltaa, tai tuli asiaa kalvokauppaan. Kalvothan on erittäin ohutta materiaalia ( kestääkö vanhat materiaalit nyky penssiiniä?) vaikeita "voidella" asunnusta varten millään jne. Laitettiin kalvot pakastimeen (minimaalinen supistuminen,- asettuu uraansa paremmin) ja varovaisesti paikoilleen ja kansi kiinni.
Jos on ilmiselvä reikä niin saattaa olla aivan toimimaton? Tai sitten lähtee vasta tosi kovilla kierroksilla mukaan. Tässä pyörässä oli kaksi kurtussa ja kaksi aivan ok. tyhjäkäynti onnetonta ja muutenkin kaasuun reagointi viiveellistä, ei pelannut siten kun kuuluisi.
Näin me tämän ongelman päättelimme ja selvitimme, nyt pyörä ainakin toimii.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #82 : Syyskuu 05, 2013, 12:39:39 ip »
Jos on paljon ajettu, niin neulaan on voinut kulua pykälä, joka jumittaa luistin auki. Korjaussarjoja on saatavilla vaikka Ebaystä. Sisältävät kalvot, neulat, tiivisteet ym.
Forza Moto Guzzi!

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #83 : Syyskuu 05, 2013, 18:54:06 ip »
Alkoholia ryhdyn käyttämään loppuajokaudesta. Tuuppaan huomenna ahdetun Alkoholipyörän tallista ulos ja ruuvaan sivulaukut kiinni. Kelit alkavat olemaan sopivaisia moottoripyörämatkantekoon ja yhä useammille bensiksille on tullut biopolttoaine RE85 (Shell ja ST1) ja hiemän vähemmän biopohjainen E85 Aakkosasemilla. Molemmat aineet ovat korkeaoktaanisia (min 103 okt.) ja hinnaltaan noin 60 centtiä edullisempaa kuin perusbensa litraa kohden.

Pitää vain tämän illan ja huomisen aikana ratkaista miten bensiinille tarkoitettu MegaSquirt-moottorinohjaus viritetään syöttämään tarpeeksi etanolia tarpeeseen. Jotenkin järjestelmä pitää skaalata uudelleen kun numerot perusasetuksessa loppuivat kesken ja seos meni jo 4000 rpm kohdalla laihalle. Ahtopaine on 0,2 bar. eli noin puoli baaria korkeampi kuin California T3:sen vapaastihengittävän mallin imusarjan paine.

Myös ratkaisuni rauhoittaa kapeakaistalambdan toimintaa laittamalla se kauemmas pakoputkessa virtaavasta kaasusta jatkoholkin avulla vaikuttaa onnistuneelta: seosmittauksen histogrammi vetää loivaa käyrää entisen holtittoman oloisen ylösalasliikkeen sijaan.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2013, 08:48:07 ap kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #84 : Syyskuu 05, 2013, 20:54:46 ip »
Eikös nämä viimeisimmät lisät tähän ketjuun liity jo aikapaljon moottoripyöriin?
T: aihe-poliisi
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #85 : Syyskuu 06, 2013, 08:30:42 ap »
>> Alkoholia ryhdyn käyttämään loppuajokaudesta. <<

Niin minäkin... Mutta vasta sen jälkeen kun Italiatar on talvilevolla...

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #86 : Syyskuu 06, 2013, 08:53:03 ap »
Olen saanut komenttia siitä että alkoholi ja moottoripyörällä ajaminen eivät sovi mitenkään yhteen joten siirsin asiaa koskevat havaintoni off-topic-osastolle. Aiemmin havaittu keskustelu kumivälineistä moottoripyörän yhteydessä ei myöskään ole "oikeaa moottoripyöräilyä" foorumin yleisen luonteen huomioon ottaen.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #87 : Syyskuu 06, 2013, 15:34:08 ip »
40mm alipaine-Mikunit voisivat olla ratkaisu kaasuranteen jännetuppitulehdusvaaraan, joka vaanii LM 4 ja LM 5 kuskeja.
Forza Moto Guzzi!

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #88 : Syyskuu 07, 2013, 18:46:56 ip »
Lainaus
Mikunit voisivat olla ratkaisu kaasuranteen jännetuppitulehdusvaaraan, joka vaanii LM 4 ja LM 5 kuskeja.

Digitaalisen moottorinohjauksen laittaminen pyörään ei rasita senkään vertaa ranteita. Edullisin MegaSquirt-versio taitaa olla halvempi kuin kaksi Mikunia.
Vaatii tosin hieman enemmän innostusta asiaan kuin vain kaasutinten vaihdot mutta eipä säätäessä tahriinnu sormet kun homman voi tehdä tietokoneella.


motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #89 : Syyskuu 07, 2013, 18:50:02 ip »
Pääsin tänään säätämään Alkoholipyörää ja kokemaan ahtimen hyviä ja huonompia puolia. Omat rakenteeni kun eivät toimineet ihan niin kuin pitäisi...
http://www.motomatti.fi/2013/09/alkoholipyora-koeajoa-yleisella-tiella.html