Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 654734 kertaa)

LeCa

Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1185 : Toukokuu 29, 2016, 10:33:13 ap »
Hullulla on halvat huvit ja vielä halvemmaksi se tulee (minulle) kun sen tekee työajalla.
Tulee koukattua kesät talvet kerran viikossa kurkkaamassa webbikamerasta, että mitä kuuluu Passo Stelviolle.
Talvinen Stelvio on tapahtumiltaan sitä luokkaa, että maalin kuivuminen seinässä saattaa olla tapahtumarikkaampaa. Ehkä käyn siellä siinä toivossa, että näkisin joku kerta Jack Nicholsonin laahustavan hangessa avopäin kirves kädessä ja huulilta voisi lukea, että hän haluaa leikkiä.

Kevällä caterpillarit puskee tasannetta auki ja näemmä tällä viikolla on väylä auennut. Ja pillareiden perässä sinne nousee ensimmäiset motoristit. Ja viimeiset ovat paikalla vielä ensimmäisten lumien aikaan. Taitaa olla sikäläinen pystymettä ajaa siitä yli silloin.

klassikko

« Vastaus #1186 : Kesäkuu 01, 2016, 15:40:44 ip »
Tervehdys motoristiveljet..
meikäläisellä hieman hiljaista tällä rintamalla.. Ei mennä korva maassa eikä mela veessä..eli molemmat mieliharrastukset ovat jäähyllä.
Kaverin talonmaalausurakassa tulehtui käden lihakset ja jänteet. Kolmeviikkoa on pian mennyt ettei ole pystynyt ajamaan eikä melomaan. Luulin että tämä on kurjaa.

No viikonloppuna menin sitten Rollsilla Laverdaralliin kuopioon. Perjantaina oli oikein hauskaa. Rallienglantia tuli väännettyä oikein urakalla..
Lauantaina piti koko päivän huonoa oloa mutta yritin olla mukana keimeissä.. lopulta pukkasi illasta kunnon kuumeen ja piti lähteä sairaalaan tiputukseen.
Vaivan syytä ei löytynyt mutta pääsin yöllä pois kun oli jo kohtuu hyvä olo.
Sunnuntaina ajelin kotiin, matkalla tunnin tirsat ja pientä ihmettelyä kun ohimo turpoaa..
Kotona lepäämään hetkeksi ennenkuin tuli rallista brittivieras kylään
Minulla pientä kuumeilua mutta lähdettiin hakemaan hänen Laverdaan öljyt ja vaihdettiin ne luonani. Sitten nähtävyyksiä katsomaan ja illasta syömään. Siellä ollessa tunsi kun kuume nousee.. jaksoin kuitenkin viettää vieraan kanssa illan ja katsottiin kalusto jne..
Aamiaisen jälkeen kun hän jatkoi matkaa niin läksin samantien ensiapuun. Määräsivät antibiootteja. Seuraavana aamuna kun silmän aluekkin alkoi turvota niin menin takaisin ja laitettiin suoraan suoneen tehokkaampaa tavaraa. Nyt sitten samaa kotona kolmesti päivässä tämä viikko loppuun..
Vaikuttaa että elimistöön päässyt bakteeri on nyt tappiolla ja homma hoituu.. Kaikenlaista sitä saamari!
Hienoa kuitenkin kun lääkkeet tehoaa ja syy huonoon oloon tavallaan löytyi.
Tiedä vaikka sitä jo pian pääsisi tienpäälle. Käsi alkaa jo olla kunnossa. Vielä kun tuo pöpö poistuisi kokonaan..
Ei muuta kuin terveyttä ja mukavaa kesää kaikille.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2016, 09:00:37 ap kirjoittanut klassikko »

GuzGuz

« Vastaus #1187 : Kesäkuu 01, 2016, 17:08:52 ip »
Klassikolle vointeja, kylläpäs sumaan montaa sattuikin taas.
Niin usein käy, ryppäänä tulee vaikeudet.

Hämmästellyt evoluutiota.
Eikö parasta olisi kaikki terveinä ja onnellisina.
Olisi varmaan vielä tuhoisampaa vaikka planeetan osalta tosin.
Jostain mulle tulee mieleen usein Tanskan ulkoministerin taannoinen haastattelu jossa toimittaja kysyi miten maa voi olla Euroopan velkaantunein väestömäärään nähden?
Kiteytettynä:
"Niin, asiahan on niin että helvettiin me ollaan kaikki menossa, mutta Tanskassa mennään sentään ensimmäisessä luokassa."
Ja rankka kestohymy päälle..

LeCa

« Vastaus #1188 : Kesäkuu 01, 2016, 20:47:00 ip »
Tsemiä Juise.
Itsellä iski helmikuussa joku pipi ukkovarpaaseen. Lekuri epäili kihtiä ja siihen sain lääkkeet.
Kahden ja puolen viikon jälkeen turposi koko jalkaterä ja polvi. Kömmin sairaalapäivystykseen. Eivät päästäneet enää ulos. Tulehdusarvot yli 260. Viikko sairaalassa ja antibioottia kolmasti vuorokaudessa suoneen. Eikä selvinnyt mikä oli. Uraattiarvo veressä normaali eikä kiteitä nivelnesteessä.
Nyt alkaa olla tilanne normal. Oikea jalkaterä vieläkin Aku Ankka mallia mutta parempaan mennään.
Ajosaapas menee jalkaan ja polvi taipuu jo V11 tapeille.

motomatti

« Vastaus #1189 : Kesäkuu 01, 2016, 21:04:51 ip »
Vastaavanlainen agressiivinen tulehdus oli täälläkin. Mutta sairaalassa ei tarvinnut käydä kuin kerran. Tiputus tehtiin kotona kolme kertaa vuorokaudessa. Kyseessä Kotisairaalapalvelu. Aina tuli kaksi hoitsua jutteleen mukavia penisiliinitiputuksen ajaksi. Tulehdus oli korvassa.

Machiavelli

« Vastaus #1190 : Kesäkuu 03, 2016, 00:28:49 ap »
   Jumankekka ukot, onko teillä käsitystä vyöhyketerapiasta tai Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta? Loppuu kaikenlainen kipu ja kolotus... tässä on ainoastaan koululääketiede jarruna, pumpataan ihmiset täyteen lääkkeitä ja odotellaan ihmettä...  :'(  Juuri näin, kirjoista lääkäri lukee että sinua vaivaa tämä ja tämä tauti, hae apteekista tarvittavat lääkkeet.  Kokemuksesta kerron että luontaishoidoilla lähtee kivut, kolotukset, vitutuksetkin yllättävän helposti... ja vielä pysyvästi!

Pekka

« Vastaus #1191 : Kesäkuu 03, 2016, 00:43:39 ap »
Joku Giljotiini...?  ::)
Sohc van Helmi.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #1192 : Kesäkuu 03, 2016, 06:57:51 ap »
Luontaishoito on hyvin monesti pelkkää huuhaata. "Syö kolme voikukannuppua ja juokse riihen ympäri vastapäivään kolmesti. Samalla lausut taikasanoja "Salakuta-halakuta-höhkää-töhkää" viidesti.
Lopulta poltat korvassa kynttilää...Jo vain paranee kaikki, erityisesti luulotaudit.

Minulle kun tuli punkipuremasta borelioosi, niin yhdellä koululääketieteen opiskelleella tohtorilla oli taikapiikki - jotain penis-illiumia - jolla se parani kertaheitolla.

Jokunen vuosi takaperin oli sellainen huuhaaporukka kuin "Minä Olen". Ne myivät mm. pientä rintataskuun sopivaa laattaa, jossa oli "sähkömagneettisen kentän kumoava kahdeksikko". Väittivät sen estävän mm. kuvaputkinäytöstä tulevan säteiyn. Vähän sähköasioita lukeneena kyseessä oli yksi maailmanhistorian fantastisimmista keksinnöistä: Taskukokoinen Faradaynhäkki. Jos tuo ihmevehje toimisi, niin sillä tienaisi miljardeja ja miljardeja. Mutta ei - sehän oli luontaistuoteasia, jolla "ei rahasteta".
Miksi ei? No, kun tuollaiseen täydelliseen hömppään ei juuri kukaan usko. Ainahan joku menee halpaan, niin kuin niihin nigerialaiskirjeisiinkin...

egon

« Vastaus #1193 : Kesäkuu 03, 2016, 07:41:01 ap »
Juu, varuillaan pitää olla.

Nyrjäytin nilkkani vuonna kuokka ja kirves (samana iltana kuin olin huristellut kotiin Jämsänkosken Guzzi-rallista).

Aamulla lääkäri sanoi, ettei ehkä kannata leikata, pidä siinä ideaalisidettä ja anna lepoa. Näin tehtiin viikko. Viikon kuluttua toinen lääkäri katseli sitä pää kallellaan ja paineli peukaloilla, sanoi että kyllä se siitä paranee, ota Burana 600, mutta ei yli 4 pilleriä päivässä ja anna nilkan levätä. Näin tehtiin toinen viikko. Nilkka oli edelleen turvoksissa, mutta lääketokkurassa sillä pysyi kävelemään pieniä matkoja. Meinin töihin ja työterveyslääkärille. Työterveyslääkäri paineli nilkkaa peukaloilla ja lausui tutun asian - kyllä se siitä paranee- , mutta tarvisitko vielä viikon sairaslomaa, kun viikon kuluttua tulee ortopedi meille niin hän voi sitten tutkia nilkan. Mikäpä siinä muukaan auttoi. Viikon kuluttua menin näyttämään kuuluisaa nilkkaani ortopedille, joka katseli sitä ja paineli peukaloillaan ja lausahti, että ei sitä kannaa leikata, kyllä se siitä paranee. Tarvitko lisää sairaslomaa?  En tarvinnut, olin lukenut koko kirjaston, katsonut kaikki videot ja olin kurkkua myöten täynnä istumista nojatuolissa turvonnut nilkka edessä jakkaralla.

Sattui työpaikalla olemaan ihminen, joka puuttui tilanteeseeni. Hän neuvoi "hyvän niksauttajan" viiden kilometrin päässä, joten epätoivoissani menin näyttämään kävelyelintäni tuolle niksauttajalle. Hän katseli nilkkaani ja paineli sitä peukaloillaan ja sanoi, että "täällähän on kantaluu täysin jumissa". Niksauttaja laittoin nilkkaan kylmägeeliä ja alkoi hieroa omalla tavallaan jalkaterää ja sanoi, että kyllä tämä tästä vähitellen alkaa liikkua. Varttitunnin kuluuttua kävelin autolleni niksauttajan pihalla lähes terveen miehen tapaan.

Kaikkea sitä sattuu.

GuzGuz

« Vastaus #1194 : Kesäkuu 03, 2016, 08:44:31 ap »
Hyvä olla avoin myös vaihtoehtoisille parannusmahdollisuuksille.
Omiin pulmiin ei ole osunut, mutta tunnen monta tapausta joissa muu kun koululääketiede on auttanut.
Paikallinen eläkkeellä oleva yleislääkäri mm auttelee edelleen väkeä myös "vaihtoehtoisin" keinoin.
Oli hienoa nähdä hänen niksauttavan pahasti jumittuneen niskan kaverilta joka kärsi pahasta jumista ja särystä.
Sekunnin rajulta näyttänyt nykäisy ja levisi hymy potilaan kasvoille.
Itse tosin aikanaan kärsin pahasta issiassärystä välilevyn pullahdettua selässä ja se ei korjaantunut kuin ajan kanssa vaikka montaa konstia kokeiltiin.

Kaksi kertaa on käynyt niin että terveyshuollossa todettiin ettei olisi luu murtunut, vaikka olikin.
Muistoina toinen solisluu on vinksallaan ja toisen nilkan liikkuvuus rajoittunut.
Kumpikaan ei sattunut pyöräilyssä, elämä on vahinkoaltista muuallakin kuin maantiellä.

motomatti

« Vastaus #1195 : Kesäkuu 03, 2016, 09:59:52 ap »
Työelämässä ollessa sairastelin ahkerasti monenlaista vaivaa. Eläkepäätös paransi liki kaiken. Nyt on hyvä olla täysipäiväisen motoristin roolissa vakuutusyhtiön turvatessa elannon. Ei juuri tarvitse lääkkeitäkään. Taidanpa lähteä mutkateitä päiväkahville/myöhäislounaalle Muroleen kanavakahvilaan kun näin lämpimänä päivänä viitsi oikein muutakaan.
http://www.muroleenkesakahvila.fi/

TunturiTT

« Vastaus #1196 : Kesäkuu 03, 2016, 12:22:21 ip »
Kyllä kelpaa olla Kemorassa.  8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Machiavelli

« Vastaus #1197 : Kesäkuu 03, 2016, 16:04:22 ip »
   Arvasinkin että sana luontaishoito kalskahtaa monen korvaan... tokihan on kaikenlaista huuhaahoitoa, juuri näitä korvakynttilä ym. juttuja mutta pointtini olikin jäsenkorjauksessa ja vyöhyketerapiassa joilla saadaan aikaan uskomattoman hyviä tuloksia. Myös maalaisjärki on hyvä pitää mukana ennenkuin lähtee mukaan mihinkään hömppään.
   Tietenkin on myös niin että kaikkiin vaivoihin em. hoidot eivät auta ja joudutaan turvautumaan koululääketieteeseen, sehän on selvä mutta mitenkäs ennenvanhaan ihmisiä parannettiin?
   Nythän kalatkin saavat osansa lääkkeistä kun niitä pumpataan mereen jätevesien mukana. Esim. kolesteroli -ja verenpainelääkkeet ovat hyvinkin pitkälti turhia, nuo vaivat saa kuntoon muillakin konsteilla...
   Sunnuntainahan on Lahdessa oivallinen tilaisuus rupatella aiheesta, mun takapenkillä tulee luontaishoitaja mukana...  ;)

Kosse

« Vastaus #1198 : Kesäkuu 03, 2016, 18:17:03 ip »
Jäsenkorjaus on oikein jees homma. Kokeillut olen. Samoin kaikenlaiset hierojat ja muut mytistelijät saavat minut aika ajoin asiakkaakseen.
Myös luonnonlääkintään joiltain osin uskon ja kokeillut olen, en kuitenkaan kaikkea viitsi kotona keitellä.

heimoli

« Vastaus #1199 : Kesäkuu 03, 2016, 21:29:45 ip »
Emäntä osti kerran mulle 4 kerran vyöhyketerapian, ja ensi kerran jälkeen leijailin sieltä n 30cm
maan pinnan yläpuolella, teki niin hyvän olon.
Toisella kerralla hoituri kyseli onko n 7v iässä tapahtunut jotain, kun täällä selässä on joku patti
sillä kohtaa... ei mitään erikoista, paitsi että kun äitimuorin kanssa sitten juttelin niin palautui mieleen
kilpikonnani auton alle jäänti, jota olin itkenyt hyvän aikaa. Kuinka ollakkaan seuraavalla kerralla
tuo patti oli sulanut pois. Asia oli tullut käsitellyksi, ja keho poisti muistijälen.
Taas hoituri kyseli onko vatsassa jotain kun on joku "vatsapatti" täällä
selässä.. ei mulla mitään... paitsi muistui mieleen että helikohan se siellä.
Tästä innostuneena emäntäkin kävi kaksi kertaa, ensimmäsen ja viimeisen, olo oli
kun olisi kunnolla selkäänsä saanut. Me ihmiset ollaan niin erilaisia.