Kirjoittaja Aihe: ajosento etc.muut asiat  (Luettu 5733 kertaa)

  • Vieras
ajosento etc.muut asiat
« : Kesäkuu 25, 2006, 18:24:15 ip »
Jälleen iltaa veljet,muutama tyhmä kysymys n. 3000km omaavalle aloittelevalle

nevadakuskille.ajoasento:pysty vai joku toinen, käänsin stongat ihan ääriasentoon

siis päät alaspäin, jotta saisin jännityksen pois hartioista ja ranteista,tahtoo nousta

ysikympissä kummasti,siis hartiat ylös ja ranteet lukkoon,vinkkejä kiitos.

Sit satula, kovanlainen,onko tietoo saisko vähän pehmeempää.vm -94, meinaa persusta puutua jo 50 km jälkeen.

Tosta ajoasennosa vielä, meikäläinen.vaikkei pitkä ole,meinaa ajaessa väkisin tuupata sitä pelkääjän pallille, et sellasta taas tällä kertaa

TimoStone

  • Vieras
ajosento etc.muut asiat
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2006, 08:54:57 ap »
Ajoasennosta ei juurikaan kannata kysellä, kun se riippuu ihan kokonaan omista mitoista. Eikä pelkästään koko pituudesta, vaan esim. reiden pituus, selän pituus, käsien pituus jne. Oma paras asento löytyy vain kokeilemalla.

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
ajosento etc.muut asiat
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2006, 09:14:28 ap »
johonkin malliin saa piikkiöstä jalkatappien siirtosarjaa eteenpäin ja jotkut ovat siirtäneet alaspäin itse hitsaamalla katsele jos osut paikalle ohjaustangon voi vaihtaa tarvikemalliin tai laittaa ns.raiserit ylösnostoon. satulanhan voit toppaa mieleiseksi verhoilijalla tai tilaa netistä uuden. itsellä pituutta 185-6cm. ja en Nevadaan mahtunut vaihdoin Californiaan mutta sama tilanne jalat eivät mahdu vieläkään nyt täytyy ottaa laikkakone ja hitsausvehkeet käyttöön muuten hyvin pörisee viikonloppuna 1300km. kakspäällä +kamat jalkajarruun vaan ei yletä mut täytyy vaan painaa pienempää vaihdetta....

Lightfoot

  • Viestejä: 116
ajosento etc.muut asiat
« Vastaus #3 : Kesäkuu 27, 2006, 14:21:12 ip »
Lainaus käyttäjältä: guzzimies
Jälleen iltaa veljet,muutama tyhmä kysymys n. 3000km omaavalle aloittelevalle

nevadakuskille.ajoasento:pysty vai joku toinen, käänsin stongat ihan ääriasentoon

siis päät alaspäin, jotta saisin jännityksen pois hartioista ja ranteista,tahtoo nousta

ysikympissä kummasti,siis hartiat ylös ja ranteet lukkoon,vinkkejä kiitos.
.............................
Minulla ei ole kokemusta Nevadasta, mutta GT:stä ja LM 1000:sta. Viime kesänä GT:n etupää ravisti välillä aika villisti. Jos irroitin toisen käden ohjaustangolta, pyörä alkoi ravistaa. Sitten puristin kovaa molemmin käsin niin ravistus meni niin holtittomaksi, että piti hidastaa vauhtia. Ajan myötä opin, että mitä kevyempi ote tangosta, sitä paremmin menee, eikä ajo enää tuntunut käsiinkään niin pahalta.

Nyt LM:ssa oikeanpuolen kahva on päällystetty sileällä kumilla joka ainakin aluksi edellytti vahvaa otetta, että kaasu edes pysyi päällä. Aika pian alkoi harmittaa, kun molemmat kädet puutuivat. Nyt pidän kahvoista hellemmin, eikä puutumista enää ilmene. Opettelin myös puristamaan polvilla tankkiin. Silloin tuntuu, että tarvetta voimakkaaseen käsillä puristamiseen ei ole ja takamuskin pysyy paremmin oikealla paikalla.

Minulla on pituutta 195cm, joten eväät "ongelmiin" on.
Kevään mittaan minulla oli pahaa särkyä oikeassa olkapäässä. Söin useamman kuurin tehokkaita tulehduskipulääkkeitä. Yhtenä pävänä oivalsin, että nostan oikeaa olkapäätä koko ajan ylöspäin. Syyksi keksin Laptopin käytön. Oikea käsi ei saanut ollenkaan tukea ja siksi kivut kun kunnolla kramppasin.
Uskoisin, että ajelemalla verkkaisemmin ja kokeilemalla rauhassa erilaisia ajoasentoja, löydät kyllä sinulle sopivan. Toisen käden lepuuttamista teen ajoittain. Kaasukahvaan hankin sellaisen "lusikan" joka kietoutuu kahvan ympärille ja kaasun vääntöön tai ylläpitoon voi käyttää myös rannetta. Minulla se valitettavasti pyörii sen kahvakumin vuoksi eli uudet kahvat hankin seuraavaksi. Voisikohan kumeista olla sinullekin apua. GT:n hankin sellaiset kahvat/kumit, että siellä on sisällä ilmaa eli se on sellainen sukkulan muotoinen. Kun pinnassa on sopiva uritus niin kyllä siinä käsi lepää.
Toivottavasti sait tästä jotain uusia ajatuksia.

  • Vieras
ajosento etc.muut asiat
« Vastaus #4 : Heinäkuu 18, 2006, 14:44:56 ip »
kiitti,oli paljon samoja asioita, mitä ite tunnen,puristan kahvoja liikaa,nyt opetellu vai

hteleen asentoja,välillä kädet suorina vrt hd:t tai sit eteenpäin nojaamalla,itellä jalat

hieman irti tankista (tietenkin, ettei naarmuunnu),mut nyt alkaa jo lähteen jo jotenkin

satulaan kun vielä saan jotain pientä pehmustetta,ettei peppu liu`u tankkiin jarrutuk

sissa, niin hyvä siitä tulee,tulee vissiin asiaa talvella verhoilijalle