Kirjoittaja Aihe: Mare - käännynnäinen  (Luettu 5789 kertaa)

Lightfoot

Mare - käännynnäinen
« : Kesäkuu 24, 2006, 20:14:39 ip »
Vanha hyvä kaverini Mare luopui monen monen möhkö- ja ylipäätään japsivuoden jälkeen ei-eurooppalaisista pyöristä.

Mare teki miehen työn ja osti upouuden Breva 1100! Soundeillaan ei kyllä pärjää GT:lleni saati LM:lle, mutta on se siisti peli! Odotan innolla Maren raportteja kaksipyttyisestä monen kuusipyttyisen vuoden jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2006, 20:15:00 ip kirjoittanut Lightfoot »

Nipa

Mare - käännynnäinen
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2006, 05:33:11 ap »
Joku kurvaili Salossa uudella Brevalla pari viikoa sitten. ajoin pakulla perässä ja ihastelin kun itsellä on ihan samanlainen, sitten tuli elämys toihan on mun pyörä, onneksi huomasin että rekkarin numero heitti yhdellä ennnkuin kerkesin kiilata sen pusikoon.  Onnea hyvästä valinnasta.

Kimmo Saarelainen

• Administrator
Mare - käännynnäinen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2006, 09:19:03 ap »
Olisi tosi kiva kuulla kommentteja Brevan ajoominaisuuksista enemmänkin. Vähän niin kuin vertailuna muihin Guzzeihin (Cali, Griso). Saattaapi olla että Nevada menee vaihtoon tämän kesän jälkeen. Iso Breva voisi olla hyvä vaihtoehto kylmien tyyppien perusteella.
Kimmo
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2006, 09:19:00 ap kirjoittanut Kimmo »
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Nipa

Mare - käännynnäinen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 26, 2006, 11:30:15 ap »
Isoon Brevaan olen tyytyväinen, olen ajellut sillä noin 3000km. Vertailupohjat ovat vaan heikot kun kokemusta on vain viimekesältä jonka ajelin Nevadalla. Breva on koostaan huolimatta huomattavasti helpoompi pyörä kuin Nevada. Maantiellä Breva menee kuin juna ei paljon heilu, pelexi on tosin hanurista, mutta niinhän ne kaikki. Kaupunki ajossa Breva on kevyt ja helppo pyörittää, poissa on Nevadan nykimiset arpalaatikon kolinat ja sammuilut.  Brevan tilasin täydellä matkavarustuksella, joten kuljetuskapasiteettia on reissukäytöön riitävästi. Nurkissa pyörittelyssä palaa bensaa noin 6,5l/100km ja maantiellä painuu kulutus alle viiden. Ostokseni tein puhtaasti kylmätyyppien perusteella, Breva tuntui mitoitukseltaan juuri sopivalta.

Ps. laitehankinoissa onnistuu parhaiten kun unohtaa tiedon ja taidon, ja menee puhtaasti tuurilla ja tunteella

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2006, 11:39:00 ap kirjoittanut Nipa »

isomotukka

Mare - käännynnäinen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 27, 2006, 02:25:59 ap »
Joo, olen Brevaani tosi tyytyväinen. Alussa oli hieman vaikea tottua V-twinin kieputukseen lukuisten japsirivareiden jälkeen, joista viimeisimpänä oli Möhkö. Minäkin tilasin laukkusarjan, hällärin ja poskiraudat. Tuulilasin tilasin Italiasta, mutta se ei ole vielä saapunut.

Kimmo Saarelainen

• Administrator
Mare - käännynnäinen
« Vastaus #5 : Kesäkuu 27, 2006, 03:35:31 ap »
Kuinka tyköistuva Breva on kaksin ajamiseen? Alkaako takapenkkiläinen vaatia stoppia jo 50 kilsan jälkeen? Sehän tietysti riippuu takapenkkiläisen ajokokemuksesta mutta kait pyörällä ja pyörällä on eroja tässäkin suhteessa?!
Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

isomotukka

Mare - käännynnäinen
« Vastaus #6 : Kesäkuu 27, 2006, 03:45:54 ap »
Uskomatonta, mutta totta. Kyydittämään en ole vielä uskaltautunut, mutta vaimo ainakin sanoi kylmäkyydityksessä, että penkki tuntuu paremmalta kuin Möhkössä, joten siis ilmeisemmin tuskin on pakarat puuduksissa 50 kilsan jälkeen:) Täytyy tosiaan ensin itse opiskella Brevan käyttäytyminen ennenkuin ottaa riskin toisesta henkilöstä.

Nipa

Mare - käännynnäinen
« Vastaus #7 : Kesäkuu 27, 2006, 07:02:56 ap »
En mäkään ole vielä arvannut kyyditellä, viikonloppuna olis tarkoitus viedä poika mummolaan Riihimäelle ja jatkaa sieltä itse Puumalaan, saa pientä reissu kokemusta samalla.

Ps. Isomotukka: Erittäin hyvin olet valinnut värinkin, mun on ihan samanlainen.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2006, 07:06:00 ap kirjoittanut Nipa »

isomotukka

Mare - käännynnäinen
« Vastaus #8 : Kesäkuu 27, 2006, 22:47:24 ip »
No niin. Eilen sain vaimonkin tarakalle ja hyvinhän se kyyditys sujui ja kyytiläinenkin oli todella tyytyväinen pikku pyrähdykseen.  Alkaa muutenkin kone pysyä hyppysissä entistä varmemmin. Pitäisköhän pyrähtää ensi viikonvaihteessa Ressu-meetinkiin Somerolle.

motomatti

Mare - käännynnäinen
« Vastaus #9 : Kesäkuu 28, 2006, 10:16:38 ap »
Breva 1100:sessani on nyt 12000 km täynnä. Koska pyörä oli ns. alkusarjan peli niin takaisinkutsun perusteella vaihdatin perävaihteen ennen tämän ajokauden alkua. Mitään eroa entiseen en ole huomannut. En saanut selvitystä vaihdon syystä. Lieneekö asennuksessa tai materiaaleissa jotakin eroa. Toisaalta eipä se mulle kuulu kun kerran homma on kunnossa.

Noista kilometreistä on kakspäällä ajettu noin 70%. Alussa oli yllätys huono maavara. Se korjaantui kun sivulaukkujen vuoksi ala-asentoon siirretyn pakoputken alta poistettiin alkuperäinen keskituen stopparikumi jolloin keskituki nousi ylemmäs eikä enää raappinut kaarteissa verovaroin ylläpidettyä valtion tiepinnoitetta piloille.

Viime viikolla palasimme kyytiläisen kanssa parin viikon reissusta Italian / Itävallan alpeilta kurvailemasta. Breva ei ole paras neulansilmäkanttailupyörä jolla olen ajanut mutta melkoista haipakkaa silläkin pystyi pitämään kakspäälläkin, kiitos tunnokkaiden ja hyvien jarrujen. Mm Grosslockner Alpenstrasse tuli koluttua sekä lukuisia muita mutkamäkiä. Keskituki kului alimmista kohdistaan hiukan. Tietää maalailuhommia ens talvena.

Takaosaston puutumisesta voin sanoa että kuskilta loppuu innostus matkantekoon ennen kuin kyytiläiseltä. Tankillisella pääsee noin neljä sataa kilometria. Tankin tyhjenemistä ennen tekee mieli muutenkin pysähtyä tauolle. (Vrt: Mc Prostata) Normaali taukoväli meillä matka-ajossa on 100 - 150 km. Sillä jaolla ei takasatulasta ole kuulunut kommentteja.

Olemme kyytiläisen kanssa ns. riskiryhmää eli yhteispainomme ajopuvuissa pyörii 200 kg:n nurkilla + matkavarusteet kolmessa takalaukussa ja tankkilaukussa sekä satulan alaisissa lokeroissa. (Puhelimen laturi, 12V roikkalamppu, taskulamppu, työkalusarja laajennettuna, paikkapullo, vahapurkki, pyyhkeitä, akkulaturi, pyörän paperien kopiot, huoltokirja, varahansikkaat ja sidontaliinat.) Paljon mahtuu kun ei ole ABS:sää eikä varkaushälytintä satulan alla tilaa viemässä. Luotan ajonestoon ja siihen että eivät ne makaroonimaan varkaat Guzzia varasta...

Tosi isoissa heitoissa takaiskari pohjasi kaksipäällä matkavarusteissa mutta esimerkiksi normaali suojatienkoroke ei aiheuta jarrutustarvetta jousituksen osalta. Paluuvaimennus muistaakseni 2-pykälässä ja jousen esijännitys täysillä.

mm