Breva 1100:sessani on nyt 12000 km täynnä. Koska pyörä oli ns. alkusarjan peli niin takaisinkutsun perusteella vaihdatin perävaihteen ennen tämän ajokauden alkua. Mitään eroa entiseen en ole huomannut. En saanut selvitystä vaihdon syystä. Lieneekö asennuksessa tai materiaaleissa jotakin eroa. Toisaalta eipä se mulle kuulu kun kerran homma on kunnossa.
Noista kilometreistä on kakspäällä ajettu noin 70%. Alussa oli yllätys huono maavara. Se korjaantui kun sivulaukkujen vuoksi ala-asentoon siirretyn pakoputken alta poistettiin alkuperäinen keskituen stopparikumi jolloin keskituki nousi ylemmäs eikä enää raappinut kaarteissa verovaroin ylläpidettyä valtion tiepinnoitetta piloille.
Viime viikolla palasimme kyytiläisen kanssa parin viikon reissusta Italian / Itävallan alpeilta kurvailemasta. Breva ei ole paras neulansilmäkanttailupyörä jolla olen ajanut mutta melkoista haipakkaa silläkin pystyi pitämään kakspäälläkin, kiitos tunnokkaiden ja hyvien jarrujen. Mm Grosslockner Alpenstrasse tuli koluttua sekä lukuisia muita mutkamäkiä. Keskituki kului alimmista kohdistaan hiukan. Tietää maalailuhommia ens talvena.
Takaosaston puutumisesta voin sanoa että kuskilta loppuu innostus matkantekoon ennen kuin kyytiläiseltä. Tankillisella pääsee noin neljä sataa kilometria. Tankin tyhjenemistä ennen tekee mieli muutenkin pysähtyä tauolle. (Vrt: Mc Prostata) Normaali taukoväli meillä matka-ajossa on 100 - 150 km. Sillä jaolla ei takasatulasta ole kuulunut kommentteja.
Olemme kyytiläisen kanssa ns. riskiryhmää eli yhteispainomme ajopuvuissa pyörii 200 kg:n nurkilla + matkavarusteet kolmessa takalaukussa ja tankkilaukussa sekä satulan alaisissa lokeroissa. (Puhelimen laturi, 12V roikkalamppu, taskulamppu, työkalusarja laajennettuna, paikkapullo, vahapurkki, pyyhkeitä, akkulaturi, pyörän paperien kopiot, huoltokirja, varahansikkaat ja sidontaliinat.) Paljon mahtuu kun ei ole ABS:sää eikä varkaushälytintä satulan alla tilaa viemässä. Luotan ajonestoon ja siihen että eivät ne makaroonimaan varkaat Guzzia varasta...
Tosi isoissa heitoissa takaiskari pohjasi kaksipäällä matkavarusteissa mutta esimerkiksi normaali suojatienkoroke ei aiheuta jarrutustarvetta jousituksen osalta. Paluuvaimennus muistaakseni 2-pykälässä ja jousen esijännitys täysillä.
mm