Minulla on nyt kaksi Guzzia, GT ja LM. Kumpaakaan en ole onnistunut nostamaan keskiseisontatuelle - GT:n kyllä autotallissa ilman pakoputkistoa ja jotain muuta kevennystä. GT:n ostin heebolta joka on ruumiinrakenteeltaan ja pituudeltaan minua heiveröisempi. Kuitenkin se heebo saamieni kuvien mukaan seisotti pyörää aina keskituella. Jostain olen lukenut, ehkä GT:n koeajokommenteista, että kampeamalla samanaikaisesti taaimmaista jalkatapista jalalla, nosto onnistuu. LM on melkoisen kallellaan sivutuella, jopa niin, että pelkään pyörän kaatuvan. Meillä on tässä kahden muun pyöräilijän kanssa muodostunut tavaksi pysäköidä samaan paikkaan kaikki kolme pyörää. Jos minun pyöräni on tuossa rinteessä ylimpänä ja kaatuu, niin sittenhän kaatuvat kaikki.
Muistelen vuosien takaa, että Jammu 650 tai 750:ssä seisontatuki oli sellainen, että siinä oli eräänlainen "piikki" ja siitä kun jalalla painettiin niin pyörä nousi oitis pystyyn ilman hauiksen pullisteluja.
Yksi ja ehkä tärkein pointti kysymyksessäni on se, että öljyn määrän tarkastuksessa pyörä pitäisi olla suorassa. Kaikki ohjeet otan kiitoksella vastaan.
Tässä samalla haluaisin mainita, että olin eilen Turuus käymässä. Tulin puolenyön jälkeen ja lähtiessäni Turussa satoi niin paljon, että laitoin sadehaalarin päälle. Haalari olikin käsittämättömän tiivis ja kotiin tullessani olin hiestä märkä.
Helkkarin hyvät fiilikset - sataa tai paistaa niin aina yhtä mukava harrastus!