Seurasin toista öljykeskusteluja. Nyt olikin kyse siitä toisesta ikuisuuskysymyksestä. Paljonko öljyä, onko Guzzi suorassa kun mitataan, onko pitänyt käyttää moottoria ja ennen kaikkea kierretäänkö mittatikku pohjaan vai ei (onko ns. Roper plate tarpeen ettei punainen valo syty kiihdytettäessä jne.).
http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=8985&page=3&hl=%2Broper+%2Bplate#entry182834Tältä näytti tällä kertaa (henkilö jolla on ymmärtääkseni pääsy tehtaan dokumentteihin kirjoitti).
1. Perusohje
Kaikki Tonti -runkoiset vuoteen 2006 saakka ja kaikki Spine -runkoiset: mitataan kuten aina ennekin siten että mittatikku kierretään aina täysin pohjaan saakka.
2. Poikkeus joka vahvistaa säännön
2006 uusi tiedote
www.servicemotoguzzi.com Pagina 1 di 1
Tekninen tiedote NR. 001-2006 16.02.2006
Mallit: California 1100 Euro 3 (Classic, Touring, Vintage), kaksoissytytys
Koskee: Öljyn tason mittaaminen
- - Öljyn tason mittaaminen on muuttunut yllä mainittujen ajoneuvojen kohdalla. Mitatkaa öljyn taso kun moottori on ensin käynyt muutamia minuutteja. Asettakaa mittatikku "A" öljyntäyttöaukkoon,
älkää kiertäkö sitä kuitenkaan kiinni, poiketen tähänastisesta menettelytavasta, jossa mittatikku kierrettiin täysin kiinni. Parhain terveisin, Piaggio S.p.A. asiakaspalvelu, Brand Moto Guzzi
PS. Samana vuonna 7/2006 tuli näköjään myös tiedote öljyjen laadusta (josta pätkä jo aikaisemmin tässä).