Kirjoittaja Aihe: Cali 2 satula  (Luettu 2377 kertaa)

jussih

  • Viestejä: 3
Cali 2 satula
« : Kesäkuu 20, 2013, 06:57:37 ap »
Tervehdys! Haluaisin tietoa, että onko olemassa cali 2 sopivaa toisenlaista satulaa,nyt paikallaan alkuperäinen voimakkaasti muotoiltu kaksivärinen. Ajoasento tällä satulalla ei oikein mieluinen, vasen jalka kiinni venttiilikopassa.
Kiitos jo etukäteen
juhani haavisto 040-5388140

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Cali 2 satula
« Vastaus #1 : Kesäkuu 20, 2013, 08:07:36 ap »
Ainakin vuonna kuokka ja kirves ,Stormilla oli " King&Queen "sohva  ,saatavilla,yhdellä tutulla on sellainen,taitaa nykyisin olla varaston hyllyllä ,vinkkaan hänelle.Ottakoon yhteyttä jos on kaupan, T:He

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Cali 2 satula
« Vastaus #2 : Kesäkuu 20, 2013, 08:47:51 ap »
Suht pienillä kiinnikkeen muutteluilla pitäis kaikkien vanhemman Tonti-runkoisen satulan käydä. Silloinhan valinnanvaraa on.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Cali 2 satula
« Vastaus #3 : Kesäkuu 20, 2013, 11:00:01 ap »
Cali 2:sen satula on jossain määrin muotoiltu. Asiansa osaava verhoilija kyllä hoitaa asian kuntoon pitkäjalkaisenkin istuttavaksi. Takamatkustajan olotila kyllä pienenee.
California T3:sen satulassa tuota koroketta ei ole. Muutoin tyyli on sama kaksivärinen "custom" Yksin oikein hyvä mutta matkustaja pyrkii liukumaan eteenpäin eikä suht takana olevista jalkatapeista ole antamaan takajaloille tukea.

Viime aikoina olen ajellut Cali3:lla. Siinä kiinnitin huomiota siihen että moottori on niin alhaalla ja edessä, polviin verrattuna, että venttiilikoppa on puolimatkassa säärtä ja tilaa on siirtää jalkoja astinlaudoilla aina sen etureunaan asti. Tosin lyhyyttä olen päässyt karkuun vain 178 cm verran. Cali3:sen satula on kaksiosainen ja siinä ei ole takamukselle sijaintivaihtoehtoja kuin yksi. Silti se on oikein persystävällinen. Ei puutumista pitkälläkään reissulla. Hyvä alaselän/lantion tuki. Jalat yltää maahan kantapäitä myöden oikein hyvin.

Mulla vaikuttaa ajoasento kovasti matkantekoon. Miellyttävin tuntuu olevan polvi- ja lantiokulman ollessa 90 astetta ja sarvet pitkälle taapäin ja leveällä. Juuri kuten Cali Kolmosessa. Kädet ovat melkein sylissä. Niin kuin kottikärryjä lykkäisi. Eikä ladonoven kokoista pleksiä. Korkealla oleva mittaristo rikkoo ilmavirtaa riittävästi että kovin suurta painetta ylävartaloon ei pääse syntymään. Tosin en ole kokeillut yli 120 km/h nopeuksia kun ei ole tarvinnut.