Kirjoittaja Aihe: Quota 1100 sammuilee kesken ajon  (Luettu 7701 kertaa)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Quota 1100 sammuilee kesken ajon
« Vastaus #15 : Kesäkuu 22, 2013, 13:12:58 ip »
Se pitää säätää pois se pintakaasunykiminen.
Forza Moto Guzzi!

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Quota 1100 sammuilee kesken ajon
« Vastaus #16 : Kesäkuu 22, 2013, 14:09:37 ip »
http://mphcycles.com/tuning-the-guzzi-efi/

"
Poor old Quota, it got a bad rap because of the fact that most of them run bad as delivered. This is again due to an air imbalance. The Weber factory claims that these are set on a flow bench and are perfect. NOT. The earlier method of providing a “balance “ was with the bypass screw on the right side of the TB. It should be closed lightly and never be opened again. Ever.
"

Tämän mukaan Quotan imukurkut poikkeavat muista ja eivät voi toimia oikein, jos ilmaruuvi ei ole aina täysin suljettu.
V11 - it defines you.

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Quota 1100 sammuilee kesken ajon
« Vastaus #17 : Kesäkuu 22, 2013, 20:59:39 ip »
Meinaako tuo säätö jotain Ecun-kartan "säätöä" tai jotain muuta. Joskus mietittiin kaasuvivun geometrin muutosta jotta vivun liike kaasukahvaan "pidentyisi".  8).Muuten menee mukavasti 82tkm mittarissa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Quota 1100 sammuilee kesken ajon
« Vastaus #18 : Kesäkuu 22, 2013, 21:52:56 ip »
Kaasu siis hidastuisI? Jos toistepäin, niin siihen löytynee lööke, jos kahvarunko on sama, kuin Calissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Quota 1100 sammuilee kesken ajon
« Vastaus #19 : Kesäkuu 22, 2013, 22:58:50 ip »
Lainaus
Meinaako tuo säätö jotain Ecun-kartan "säätöä

Ei, kun kirjoittaja on sitä mieltä, että Quota ES:n yksikurkkuinen ratkaisu on ainutlaatuinen (tuohon aikaan) ja läpät eivät ole alun perinkään (imu)balanssissa vaikka Weber tehdas on kertonut ne imupenkissä säätäneensä. Kirjoittaja on edelleen sitä mieltä, että ilmaruuvi on käännettävä kiinni ja pidettävä kiinni, aina. Sitten säädetään imubalanssi 3000 rpm kohdalla ja tyhjäkäynnin balanssin pitäisi olla myös ok.  Jos ei ole, säädetään tps ja CO.
V11 - it defines you.

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Quota 1100 sammuilee kesken ajon
« Vastaus #20 : Kesäkuu 23, 2013, 11:53:58 ap »
Just, eli kaasun pitäisi hidastua! TPS- on säädetty sallittuihin arvoihin. Muuten ei nyi, pätki eikä paukuta. Bensaa kuluu ihan kohtuudella ja tulpienkin väri ihan ok.
Noi säädöt ovat siten jo meikäläisen tietotaidon ulottumattimissa, mutta varmaan vois tsekata jossain?

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Quota 1100 sammuilee kesken ajon
« Vastaus #21 : Kesäkuu 23, 2013, 13:04:34 ip »
Lainaus
eli kaasun pitäisi hidastua
Minä ymmärän asian niin (Quotaa en tunne), että tämä ilmaruuviasia vaikuttaa eniten tyhjäkäynnin tasaisuuteen (molempien kasuläppien kautta tasaisesti sama ilmamäärä, koska toispuoleinen ilmaruuvi ei ole pelissä mukana enää ollenkaan). Omassa ainakin loppui (viime kväänä) saksanmestarien jäljiltä possahtelevä ja pätkivä tyhjäkäynti ja moottori muuttui singeriksi kun ostin imumittarit ja opettelin perusasiat itse. En tiedä miten paljon ruiskukoneissa ilmaruuvi vaikuttaa normiajossa. Kaasun hidastaminen ei mielestäni onnistu kun a) mekaanisella muutoksella (kahvaa kiertäessä vaijeri liikkuu vähemmän)  b) ruiskutettavan polttoainemäärän muutoksella suhteessa kahvan kääntämiseen (Power Commander tms, ecun karttojen muuttaminen).  Jos kyse on pelkästään monia vaivaavasta äkkipikaisuudesta ihan ensimmäisillä kahvankääntömilleillä, keino b) lienee se oikea. Progressiivinen "vaijerin vetoa lisäävä" mekaniikka olisi kyllä mielenkiintoinen, se viimeinen 1/2 kierrosta ei kuitenkaan niin isoja enää käytännössä meinaa. Omassa on vaijerin päälle kaksi eri kiinnitysreikää ikään kuin eri ympyrän säteellä. Onkohan tarkoitus että näillä voi säätää kahvan kiertymisen määrää? Laitoin ylempään, joka on kuvan kohdan "D" yläpuolella sillä ajatuksella että kahva kiertyy vähemmän.

PS.
Olikos se 1100 ES ?  Sitten on ecu 15M ja MotoJussi on ainut joka on tunnustanut osaavansa muuttaa karttaa (Guzzidiag työkalut), kysehän on vaan siitä että ihan ensimmäisillä kahvan kääntymisen asteilla alussa bensaa reilusti vähemmän... taitaa vaan mainittu Guzzisti sijaita etelämpänä kun sinä?
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Quota 1100 sammuilee kesken ajon
« Vastaus #22 : Kesäkuu 23, 2013, 17:53:57 ip »
Tuotahan voi hidastaa siten, että hommaat toisen sisäputken siihen kaasukahvaan ja ohennat sitä pylpyrää, jota vasten kaasuvaijeri kulkee. Vaikka millin kerrallaan ja kokeilee vaikutusta. Se sisäputki on n. kympin arvoinen osa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

panttiroiko

  • Viestejä: 21
Vs: Quota 1100 sammuilee kesken ajon
« Vastaus #23 : Kesäkuu 23, 2013, 22:37:19 ip »
Ei sammuile Quota enää, knock on wood. Virtalukon putsaus ja johtojen niputus vähän siistimmin, niin nyt on pari lyhyttä ilta-ajelua mennyt ilman ongelmia.

Jos näin hyvin homma etenee, niin sitähän voisi vaikka aloittaa viikon päästä lomansa parin-kolmen päivän moporeissulla...