Kirjoittaja Aihe: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!  (Luettu 6174 kertaa)

laucci88

  • Viestejä: 6
  • 1100
sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« : Toukokuu 14, 2013, 16:18:11 ip »
Startatessa bensa pumppu ei käynnisty ja alkaa toimia kun releen irrottaa. Missä vika? Moottori ei käynnisty kun rele on irroitettu, vaikka bensa pumppu käy? Bensa pumppu käy taukoamatta kun rele on irroitettu.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2013, 17:17:27 ip »
Vaihda releiden järjestystä. Jos ne ovat väärin (kytkentä- ja vaihtoreleitä sekaisin) tuleee omituisia toimintoja.

laucci88

  • Viestejä: 6
  • 1100
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #2 : Toukokuu 14, 2013, 17:22:02 ip »
Releet ovat alkuperäisessä järjestyksessä, ja moto italiasta uudetkin jo paikalla. Sama ongelma edelleen. Liekö ecu kärähtäny?

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #3 : Toukokuu 14, 2013, 17:33:16 ip »
Eipä taida vikaa ECUssa olla. Viimeksi sitä epäilisin. Kytkennöissä tuntuu olevan. Tarkista vielä releiden tyypit ja niiden oikeat sijainnit.

JuhaV

  • Vieras
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #4 : Toukokuu 14, 2013, 17:59:16 ip »
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=4227.0

Kuten tuolta ilmenee niin eräs "tyyppivika" ECUille on se että sieltä sisältä voi poksahtaa se 5 V jänniteregulaattori. Helppo testi tälle on se että mittaat oikean ruiskurungon päällä olevan TPS-kaasunasento-anturin liittimeltä että siellä yhteen niistä kolmesta johdosta tulee + 5V. Sen syöttää ECU ja jos regulaattori ECUn sisällä on rikki niin tuo 5 V jää uupumaan.

Toivotaan että vika on jossain muualla helpommassa paikkaa.

- JuhaV

laucci88

  • Viestejä: 6
  • 1100
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #5 : Toukokuu 14, 2013, 18:48:15 ip »
Sen TPS:n jännite oli se 5v ja releet tuhanteen kertaan tarkistettu (järjestys ja tyyppi) ei vaan pelitä!

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #6 : Toukokuu 14, 2013, 20:54:18 ip »
Veikkaan, että se ecun regulaattori on menossa rikki, niinkuin Juha tuossa ehdottaa. Varmistin asian vielä puhelimitse eräältä Daytona-kuskilta jolla oireet oli saman tyylisiä ennenkuin regulaattori antautui. Eli benspumppu kävi kokoajan ja vaivoin lähti käyntiin. Kulki tämän jälkeen 50 metriä ja siihen jäi.

Onko pyörälle tehty mitään ennen oireita vai onko tämä ensimmäisiä yrityksiä talven jäljiltä?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #7 : Toukokuu 14, 2013, 21:59:35 ip »
Onko tämä regun hajoaminen muuten samankaltainen vikana, kuten vastikään kuulemani Yamaha Vmaxien cdi:n diodien turpoaminen, eli tullee eteen jossain vaiheessa, kun komponentti kerää itselleen ikää? Eli kuluva, kulumaton osa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

seko

  • Viestejä: 50
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #8 : Toukokuu 14, 2013, 22:21:02 ip »
Tuo ECU:n regulaattori voisi hajota siksi, että regulaattori on herkkä väärinpäin olevalle jännitteelle.
Jos akku on huonossa kunnossa, niin tällainen tilanne voi syntyä helpostikin. Virrat kytkettäessä
regulaattorin perässä olevan elektroniikan kondensaattorit latautuvat 5V jännitteeseen. Jos startatessa
akkujännite tippuu riittävän paljon alle 5V, niin regulaattori rikkoutuu. Jos ja kun regulaattori pitää
vaihtaa, niin samassa yhteydessä kannattaa juottaa regulaattorin yli estosuuntainen diodi, joka
estää ilmiön toistumisen. Toki rikkoutuminen voi johtua muistakin syistä.

- seppo

laucci88

  • Viestejä: 6
  • 1100
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #9 : Syyskuu 10, 2013, 12:07:03 ip »
Ajokausi ohi tällä erää :) kilometrejä kyllä tuli, mutta ei omalla pärrällä, nyt otetaan vastaan tietoa että missä tämän kyseisen pyörän ecun saisi tutkittua/korjattua?

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #10 : Syyskuu 10, 2013, 12:47:29 ip »
ECU on 16M. Omatoimesti, jos yrität, niin pitää hommata jostain ehjä ecu kokeilua varten. Jos viet esim. Piikkiön huoltoon, niin siellä tarjotaan alkuperäistä viallisen tilalle (850,-). Ehjän käytetyn ehkä saat esim Ebaystä tai biketeile.de:stä hintahaarukka on 100-850€. Kolmas vaihtoehto on askarrella Myecu vanhojen kuorien sisälle. Tätä aihetta on tällä palstalla käsitelty aiemminkin.
Forza Moto Guzzi!

laucci88

  • Viestejä: 6
  • 1100
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #11 : Syyskuu 10, 2013, 13:34:53 ip »
Piikkiössä tarkoitat varmasti Moto italiaa, se paikka on laittanut pillit pussiin.. ja ecua ei heiltä saanut.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #12 : Syyskuu 10, 2013, 14:55:21 ip »
http://www.treffpunkt1100sport.de/Home/

"Vihreä saksalainen forum" nimeltään TREFFPUNKT 1100 SPORT on keskittyhyt "Spine" runkoisiin Guzzeihin (Daytona, 1100Sport, Centauro, V11) ja niillä rata-ajoon. Pääasiassa Daytona ja Sport1100 porukkaa. Löysin palstan, kun Motomatti kerran sanoi että sieltä oli ollut yllättävän paljon visiittejä hänen blogiinsa jonkun asian tiimoilta.

Voit rekisteröityä sinne ja kysyä, tai voin kysyä puolestasi jos haluat. Seuraan palstaa silloin tällöin.

 
V11 - it defines you.

laucci88

  • Viestejä: 6
  • 1100
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #13 : Syyskuu 10, 2013, 15:13:08 ip »
ei tuo saksan kieli ihan ole omiaan minulle :) jos on mahdollista kysäistä niin miljoonat kiitokset :)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: sport 1100i vm 97 ei käynnisty!
« Vastaus #14 : Syyskuu 10, 2013, 16:11:20 ip »
Piikkiössä tarkoitat varmasti Moto italiaa, se paikka on laittanut pillit pussiin.. ja ecua ei heiltä saanut.

Kyllä sieltä vastattiin lähes välittömästi sähköpostiin ja oltiin valmiina tilaamaan tehtaalta viime viikolla. Ei tosin ECUa, vaan kysyin takaiskaria. Huolto- ja varaosatoiminnot ovat vielä olemassa. Uusien pyörien markkinoitia ei enää ole.
Forza Moto Guzzi!