Kirjoittaja Aihe: Tilanne päällä (venttiilivälys)  (Luettu 57739 kertaa)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #90 : Kesäkuu 08, 2013, 12:27:25 ip »
noin. yksi mäntä sylinterissä, renkaat ehjänä.

vielä kun muistaisi, mihin kaikkiin kohtiin pitää laittaa O-rengas kasatessa.... hämärä muistikuva että myös jonnekin sylinterin ja lohkon väliin...

eikun etsimään räjäytyskuvaa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #91 : Kesäkuu 08, 2013, 12:29:01 ip »
Eikös se o-rengas tule siihen pytyn alle, tiivisteessä isompi reikä sillä kohtaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #92 : Kesäkuu 08, 2013, 12:41:41 ip »
Eikös se o-rengas tule siihen pytyn alle, tiivisteessä isompi reikä sillä kohtaa.

workshop manual ei minun nähdäkseni mainitse asiasta mitään, mutta sylinterissä on ylä- ja ala-laidassa keskimmäisissä pultinrei'issä syvennys joka näyttää juuri o-renkaan kokoiselta. lisäksi renkaita toimitettiin 6 kpl per puoli: 4 yläpuolelle ja sit pitäis ne kaksi vielä laittaa jonnekin.

edit: minulla on pdf-muotoinen workshop manual, mutta siitä puuttuu kokonaan se kohta missä kerrotaan sylinterin nosto pois paikaltaan. tai ei minun silmiini osu. Osa M sivu 20 kertoo kannen noston mutta siitä eteenpäin on hiljaista. sivulla M34 on kuva, mutta siitä ei saa selvää. tiivisteessä ei ole isompaa reikää niiden "ylä" ja "ala"pulttien kohdalla.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #93 : Kesäkuu 08, 2013, 12:52:57 ip »
Tämän linkin olen laittanut jo useita kertoja näkysälle mutta silti aina kysellään noita räjäytyskuvia: http://guzzitek.org/
Jos tuolta ei tietoa löydy niin sitten voi olla jo hakijassa vikaa...
Laittakaa sinne tietsikkanne kirjanmerkkeihin talteen.
Ja muistakaa lahjoittaa aineiston käytöstä vähistä varoistanne muutama ropo.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #94 : Kesäkuu 08, 2013, 12:58:42 ip »
Eikös se o-rengas tule siihen pytyn alle, tiivisteessä isompi reikä sillä kohtaa.

workshop manual ei minun nähdäkseni mainitse asiasta mitään, mutta sylinterissä on ylä- ja ala-laidassa keskimmäisissä pultinrei'issä syvennys joka näyttää juuri o-renkaan kokoiselta. lisäksi renkaita toimitettiin 6 kpl per puoli: 4 yläpuolelle ja sit pitäis ne kaksi vielä laittaa jonnekin.

edit: minulla on pdf-muotoinen workshop manual, mutta siitä puuttuu kokonaan se kohta missä kerrotaan sylinterin nosto pois paikaltaan. tai ei minun silmiini osu. Osa M sivu 20 kertoo kannen noston mutta siitä eteenpäin on hiljaista. sivulla M34 on kuva, mutta siitä ei saa selvää. tiivisteessä ei ole isompaa reikää niiden "ylä" ja "ala"pulttien kohdalla.

sen sijaan sivulla http://www.stein-dinse.biz//eliste/index.php?sid=c4c4gc933d2gg&lg=en annetaan ymmärtää että kyllä sinne jonnekin pitäisi o.-renkaita laittaa. argh.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #95 : Kesäkuu 08, 2013, 13:03:29 ip »
Tämän linkin olen laittanut jo useita kertoja näkysälle mutta silti aina kysellään noita räjäytyskuvia: http://guzzitek.org/
Jos tuolta ei tietoa löydy niin sitten voi olla jo hakijassa vikaa...
Laittakaa sinne tietsikkanne kirjanmerkkeihin talteen.
Ja muistakaa lahjoittaa aineiston käytöstä vähistä varoistanne muutama ropo.

kiitos, on tuo linkki avattu ennenkin. ja ennenkin havaittu että vikaa on joko hakijassa tai muualla.

heh. tuolla oleva pdf-tiedosto on rikki, eikä aukea. tehtaan workshop manual ei mainitse o-rengasta, kun taas stein dinsen räjäytyskuva mainitsee o-renkaat.

ehkäpä laitan tuonne o-renkaat vastoin tehtaan ohjetta, kun kerran sylinterissä on noiden pinnapulttien kohdalla syvennys ja o-renkaita on tosiaan toimitettu kuusi kpl puoli.

edit: guzzitek.org sivulla on jackalin pdf-tiedosto rikki, mutta specialin räjäytyskuvissa on mainittu o-renkaat.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #96 : Kesäkuu 08, 2013, 14:11:41 ip »
tässä taisi käydä niin että jako oli mennä pieleen.

kun vasen sylinteri on yläkuolokohdassa, merkit ovat ylärattaan hampaan verran pielessä.

se on paljon parempi havaita tuollainen pikkuseikka nyt kuin sitten kun kaikki osat ovat laitettu kiinni ja kuski ryhtyy starttailemaan laitettaan.

vinkki: jos on tällaisesta hommasta kyse, mitä nyt teen, ei kannata laittaa öljypohjaa paikalleen ennenkuin esimerkiksi männäntapin lukkorenkaat ovat paikallaan.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #97 : Kesäkuu 08, 2013, 15:33:19 ip »
Epäilyttävästi vaikuttaa siltä että männän sylintereineen ja renkaineen olisivat paikallaan.
Samoin vaikuttaa siltä että jako olisi nyt kohdallaan, vasemman YKK:n ja vauhtipyörän merkin perusteella.
Veemäinen homma on "ottaa rattaat ja ketju pois ja laittaa ne takaisin" kun pitää lukkokiiloja olla paikallaan jnpp jnpp.

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #98 : Kesäkuu 08, 2013, 17:33:28 ip »
jos on osan haku ongelmaa niin moto italia on tossa 4 km tästä että saattaa onnistuakkin että hajen osat meille ja toimitus illemalla

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #99 : Kesäkuu 08, 2013, 17:54:51 ip »
jos on osan haku ongelmaa niin moto italia on tossa 4 km tästä että saattaa onnistuakkin että hajen osat meille ja toimitus illemalla

Kiitos tarjouksesta. Muuten hyvä mutta liike on lauantaisin sulki. Itse kävin eilen hakemassa Moto Italiasta männänrengasta ja muuta pienempää tilpehööriä. Nyt näyttää vaihteeksi siltä että "ehkä tuo vielä toimii"; kannet on momentissa, öljypohja paikallaan, ... Jos hermot kestää niin huomenna saattaa jo lähteä käyntiinkin.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #100 : Kesäkuu 09, 2013, 15:31:49 ip »
Öljyt sisällä, kannet momentissa, venttiilit välyksissä. Pyörittelin startilla konetta ja odottelin öljyä kansiin.

Eipä näkynyt, mutta ajattelin että voi olla ettei starttaminen ihan heti sitä toisikaan; suodatin on tyhjä, letkut ja putket sun muut on tyhjiä.

Tuumasin että päräytän varovasti tulille. Suoritin tarpeelliset toimenpiteet (tankki paikalleen, tulpat paikalleen ja ennen kaikkea bensapumpun piuhat kiinni).

Starttasin mutta lopetin samantien, kun huomasin, että bensaletkut vuotavat kuin seula. Kaaressa suihkusi bensa läpi bensaletkun seinämän.

Mistähän sitä löytäisi bensaletkua sunnuntai-iltapäivänä :)

Hyvä että letkut korkkasivat tallissa eivätkä esimerkiksi siellä Tienpäällä, minne olen joidenkin joskus moottoripyörillään ajaneen.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #101 : Kesäkuu 09, 2013, 16:31:38 ip »
Tallin kaapin päältä löytyi juuri sopiva letkunpätkä.

Suosittelen olemaan käyttämättä bensaletkuja, joissa lukee:

IVG RUBBER HOSE CARBUR 10 50% AROMATICO 8x15 MM MADE IN ITALY L. 3570029-31

Jackal lähti uudella letkulla käyntiin ja voitelukin näyttää toimivan; kansiin tursuaa öljyä juuri mukavasti.

Edit: 25 kilometriä ajettu menestyksekkäästi. Tilanne ei ole enää päällä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2013, 18:35:16 ip kirjoittanut MotoJussi »

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #102 : Kesäkuu 09, 2013, 18:50:53 ip »
Onnittelut Työvoitosta!!!!!!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #103 : Kesäkuu 09, 2013, 19:04:18 ip »
Onnittelut Työvoitosta!!!!!!

Kiitos tuesta ja onnitteluista.

Tiesin kyllä mihin ryhdyin ja mitä oli tarkoitus saada aikaan, mutta se ei tarkoita, että homma menisi kuin Strömsössä.... Olen suunnilleen saman homman tehnyt ennenkin, joskin silloin TopiK oli kaverina. Nyt tein ihan ittekseni.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Tilanne päällä (venttiilivälys)
« Vastaus #104 : Kesäkuu 18, 2013, 10:54:19 ap »
Tuli hommalle hintaa sitten ihan huolella ja nyt on vasta paikat purettu.

Uskaltaakohan tätä arvioida näin jälkikäteen... Numerot on osin muistinvaraisia arvioita.

Teo Lamers: Öljypumppu + rahti Hollannista: 110 EUR
HMB-Guzzi: Nokka-akseli (uusi) + tiivisteet + 3 nostinkuppia + öljysuodatin + kumisuoja öp-anturille + rahti 493,10 EUR
Öljyrengas (eli koko männänrengassarja) + yksi nostinkuppi + bensat: 210 EUR
Hermoja, kaljaa, sikaareita, bensaa kodin ja tallin välillä ehkä 7 kertaa: 1 EUR
Ennenaikainen määräaikaishuolto (öljyt, syt tulpat, ...): 1 EUR
Rakennetut tai tuhoutuneet työkalut: 15 EUR
Ehkä 20 tuntia raakaa työtä: 1 EUR
----------------------
Yhteensä: 830 EUR

Jos en olisi rikkonut purkaessani öljypumppua eikä katkaissut asentaessani öljyrengasta, olisi koko homman hinnaksi muodostunut:

Yhteensä 510 EUR

Mutta turha näitä on laskea. Jos ajaa meinaa, on vehkeiden oltava käyntikuntoisia.

Tänään kävin ensimmäistä kertaa kotikulmia kauempana tuolla vasta niputetulla Jackalilla. Pääsin ongelmitta Hyvinkäälle asti. Ajaa pitäisi ja antaa jäähtyä ja lämmitä, että saa kannet jälkikiristettyä ennen pidempään reissuun lähtöä.