Olettasin, että ei. Jos nimittäin tarttee sitä miettiä. Itte oon 180-senttinen ja mulla yltää hyvin. Puolisko on 167, eikä sillä yllä. Tosin sillä on lyhkäsenlaiset jalat. On se aika raskaskin. Siis toi ville.
No hyvä. Vaihtoehdoksi jää siis ... No. Honda Goldwing.
Anyway, tänään pääsin osien kanssa tallille. Sain selän kipeäksi ja hermot päreiksi, kun sovittelin "ketju + rattaat" pakettia paikalleen. Ehkä sain paketin paikalleen, ehkä en. Ennenkaikkea en ole 100% varma siitä, onko ajoitus kohdallaan. Lienee syytä soveltaa korjaamomanuaalia ja hankkia asiasta varmuus, ennenkuin pistää käyntiin.
Kertokaas, ne, jotka osaavat, miten htossa tuo nippu menee siivosti paikalleen?
Ja toinen kysymys, pahoittelen monimutkaisuutta. Purkaessa olivat rattaiden merkit vastakkain, ja lukitsin ketjun piikeille nippusiteellä. Asentaessa lipsahti ja ketju saattoi siirtyä pykälällä.
Jos lähdetään siitä että kampiakseli on pysynyt samassa asennossa, ja ketju on ehkä rattaan verran pielessä, onko suht turvallista toimia seuraavasti: pidetään kampiakseli paikallaan, sovitetaan kampiakselille sen ratas, sovitetaan öljypumpun ratas kohdalleen, pyöritetään nokka-akselia siten että tappi osuu kohdalleen ja laitetaan nokkaratas pohjaan.
Jos merkit osuvat kohdalleen, on asiat tod näk ok. (merkit olivat siis purkaessa vastakkain) ?
Jos merkit ovat "hampaan verran" ei-kohdallaan, voi ketjua siirtää rattaalla (ja pyörittää nokkaa) niin että merkit osuvat kohdalleen, ja asiat ovat tod näkok. ?
Korjaamokäsikirjasta löytyy ohje ajoituksen vamistamiseksi käyttäen kelloa ja astelevyä. Kumpaakaan ei ole, joten karkeampi mittaus on ehkä riittävä?