Eikös "elektroninen vilkkurele" ole ratkaisu? Voisi kuvitella, että näissä on kärki aina kiinni, eli valo syttyy heti ja sitten 0,X sekunnin kuluttua kärjet aukevat 0,X sekunnin ajaksi "elektroniikan ohjaamana", ilman että tarvitaan vastuskuormaa (hehkulamppujen lankoja tai lisävastuksia, nämä asiat opin meidän nuorelta herralta muinoin, kun hän oli mopo- ja kevari-iässä).
Esim:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/481894/0, sähkökuvan mukaan vilkkureleessä käy "vain yksi johto", eli liittimiä on kaksi niin kuin tässä releessä (omaa kokemusta tästä releestä ei tosin ole).
Kävin just kokeilemassa (V11). Vilkun valo syttyy (edessä, alkuperäisen kaltainen hehkulangalla varustettu poltin) n. 0,5 sekunnin kuluttua siitä kun kytkin napsahtaa toiseen laitaan. Sen jälkeen vilkkuu vajaan sekunnin välein (>0,5sek, <1 sek). Takana on ledivilkut, vilkkurele on tässä joku muu kuin alkuperäinen (siirsin sen istuimen sivuun muovin alle aikanaan, en pääse nyt suoraan katsomaan tyyppiä).
Täällä väritetty V11 sähkökaavio:
http://www.thisoldtractor.com/guzzi007/schematics/2004_V11_Sport_Catalytic.gifVilkkurele on Nro. 21.
Edit 12.5: vilkun valo syttyy samalla hetkellä, kun vilkkukytkimen sivuttain liikkuva "painike" naksahtaa paikalleen sivulle asentoon "vilkuta" = kun vapauttaa sormen painamasta sitä.