Näitä sattuu: Toissa vuonna olin tekemässä kotikäyntiä erään guzzimiehen luo kun hän ei saanut pyöräänsä pelaamaan kunnolla. Lähti käyntiin mutta savutti hirvesti ja tukehtui jonkin ajan päästä. Laitettiin uudet tulpat ja kone lähti käyntiin mutta sammutettiin ja mitattiin puristuspaineet. Hyvät paineet. Katsottiin ilmanputsari ja sen kotelossa oikein lillui öljyä. Puhdistettiin koko huohotussysteemi ja laitettiin käyntiin, hienosti kävi.
Lähdin kotiin ja kohta soi puhelin että vika on uusiintunut. Meni se kesä eikä pyörälle sinä aikana tehty mitään. Meni talvikin, mutta keväällä pyörän omistaja oli päättänyt vaihtaa öljyt ja sitä tuli kampikammiosta useampi litra, noin kaksi litraa ihan ylimääräistä. Tätä ihmeteltiin ja kaveri vannoi että ei ole ylitäyttänyt, ei varmasti. Pyörä ryhtyi toimimaan kuin ei mitään vikaa. Myöhemmin selvisi että tämän pyöränomistajan veli oli lainannut vaivihkaa pyörää ja palkkioksi lainasta vaihtanut öljyt. Tämän selvittyä katsottiin sitten muutkin paikat: vaihdelaatikko ja perävaihde olivat myös kantta myöden täynnä öljyä. Vieläpä samaa öljyä kuin moottorissa.