Tutkikaahan omistajan käsikirjasta kuinka pyöriinne on määritelty tämä suodattimen vaihto
Joku vuosi sitten kun ähelsin -03 Calin tankissa olevan suodattimen kanssa päädyin lopputulemaan, jonka myös näyttäisi pitävän paikkansa esim. V11 mallien kanssa ja näistä johtaen toimisi yleisohjeena. Toki voin olla väärässäkin.
Erillinen polttoainesuodatin ja paineensäädin tankin ulkopuolella integroitiin yhteen "pumppumysteerioon" tankin sisällä (samalla kävi erillinen bensahana verkkosuotimineen tarpeettomaksi) kun siirryttiin kattiaikaan. Siis keskimäärin vuosimalleista 2003 alkaen (eikös vuoden 2002 viimeinen päivä ollut periaatteessa viimeinen mahdollisuus saada katiton peli rekisteriin Euroopassa). Luonnollisesti poikkeamia oli juuri 2002/-03 sen vuoksi, että kaikki osat käytettiin loppuun ja järjestelmä vaihtui uuteen käsillä olevien osien mukaan, eikä tarkasti vuosimallin mukaan. On 2002 valmistuneita, joissa on jo pumppumysteerio tankissa.
Esim. jos Cali/V11 Workshop manualeja tutkii, on vanhemmassa ("ei kat") selkeästi aina tuo polttoaineensuodattimen vaihto 20.000 km välein ("Fuel filter - replacement"). [Daytona, Sport 1100, Centauro, vaihto 10.000 km välein]. Seuraavassa "Update" Workshop manualissa kattivehkeille ei puhuta enää polttoainesuodattimesta vaan mainitaan yleisemmin "tankki ja putkitus", 20.000 km välein ("Fuel tank,and pipes - inspection/adjustment/possible replacement"). Tuon voinee hyvällä tahdolla ymmärtää niin, että polttoainesuodatin ja letkuja mahdollisesti vaihdetaan tarvittaessa kun tankkia ja putkitusta tarkistetaan 20 tkm välein.
Sama linja näyttäisi jatkuneen 2003 eteenpäin. Uusimmat viritykset (V7, Cali1400); mennään samannäköisellä pumppumysteeriolla ja yleisohjeella: "Fuel lines (3)". Merkintä (3) = "replace every 4 years".