Kirjoittaja Aihe: Kausi korkattu  (Luettu 26367 kertaa)

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #15 : Huhtikuu 22, 2013, 20:18:16 ip »
BMW:llä tänään pikku lenkki+ keväthuolto. MZ on ollu koko talven ajossa. Guzzi on vielä vähän vaiheessa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #16 : Huhtikuu 22, 2013, 20:59:10 ip »
Eilisellä lenkillä tuli varmaan yli sata pyörää vastaan. Myös California Laukaan vankilan sillalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #17 : Huhtikuu 23, 2013, 13:54:14 ip »
No niin. Nyt on Guzzillaklin sitte ajettu yli 50 km. Guzzi vähä teetti töitä kun öljypohjasta löyty runsaasti metallihiukkasia. En vielä tutkinu mistä ovat peräsin vaan vaihdoin toisen koneen ja tutkin sitte paremmalla ajalla. Näytti siltä että osa oli magneettiin ottavaa tavaraa ja osa ei. Sitä oli aika paljon. Syksyllä seisoon laittaissa ei pitäny mitään kummallisia ääniä ja muutenkin toimi normaalisti. No eiköhän se siitä selvii kun tulee semmonen aika että inspiraatio riittää koneen purkamiseen. Onneks on siunaantunu noita varakoneita.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #18 : Huhtikuu 23, 2013, 16:59:24 ip »
Itselläkin tarkoitus korkata ajokausi mutta kun taivaalta tulee kylmää vettä niin olen malttanut. Sensijaan muutaman kaljapullon kerkiää vielä korkata siinä ohessa kun tekee syksyllä tekemättä jätettyjä huoltohommia. Lähinnä Breva 1100:seen. Keulaöljyt ovat ollet jo samat kolme kesää ja se hiukan hirvittää. Siksipä tempaisin pyörän keskituelle, irrotin etupyörän ja lokarin sekä pudotin teleskoopit irti. Vajaa litra vihreänmustaa öljyä niistä lorahti pois. Laitoin liukkaampaa saman verran tilalle. Ennen keulaputkien takaisinlaittoa avasin laturin hihnakotelon: alkuperäinen hihna näytti ihan kuin uudelle ja kireyskin oli ok. Olkoon siellä vielä, Satulan alle voi laittaa varahihnan niin ei alkuperäinenkään katkea... Jos katkeaa niin vaihto on suhteellisen helppo tehdä vaikka tien laidassa.
Ennen teleskooppien asennusta irrottelin kaikki näkyvät ruuvit ja mutterit ja pesin ne uä-pesurilla, voitelin ja laitoin takaisin paikoilleen paitsi jarrujen hienokierrepultit joihin laitoin kierteeseen Mastinox-pinnoitteen. Eivätpä aukene itsekseen mutta ovat helppo avata uudelleen. Teleskoopit laitoin kiinni niin että sisäputket ovat kiertyneenä edellisestä asennosta 90 astetta. Koneöljyt vaihdoin viime kesänä mutta perä ja vaihteistoöljyt ovat pyörineet muutaman vuoden. Ne vielä huomenehtoona vaihtoon niin ei jää kuin bensiininsuodattimen ja tulppien vaihto jäljelle. Sisemmät tulpat on vielä alkuperäiset. Rengaskaupoillekin pitää ennen pidempiä reissuja ryhtyä mutta kulutetaan nämä nykyiset kevätkarheilla teillä ensin loppuun.

Tämmöinen juttu tuli keulaöljyn vaihdosta: http://www.motomatti.fi/2013/04/arkipyoran-keulan-huoltoa.html

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2013, 20:13:55 ip kirjoittanut motomatti »

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #19 : Huhtikuu 24, 2013, 22:07:20 ip »

Ihme elukka tämä SP III :n. AKku vanha kuin Mooses ja käytiin kuitenkin kuin palmun alta , vaikka pyöritti niin hitaasti, että kuulii melkein männän liikkeen.  Saatan vähän liioitella. ?
Kävin postilaatikolla .  Ees takasin 400 m. Jess .... Lafraconien pauhu on ihanaa.

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Kustimies

  • Viestejä: 62
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #20 : Huhtikuu 25, 2013, 11:28:31 ap »
Griso tuli eilen herätettyä talviunilta. Sitten n. 90 km ajolenkki itseä ja Grisoa totuttaen.
Tiet olivat yllättävän puhtaat. Kuoppia, uria ja heittoja kyllä riitti. Tarkkana saa olla.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #21 : Huhtikuu 25, 2013, 21:22:10 ip »
No niin!
Kauden avaus suoritettu täälläkin!

Toin tänään Piikkiöstä uuden Calin kotiin.
Ensimmäinen 170km toimi totutteluajona.

Onhan tämä kovasti erilainen ajettava, kuin entinen EV.
Vienee hyvinkin aikansa, kun pääsee sinuiksi sen kanssa.
T. Kimmo
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2013, 07:26:12 ap kirjoittanut Kimmo »
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Targa 2

  • Viestejä: 108
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #22 : Huhtikuu 25, 2013, 21:51:15 ip »
Taisi olla vilkas "kotkien" kevätmuuttopäivä tänään. Varsinais-suomalaisten kokoontumiseenkin tuli pari pyörää suoraan Tammisillan talvipesästä. Tosin siis viime vuotisia tuttuja, ei uutuuksia kuten Kimmolla, josta hänelle kateudesta vihreänä nostamme kypärää. Joku oli kyllä Piikkiössä nähty opiskelevan uuden Calin valotoimintoja ;)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #23 : Huhtikuu 26, 2013, 11:05:48 ap »
Cali 1100i -97:lla heitin parinkymmenen kilsan lenkin. Ei oma.
Forza Moto Guzzi!

rimpjar

  • Viestejä: 331
  • tuolla mennääntämä suvi
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #24 : Huhtikuu 26, 2013, 11:23:52 ap »
No menihän 24.04 2000km rikki tälle vuodelle muuten pyörä on toiminut kuin unelma mutta kuskin kädet meinaa aina vaan jäätyä vaikka muu kroppa
pysyy lämpimänä, on koitettu monensortin käsineitä ja on jo joku yö tullut mieleen ne Bilteman sarviin tulevat muhvit mutta on ne vaan perkeleen kolkon näköset.
Nyt hyviä vinkkejä millä sais kädet pysymään lämpösinä suurin ongelma on oikean käden pikkulilli,nimetön ja keskisormi menee aivan valkoiseksi ja
tunnottomaks. Päivisin kun ollaan yli +7 ei ongelmia mutta öisin kun on siinä +3 ja yli se repeaa jo tuntuun sormissa matkaa tulee se reilut 70km sivu ja yksisivu on aina yöllä vai onko klo 04.00 yö.
Olen välillä miettinyt noita Crossipyörissä olevia kädensuojia mallia Biltema mutta se muhvi saa kyllä olla hyllyssä.
Ps. milloin niitä öypymispaikkoja voi reveta varaamaa elokuun guzzi ralliin olis tarkoitus ajella sinnepäin.

Opa

  • Viestejä: 66
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #25 : Huhtikuu 26, 2013, 11:29:50 ap »
Onnea Kimmo ja muut uusille menopeleillenne. Muistakaa, että vanha traditio on ollut aina se, että kun joku hommaa uuden pyörän itselleen, on se annettava muiden kerhonjäsenten sisäänajettavaksi ennen varsinaista käyttöä. Voitais siis aloittaa vaikka aakkosjärjestyksessä tuo Kimmon ja muidenkin uusien kalistimien sisäänajo.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #26 : Huhtikuu 26, 2013, 12:40:11 ip »
Oletko rimpjar kokeillut sähkölämmitteisiä kahvoja?
Varsin yksinkertaiset asentaa. Saa mm Biltemasta.

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #27 : Huhtikuu 26, 2013, 13:20:00 ip »
Noi kahvalämppärit on ehdoton juttu näillä leveysasteilla jos ajelee heinäkuun "ulkopuolella" tai yöaikaan. Ei maksa paljon ja asennusohjeita löytyy esim. kurapyöräfoorumilta. Esim. tuolta  http://www.matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=5601
Jos haluaa oikein hifistellä, niin niihin on saavavissa hienot säätimet ym. vermeet. Halvimmissa on vain Hi/Lo- asentokytkin joskin sekin useimmiten riittää. Jo pelkästään kahvasuojat auttavat viimaan eliminoimiseksi. Customeissa ehkä pikkasen oudon näköiset, mutt.....

T. Quatamiäs

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #28 : Huhtikuu 26, 2013, 13:23:55 ip »
Juuri eilen viimeistelin erääseen Hondaan kahvalämppärien asennuksen. Ainoa vaikeus oli saada releelle heräte pyörän omista sähköistä. On nimittäin suht hyvin pakattu ja piilotettu sähkönarut joissain pyörissä.
Kahvat olivat Saitot Louis.de:ltä tilattuna. Hlavat, mutta mukavampi kahvakuvioitni, kuin Biltemalaisissa. Skootterissani on nuo Biltemalaiset, ovat aika makkarat jos sattuisi olemaan pienet kädet.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jari

  • Viestejä: 30
  • Oulu
Vs: Kausi korkattu
« Vastaus #29 : Huhtikuu 26, 2013, 13:54:50 ip »
Honda XL 700 Transalp//Yamaha TX750//BMW r1200gs