Kirjoittaja Aihe: Repsahdus  (Luettu 13269 kertaa)

Jallu

Repsahdus
« : Maaliskuu 12, 2013, 19:04:24 ip »
Noin kaksikymmentä vuotta sitten päätin että nyt riittää. Tähän pulloon en enään tartu. Ja hyvin on päätös pitänyt , tähän asti. Vaan minkäs teet kun mieli ja liha on heikko niin repsahdus siitä tuli. Puolisoni pitää minua hulluna eikä ymmärrä, tietenkään, nainen kun on. Sitä vaan on vaikeaa selittää kun ei itsekkään tahdo ymmärtää. Mutta hyllyllä se pullo nyt nököttää ikäänkuin haastaen minua olemuksellaan: "Et halua minua tänne vaan täälläpähän olen". Onneksi hylly sentään sijaitsee tallissa. Elämä on.                       

Melkein kaksikymmentä minä ja Guzzi olemme tulleet hyvin toimeen. P.Btä lainatakseni: "Minä olen Guzziin ja Guzzi minuun sangen tyytyväinen". Ja olen toki edelleen vaan kun metsään mieleni tekevi, niin ei Calin ominaisuudet ihan riitä vaikka extremeä en olekkaan hakemassa. Ja sitten kävi niin että Bike team niminen firma avasi liikkeen Raisiossa jonne houkuttelivat minutkin saatanallisillä säkeillä kuin seireenit ikään ja saivat poloisen tarttumaan jäätävään tarjoukseen Baijerilaisesta.
Nyt se sitten tallissa odottelee Guzzin vieressä jäiden sulaamista.
Ja se s...nan ketjurasvapullo siellä hyllyssä.

motomatti

Vs: Repsahdus
« Vastaus #1 : Maaliskuu 12, 2013, 20:21:44 ip »
Sehän on selvä että nuori kokeilee rajojaan...

Mulla on Jallu kesämökin huussissa taukolukemistona. Vuodelta -72.
Autotallin hyllyssä on myös Jallu mutta se vaihtuu aika-ajoin ja on siis aina tuore maultaan... Yhden Tähden.

Tänään otin siitä pitkän siivun kun tulin pajalta jossa sain Alkoholipyörän pärähtämään tulille. Ns. Savuryypyn!

Kaatoryyppyjä myös otellaan silloin tällöin. Onneksi nykyään harvennetusti.

Raittius on kaukainen tavoitteeni.

TunturiTT

« Vastaus #2 : Maaliskuu 12, 2013, 21:10:53 ip »
Jallulle; Ei se kerta ...ketjukuskiksi tee.

Itselläni on tällä hetkellä vakava alkoholiongelma! En ehdi juomaan kaikkea viinaa mitä kaapissa on, kun sinne jo uutta pukkaa. Eikä hoitokeinoa ole näkyvissä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olli

« Vastaus #3 : Maaliskuu 12, 2013, 21:30:29 ip »
Harjoittelun puutetta. Yritä edes.

.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #4 : Maaliskuu 13, 2013, 08:30:34 ap »
Oletkos koettanut shokkihoitoa?  :P

Tässä tapauksessa se on helppo; Tiputa kettinkirasvaa tallin lattialle, töhri pyörän takapää samalla vaseliinilla ja lisäksi ajohousujen lahkeet.  ;)
Ja sitten viereen toinen motoristi kertomaan, että
"...joo...kato tämmöstä rasvaa ja pesua se on koko tulevaisuus kun  kerran on kettingipyörä... ei ne lahkeet tuu koskaan enää puhtaaksi...
Ja noita kettinggejä tarttee rasvata aina kun tankkaa. Sillä aikaa Guzzimiehet käy kahveella. Sää et kerkee, kun täytyy ton vaseliinin kanssa sählätä."  ;D  :D

Antsu

• Murr
« Vastaus #5 : Maaliskuu 13, 2013, 09:10:08 ap »
Tosta ketjurasvasta ja sen tahrivuudesta sen verran et mulla on ollu molempia vetotapoja, ketju ja kartaani ja ainoan kerran kun oli puntti todella paksulti piessä niin se tapahtu kalistimen kanssa kun etutelarin stefa petti ja sylki rasvat ulos.
Ajokelejä odotellessa et pääsis kardaania pyörittämään. :D

Ekku

« Vastaus #6 : Maaliskuu 13, 2013, 09:44:09 ap »

Itselläni on tällä hetkellä vakava alkoholiongelma! En ehdi juomaan kaikkea viinaa mitä kaapissa on, kun sinne jo uutta pukkaa. Eikä hoitokeinoa ole näkyvissä.

Mulla on sama ongelma viimeisen Tallinnan reissun jälkeen.

Pidetäänkö talkoot jossain vaiheessa?  ;D

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Talkoot?
« Vastaus #7 : Maaliskuu 13, 2013, 10:19:29 ap »
Vai talkot...
Ostin joskus miehekkään kokoisen pullon Viru Valgeeta. Raahasin sen sitten - kuten muistetaan - Luumäen ralliin 2006.
Se tasattiin siellä porukan kesken.  :D
Vaan aihetta piti oikein tyrkyttää, kun väki ei uskonut, että sitä saa ja sitä on...

Joten kokemusta alan talkoista on...  ;)

TunturiTT

« Vastaus #8 : Maaliskuu 13, 2013, 10:39:43 ap »

Se on varmaan tultava sinne sun "päänsärkysaunaan" ja pidettävä talkoot.  ::)

Ekku

« Vastaus #9 : Maaliskuu 13, 2013, 11:01:28 ap »

Se on varmaan tultava sinne sun "päänsärkysaunaan" ja pidettävä talkoot.  ::)

Ilman muuta. Se on paska sauna muutoinkin. Ota vaikka joku velipojistasi mukaan, niin eiköhän siitä päänsärky saada aikaiseksi...

Reima

• Vieras
« Vastaus #10 : Maaliskuu 13, 2013, 12:56:26 ip »
En halua olla ilonpilaaja, mutta väitän kyllä vääräksi sanonnan: ilo ilman viinaa on teeskentelyä, mutta ehdottomasti oikeaksi sen, että viina on viisasten juoma.

Henkilökohtainen suhtautuminen kohtuulliseenkin käyttöön on muuttunut radikaalisti, kun kävin sairaalassa läheisten tukena mukana katsomassa kaveria, joka oli yli kaksi viikkoa viinan takia tehohoidossa, nukutettuna vieroitusoireiden takia, haima osin kuoliossa, diabetes ja turvonneena - selvisi vielä tällä kerralla, kotiin kulki rollaattorin avustamana.

Kyseiset tuotteet eivät kuulu ruoka- eikä juomavalioon.
Joku voi tietysti väittää, että paheiden summa on vakio...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2013, 21:38:11 ip kirjoittanut Reima »

TunturiTT

« Vastaus #11 : Maaliskuu 13, 2013, 22:04:54 ip »
Jep, oma kaverini sai viime kesänä aivoinfarktin ja viettää nykyään aikansa pyörätuolissa. Vai aivoverenvuodon jo viitisen vuotta sitten, mutta kuntoutui siitä. Ja kyllä, pääasiallinen syy ensimmäiseen oli alkoholin suodattaminen omalla maksalla. Tuosta ekasta johtunut työkyvyn menetys johti sitten lisääntyneeseen vapaa-aikaan ja mitenpä tapojensa orja aikansa sitten kuluttaa, kun vakuutuskin maksoi kohtuullisen korvauksen.. Jep, viinahan se sitten ryhtyi maistumaan taas. Ei varmaan vähentänyt sitten riskiä tuohon infarktiin.
Toinen, jota sain sivusta seurata oli ex-vaimoni täti. Hoiti päivisin työnsä pankintätinä ja illat vietti lasisten, pitkäkaulaisten ystävien seurassa. Viisikymppisenä jo vapiseva ja dementoitunut vanhus. Surullista oli katsoa.
Alkoholismi on sairaus, ei siitä mihinkään pääse.

rimpjar

• tuolla mennääntämä suvi
« Vastaus #12 : Maaliskuu 14, 2013, 10:43:03 ap »
Jep, oma kaverini sai viime kesänä aivoinfarktin ja viettää nykyään aikansa pyörätuolissa. Vai aivoverenvuodon jo viitisen vuotta sitten, mutta kuntoutui siitä. Ja kyllä, pääasiallinen syy ensimmäiseen oli alkoholin suodattaminen omalla maksalla. Tuosta ekasta johtunut työkyvyn menetys johti sitten lisääntyneeseen vapaa-aikaan ja mitenpä tapojensa orja aikansa sitten kuluttaa, kun vakuutuskin maksoi kohtuullisen korvauksen.. Jep, viinahan se sitten ryhtyi maistumaan taas. Ei varmaan vähentänyt sitten riskiä tuohon infarktiin.
Toinen, jota sain sivusta seurata oli ex-vaimoni täti. Hoiti päivisin työnsä pankintätinä ja illat vietti lasisten, pitkäkaulaisten ystävien seurassa. Viisikymppisenä jo vapiseva ja dementoitunut vanhus. Surullista oli katsoa.
Alkoholismi on sairaus, ei siitä mihinkään pääse.

Minun nuorempi sisko sai kanssa 6 vuotta sitten aivoverenvuodon joka leikattiin ja 3 vuotta myöhemmin aivoinfarktin josta ei sitten selvinnytkään vaan tuli
viimeinen reissu. Kuolema tuli viikkoa ennen kuin täytti 40 ja viinalla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä absolutisti mutta oliko sitten kovat työpaineet
ja jatkuva tressi (lapseton uranainen).
Silloin meikäläisen hätäileminen loppu ei kaikki tarvitse olla tänään valmis jotain voi jättää huomisellekin tai seuraavaan viikkoon.

egon

« Vastaus #13 : Maaliskuu 14, 2013, 10:56:32 ap »
Huh,

Kauhukertomuksia näköjään riittää.

Suomalaiset kai kiskoo jotain 12 litraa puhtaaksi pirtuksi muutettuna per hlö per vuosi.

38 prosenttista seurustelujuomaa tuosta määrästä tulee jotain 32 litraa, joka on esim. Kossua 64 putelia.
Sehän on runsas perjantaipullo viikossa per capita.

Otaksutaan, että meillä on puolet kansasta alkoholin pienkuluttajia tai 0-toleranssilaisia, jolloin saadaan
"normaalikuluttajan" annokseksi 128 putelia kirkkaita/ vuosi tai keskivahvaa olutta runsaat 500 litraa/ vuosi.

Päästäkseni keskimääräisen käyttäjän luokkaan, on siis tulevaisuudessa juotava esim. joka viikonvaihteessa pullo väkeviä,
joka tekisi noin 10 litraa spriitä/ vuosi. Lisäksi kevyttä kenttäsäätöä tarvitaan noin 10 tölkkiä olutta/viikko.

Hirrmuisesti on vielä kirittävää että pääsee normaalikäyttäjäksi.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2013, 15:42:47 ip kirjoittanut egon »

rimpjar

• tuolla mennääntämä suvi
« Vastaus #14 : Maaliskuu 14, 2013, 11:53:35 ap »
Huh,

Kauhukeromuksia näköjään riittää.

Suomalaisen kai kiskoo jotain 12 litraa puhtaaksi pirtuksi muutettuna per hlö per vuosi.

38 prosenttista seurustelujuomaa tuosta määrästä tulee jotain 32 litraa, joka on esim. Kossua 64 putelia.
Sehän on runsas perjantaipullo viikossa per capita.

Otaksutaan, että meillä on puolet kansasta alkoholin pienkuluttajia tai 0-toleranssilaisia, jolloin saadaan
"normaalikuluttajan" annokseksi 128 putelia kirkkaita/ vuosi tai keskivahvaa olutta runsaat 500 litraa/ vuosi.

Päästäkseni keskimääräisen käyttäjän luokkaan, on siis tulevaisuudessa juotava esim. joka viikonvaihteessa pullo väkeviä,
joka tekisi noin 10 litraa spriitä/ vuosi. Lisäksi kevyttä kenttäsäätöä tarvitaan noin 10 tölkkiä olutta/viikko.

Hirrmuisesti on vielä kirittävää että pääsee normaalikäyttäjäksi.

Kovia lukuja kun ne muutetaan näin kaikkien tuntemaksi koskenkorvaksi kukahan nuo kaikki juo.
Itse kyllä en pärjää tuossa tilastossa paitsi tuo oluen määrä menee kyllä lähelle,
mutta se onkin tätä supervahvaa Ruotsalaista keski-olutta (3.5%) sitäkö vetää pari saunan jälkeen niin kyllä sänky kutsuu :D.