Kirjoittaja Aihe: iskari  (Luettu 7427 kertaa)

  • Vieras
iskari
« : Kesäkuu 08, 2006, 15:24:37 ip »
Iltaa Sisko ja Veljet, muutama kysymys iskareista, täytyykö etuiskareille käytännössä

tehdä mitään muuta kuin,jos alkaa tuntuu löysältä, niin vaihtaa uusiiin,tarkoitan, jota

in öljyn lisäystä etc. Sitten takaiskarit, oman nevadan perä näyttää jotenkin korkeelt

a, iskarithan voi käsin ruuvata,siis jo skäännän myötäpäivään,menevätkö alaspäin

ja päinvastoin,iskareissa pikku nippeli yläpäässä,näyttää rasvanipalta,MITKÄ NE ON?

Kiitos taas kärsivällisyydestä

  • Vieras
iskari
« Vastaus #1 : Kesäkuu 09, 2006, 04:04:38 ap »
Vuosimalli? On noita etuiskareita useampaa tyyppiä olemassa. Se nippeli takaiskarissa lienee liitin mistä iskari paineistetaan´. Sillä kierrettävällä osalla takaiskarissa säädetään jousen esijännitystä.

TimoStone

  • Vieras
iskari
« Vastaus #2 : Kesäkuu 09, 2006, 14:06:27 ip »
Pekka Kaukonen, Isokankaantie 59,36600 Pälkäne 040-8372799 näitä vekottimia korjaa.

Mun Nevadan takaiskarit Pekka purki, huolsi ja kasasi. Aja sisään - aja ulos -tyyliin. Maksoi 130 eypoa  männä suvena. Ja olin tyytyväinen, kunnes tuon Stonen...

Muuta osaa neuvoa...

Breeze

  • Viestejä: 1 552
iskari
« Vastaus #3 : Kesäkuu 09, 2006, 14:13:22 ip »
Jos on paikkakunnalla kovia kelkkamiehiä, niin ne tietää kuka korjaa / huoltaa iskareita. Sieltä saa myös hyviä vinkkejä ja neuvoja.

Olisi taas kesän aikana huollatettava kahdeksan iskaria (25-30€/kpl), koska syksyyn jos jättää, niin sitten on jonoa ja hinnoissa pientä tarkistusta ylös päin.
Tämäkin vielä! ! !

  • Vieras
iskari
« Vastaus #4 : Kesäkuu 09, 2006, 15:03:57 ip »
Kiitti, mutta  kerro mieten "paineistetaan" huoltsikalle ja ilmaa sisään vai miten???

Se kiertohomma sitten,tarkoittaako että perää voi pysyvästi säätää kovemmaksi tai

löysemmäksi?? Niin se Huitsin Nevadan vm on -94

  • Vieras
iskari
« Vastaus #5 : Kesäkuu 10, 2006, 04:12:51 ap »
Takaikarista: sillä kiertyvällä osalla säädetään esijännitystä>jos paljon kuormaa kireämmälle>jos vähän löysemmälle, paras säätö itse kullekin löytyy kokeilemalla.

Onko siellä iskarin alapäässä säätärullaa? Jos on niin sillä säädetään paluuvaimennusta ulospäin joustossa>säätä esijännityksen mukaan>jos esijännitys löysällä rulla ykköseen tai kakkoseen>jos tiukalla rulla neloseen tai vitoseen.

Takaiskareita ei kannata itse paineistella, paine ei vaikuta jäykkyyteen tai vaimennukseen, paineen tehtävänä on pitää vaomenninöljyt vaahtoamattomina.

Onkos sulla omistajan käsikirjaa? Siinä neuvotaan aika tarkkaan takaiskarien säätö. Käsikirja löytyy netistäkin en vaan muista osoitetta ulkoa, ehkä joku toinen muistaa.

 

Tuon ikäisen Nevadan keula on ns patruuna tyyppiä, sen toimintaan ei voi vaikuttaa keulaöljyn viskositeetilla. Eli keulassa on erillinen vaimennuspatruuna sisällä jonka voi vaihtaa (maksanee riittävästi), keulaan vaihdettava öljy on pelkästään voiteluun tarkoitettu ei vaimennukseen.

Yksi Nevadan keulan ongelma on se että se ei toimi kunnolla viileällä.

Nevadan keulaan voi siis vaihtaa uudet jouset ja uuden patruunan mutta muuta sille ei paljon voi tehdä. Jos ajokissasi on ilmaavusteinen keula(ilmaventtiilit yläpäässä) niin ilmaa voi lisätä käsipumpulla jossa on mittari, ei missään tapauksessa huoltoaseman rengaspainelaitteilla.

 
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2006, 04:14:00 ap kirjoittanut Luukas »

  • Vieras
iskari
« Vastaus #6 : Kesäkuu 10, 2006, 16:14:58 ip »
Kiitos vaan Luukas vinkeistä, takaiskarettein alapäätä en o tutkinu vielä, mut tietkö

missä ton paineistuksen vois tehdä, en tie onko sille mitään tarvetta, kun ne näyttää

pelittävän ihan hyvin,etuiskareitten yläpäässä näyttäis olevan myös joku "nippeli"

en oo tutkinu paremmin, kyselen taas kun tulee mieleen

  • Vieras
iskari
« Vastaus #7 : Kesäkuu 11, 2006, 05:52:28 ap »
Lainaus käyttäjältä: guzzimies

missä ton paineistuksen vois tehdä, en tie onko sille mitään tarvetta, kun ne näyttää
Lainaus
Ei tarvitse paineistaa, se tehdään jo tehtaalla.

  • Vieras
iskari
« Vastaus #8 : Heinäkuu 18, 2006, 15:02:29 ip »
kiitti vaan luukas,paikakunnala pari guzzimiestä ja heiltä olen saanut kullanarvoisia

neuvoja,eilen kateltiin sitä paineistusta,nehän on kuin fillarin venttiilit,kaveri näytti

miten toimii,paino venttiilin keskiosan nipasta,perässä oli paineita,etupäässä ei, siis

käsipumpulla voi lisätä jos tarvetta??? Mikä bar-määrä?kannattaako sun mielestä etupäähän edes lisätä kun tuntuu muutenkin aika jämäjältä,etten sanoisi kovalta