Täällähän ei ole tarvis politikoida, mutta menköön nyt joulun kunniaksi...
>> Minkähän puolueen vaaliteemana oli tämä? <<
Varmaan saman porukan, joka asuu vuokralla kaupungin tai HOASin asunnoissa keskustan tuntumassa ja jotka kulkevat polkupyörillä tai bussilla keskustaan, kun asioita muuhun suuntaan ei ole . Tarvittaessa menevät junan opiskelijalipulla halvalla.
Eivät ymmärrä, että on olemassa ihmisiä, jotka asuvat kaukana ratikkapysäkeistä ja joiden työhön kuuluu esim. autolla kulkeminen. Eivät ymmärrä sitäkään, että kaikki eivät todellakaan asu yhteiskunnan tukemissa asunnoissa, koska ovat sen verran viitseliäitä, että ovat elämässää pyrkineet ja päässeet eteenpäin, eivätkä siksi ole edes oikeutettuja erilaisiin yhteiskunnan verorahoin maksettuihin tukiin.
Tämä sama porukka vastustaa mm. energiaa, kun eivät ymmärrä asiasta muuta kuin "...no se on sama mitä se sähkö maksaa. Mulla se maksaa 80€ vuodessa, kun mä asun tuolla kommuunissa ja senkin maksaa sossu."
Tällaisen lausunnon sain taannoin yhdeltä Vihreän - De Dorka - puolueen takkutukalta.
Minä kuljen Kehä III:a pitkin töihin-töistä. Omalla autolla lähden kotoa 07:30 ja olen kotona n 16:30. Bussilla lähtisin kotoa 06:45 ja olisin kotona 17:50. Tämän lisäksi kävelisin vesi/räntä/lumisateessa yli 2 km, talvella kahlaten lumihangessa. Lisäksi nuo bussit kulkevat arpomalla ja kerran tunnissa. Vihreän puolueen mielestä pitäisi kulkea bussilla, koska sellainen vaihtoehto on - ei tosin realistinen, mutta on! Jippii!
Asiasta voisi pitkään tyhjentää sanallista pajatsoa, mutta olkoon... Kun täällä se ei hyödytä ketään. Kun täällä on sentäs järjellisiä aikuisia...
Vaan ostakaas järjelliset aikuiset loput mukit!