Kirjoittaja Aihe: Synteettinen-/täyssynteettinenkeulaöljy: voiko sekoittaa?  (Luettu 3155 kertaa)

NorgeGTL

Synteettinen-/täyssynteettinenkeulaöljy: voiko sekoittaa?
« : Marraskuu 04, 2012, 17:20:37 ip »
Kun olen pikkuhiljaa pääsemässä pois ATF-ajasta niin otsikossa mainittu kymysys tuli ajankohtaiseksi. Motonetissä on kaupan synteettistä 10-öljyä ja täyssynteettistä 5-öljyä. Voiko sekoittaa? Ja mikä ero noilla on?
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

gotler

Vs: Synteettinen-/täyssynteettinenkeulaöljy: voiko sekoittaa?
« Vastaus #1 : Marraskuu 04, 2012, 17:47:59 ip »
En kyllä sekoittaisi. Ja toisekseen, ostaisin öljyn jostakin muualta. Harvoin halvin on parasta... keulaöljyä ei mene niin paljoa, että hinta vaikuttaisi mopon ohjaukseen. Öljy sen sijaan voi vaikuttaa, sananmukaisesti!

TunturiTT

« Vastaus #2 : Marraskuu 04, 2012, 19:26:22 ip »
Mitähän väliä sillä on, mistä keulaöljyn ostaa? Motonetin listoilla Motulia, Redlineä ja Valvolinea. Itse käyttänyt noista Valvolinea ja Motulia, toimivat vähintään niin kuin voisi otaksua keulaöljyn toimivan.
Voi sekoittaa keskenään. Tosin, miksi? Itse ajelin Calilla 50:50 seoksella vitosta ja kymppiä, eli tavallisen järjen mukaan 7,5:ta (ei ihan vissiin mene oikeassa elämäss noin, mutta toimi omassa tarkoituksessani). Motonetistä saa myös suoraan 7,5 öljyä, siinäpä olisi valmiina, eikä tarvitse kahta purkkia ostaa.
Käytännön eroa synteettisellä ja täyssynteettisellä ei ole, ainakaan sellaista mitä tavallinen käyttäjä erottaisi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

NorgeGTL

« Vastaus #3 : Marraskuu 04, 2012, 21:27:48 ip »
Valvoline10:ä olen ostanut ja kun pyörieni keulat kaipaamat viskositeetin ovat viittä, kymmentä ja siltä väliltä niin noista saisi kaikki tarpeelliset.

Valvoline lie merkkituote ja eikös se ole sitten sama mistä sen ostaa. Ja on siinä moponkuvakin etiketissä.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Pekka

« Vastaus #4 : Marraskuu 05, 2012, 00:35:40 ap »
Minulla sellaisia kokemuksia, että motonetistä ostetuista öljyistä Motul on ollut hellävaraisinta
ainakin Showa-merkkisen keulan helojen teflonpinnoitteille. Motuliin siirtymisen jälkeen heloja
ei ole tarvinnut vaihtaa ainakaan jokaisessa keulan huollossa kuten aiemmin käyttämilläni
keulaöljyillä.
Noissahan pitäisi olla oikeasti jotain eroja juurikin noiden helojen kanssa toimimisen suhteen.
Ainakin joskus oli muistaaksen eri öljyt raudalle ja alumiinille.
Nykyään tuota ei purkin kyljessä suoraan lue.

http://motul.speclube.com/wp-content/uploads/products/specifications/Fork%20Oil%20Factory%20Line%208219-18-17-16%20(GB).pdf

Ainakin saman merkin ja laadun sisällä noita voi sekoitella turvallisesti. Ja lopputuloskin on odotusten mukainen.

Pekka
Sohc van Helmi.

gotler

« Vastaus #5 : Marraskuu 05, 2012, 17:23:34 ip »
Tottahan merkkituotteet on samoja. Halpaketjujen omat tuotemerkit on sitten juttu erikseen.