Kirjoittaja Aihe: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.  (Luettu 17814 kertaa)

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #30 : Lokakuu 17, 2012, 11:08:46 ap »
AKE:n sivuilta voi käydä tarkistamassa tilanteen joka on voimassa nykyisin,eli Haettaessa EU-kilpeä rekisterinumero muuttuu. v 2000 saattoi jonkin aikaa olle siirtymäkausi,mutta ei enää,eikä v 2003.

Rockmaple

  • Viestejä: 31
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #31 : Lokakuu 17, 2012, 14:01:09 ip »
AKE:n sivuilta voi käydä tarkistamassa tilanteen joka on voimassa nykyisin,eli Haettaessa EU-kilpeä rekisterinumero muuttuu. v 2000 saattoi jonkin aikaa olle siirtymäkausi,mutta ei enää,eikä v 2003.

Oisko ihan noinkaan? En ainakaan huomannut Trafin sivuilta sellaista tietoa, että haettaessa Eu-kilpeä tunnus muuttuisi aina. Sallainen tieto löytyi, että vanhan mallisissa kilvissä voi olla kolme kirjainta, ja Eu-kiven yläriville ei sovi kuin kaksi merkkiä, eli tällaisissa tapauksissa tunnus on vaihdettava. Autoissa ainakin muutos onnistuu kummin päin vaan vanhalla tunnuksella.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #32 : Lokakuu 17, 2012, 14:10:13 ip »
Tarkista kohta EU-Kilpi. Teksti taitaa mennä näin:Haettaessa vanhanmallisen kilven tilalle  EU-kilpi ajoneuvon rekisterinumero muuttuu.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #33 : Joulukuu 04, 2012, 12:30:39 ip »
Eilen oli lehdessä myydään-palstassa hienonnäköinen museopyörä
Moto-Guzzi V7 Sport, 1972

esatapani

  • Vieras
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #34 : Joulukuu 04, 2012, 14:12:34 ip »
Tarkista kohta EU-Kilpi. Teksti taitaa mennä näin:Haettaessa vanhanmallisen kilven tilalle  EU-kilpi ajoneuvon rekisterinumero muuttuu.
´

Mulla sattui niin ikävästi että tuo vanhanmallinen kilpi "tuhoutui" ja hain uuden kilven, otin siinä rahakassa EU-kilven joka maksoi muistaakseni 7e. Oli sama kuin n:o ennenkin. ;D

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #35 : Joulukuu 04, 2012, 14:37:20 ip »
Eilen oli lehdessä myydään-palstassa hienonnäköinen museopyörä
Moto-Guzzi V7 Sport, 1972

Tarkoitako sitä joka on Huimapyörä-lehdessä ? Kyllä on hintakin huima, 12500 € .
Titaniumin kuski

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #36 : Joulukuu 04, 2012, 14:44:20 ip »
Siellä se Trafin sivuilla edelleen lukee,"että vaihdettaessa EU-kilpeen  rek nro muuttuu,jos haluaa "entisen"rek numeron, odotusaika on n kaksi vikkoa.

Rockmaple

  • Viestejä: 31
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #37 : Joulukuu 04, 2012, 14:57:11 ip »
Tottakai jos kilven haluaa heti tiskiltä, niin tunnukseksi tulee pinon päällimmäinen.  Mutta siis vanhalla tunnuksellakin voi tilata EU-kilven.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #38 : Joulukuu 04, 2012, 15:36:13 ip »
Itsellä on tuo vanahn mallinen, on niin tyylikäs että saa ollakin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #39 : Joulukuu 04, 2012, 16:57:23 ip »
Kyllä, oli suurin piirtein vastaava kuin tämä kuva, paitsi: satula, peilit ja etujarru.
(Tä. on ulkomailta:)

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #40 : Joulukuu 07, 2012, 11:44:47 ap »
Kyllä, oli suurin piirtein vastaava kuin tämä kuva, paitsi: satula, peilit ja etujarru.
(Tä. on ulkomailta:)

Erilainen etujarru kuin tuossa? Museokilvissä? Mielenkiintoista...
Mielenkiintoinen kyllä hintapyyntökin, noilla spekseillä.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #41 : Joulukuu 17, 2012, 13:07:14 ip »
Yritin katsoa vähän nä. museajoneuvojen hyväksymisohjeita, mutta en löytänyt  oikea tekstiä. (VMPK-klubilta)

Mutta:

Museoajoneuvo.
Veteraanimoottoripyöräklubin ry,n johtokunnan valtuuttamat museoajoneuvotarkastajat (54 kpl.) hyväksyy
museopyörän , myöskin vaikka ovat muutamia ei alkuperäisiä osia.  - yleissääntö -  samalta ajalta valm. osia. täytyy olla.

Hyväksynnän jälkeen ei saa vaihtaa osia.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #43 : Joulukuu 18, 2012, 16:09:29 ip »
Eiköhän noilla ei-alkuperäisillä osilla tarkoiteta juttuja siihen tyyliin, että ajanmukaisen tarakan/laukut/katteen saa laittaa. En oikein usko, että etujarrun vaihtamisen jälkeen pyörä enää täyttää tuon edellä linkitetyn Trafin määräyksen tätä kohtaa:
"...museoajoneuvon tulee olla rakenteeltaan ja ulkoasultaan mahdollisimman tarkasti säilytetty sellaisena tai entistetty sellaiseksi kuin se oli ajoneuvon valmistuttua."

Älkää käsittäkö väärin, minulla ei itselläni ole mitään sitä vastaan, että pyöriä muunnellaan, vanhojakaan pyöriä. Päinvastoin, minua harmittaa tuo järjetön museoajoneuvosäädös, joka vastoin alkuperäistä tarkoitustaan haittaa todellisen ajoneuvohistorian tallentamista.

Tämä juttu ei siis mitenkään liity tuohon myytävänä olevaan V7 Sportiin (jota en ole edes nähnyt).
Ihan yleisesti vain viiksettää tuo museorekisteröinnillä markkinointi. Se kun sisältää lupauksen siitä, että ajoneuvo on hyvässä alkuperäiskunnossa. Ja kuitenkin MR-kilpiin pääsee jos jonkinnnäköistä uustuotanto-osilla kasaan koppuloitua häksätintä, joka eivät todellisuudessa ole lähelläkään sitä, mitä laite on ollut tehtaalta lähtiessään. Kunhan pultinkannat vain eivät ole liian uudenaikaisen näköisiä. Koko MR-status on kokenut sellaisen inflaation, että se on laskenut myös niiden oikeiden (entisöityjen tai säilyneiden) helmien arvoa. Puhumattakaan siitä, että sen takia hyvin säilyneitä, eri aikojen rakenteluperinnettä kuvastavia säilymäihmeitä raiskataan surutta uustuotanto-osilla takaisin "alkuperäiskuntoon".

No joo, olipaha taas melkoinen saarna, ja koko lailla asian vierestäkin. Ei mulla muuta...

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
« Vastaus #44 : Joulukuu 18, 2012, 21:15:19 ip »
Kun noista EU-kilvistäkin oli puhe niin juuri tilasin Caliini Rysselin-kilven tilalle supisuomalaisenmallisen kilven vailla sinisiä tyylirikkoja. 9€=halpaa tuunausta. Kai se ottaa sen pari viikkoa kun tulee. Norgessa ei koskaan ollutkaan kiinni EU-kilpeä. Pegasoon en ole muistanut vielä vaihtaa. 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99