Kirjoittaja Aihe: V35 II käyntiongelmaa  (Luettu 10984 kertaa)

  • Vieras
V35 II käyntiongelmaa
« : Kesäkuu 05, 2006, 15:41:46 ip »
Mikä mättää kun ei V35 käy kunnolla, tai nyt se ei enää käy ollenkaan.

Syö tulpat pimeeksi varsinkin vasemmalta. kipinää tulee ja bensaakin on.

:(

Ykä

  • Viestejä: 188
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #1 : Kesäkuu 05, 2006, 15:53:49 ip »
Vähän jos enempi oireita selvittäisit niin päästäis paremmin "diagnosoimaan".

Onko tulppa vasemmalla minkä värinen ennen "pimenemistä", musta vai ihan vaalean karstaton?

Noin äkkiseltään tulis mieleen, että sen puolen sytkä on siirtynyt pahasti pieleen, tai kaasarin roskaantuminen tms. sotkee seokset... puolakin kuulemma ennen lopullista pimahtamista oireilee epämääräisillä käyntihäiriöillä(?).

Yks vaihtoehto vois myös olla katkennut öljyrengas jos (tätä en siis nyt tiedä vaan arvaan) vasen tulppa nokeentuu pahasti öljyisestä karstasta ennen "pimenemistä"?

Kari Sairanen

  • Viestejä: 158
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #2 : Kesäkuu 05, 2006, 16:11:16 ip »
Hoi

Jos vika on vain toisella puolella, niin puolan voisi testata vaihtamalla puolan johdotukset keskenään. En tiedä onko ko pyörässä katkojankärjet vai kärjetön sytytys, jos on kärjet, niin kannattaa vaihtaa uudet kärjet. Kaikki sytytyspuolen johdotukset ja liitokset kannattaa tarkistaa huolella, varsinkin tulpanjohto puolissa ja tulpanhatuissa.

Jos ei auta niin sitten kaasuttimien huoltoon, kaikki auki,  puhdistus ja kasaus. Sitten kaasuttimien luistit synkroon, tyhjäkäyntipiirin säätö ja koeajot. 

Jos on mahdollista niin puristuspaineet voisi mitata, tai anakin takapyörästä pyörittäen tunnustella, että kummassakin sylinterissä tuntuisi olevan kunnolliset puristuspaineet, tai ainakin saman suuruiset molemmilla sylintereillä. 

Jos kaikki kolme em. kohtaa ovat kunnossa, niin kyllä pitäisi pelittää.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #3 : Kesäkuu 06, 2006, 02:18:49 ap »
Sytytyspuola meni multa Floridasta - samanlaiset oireet.
(Myöhemmin meni Californiastakin, boksit myös)
Emeritus-guzzisti

  • Vieras
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #4 : Kesäkuu 06, 2006, 02:52:53 ap »
Se tulppa on nokinen, ei öljyinen.Kärjellinen alkuperäisversio on kyseessä.

On se ihmeellistä kun sillä toissapäivänä ajoin testiajoa  muutaman km ja pelasi ihan ok. Sit sammutin ja 2 tunnin päästä ei lähde sit millään käyntiin vaikka tulppiin tulee kipinä ja nekin on vaihdettu. Ilmeisenä vikana on bensan saanti tai ???Tyhjäkäyntiä ei meinannu saada kohdalleen. En ole näiden vinkkelikoneiden tuntija ollenkaan.

Onko   siellä stroboskoopille sopivaa merkintää jossain??

Voiko puolavika tehdä tämän?

:(:(:(:(:(

 

Ykä

  • Viestejä: 188
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #5 : Kesäkuu 06, 2006, 03:51:43 ap »
Kyllä se voi hyvin puolavika olla, nokisuus viitais siihen että sytyttää katkonaisesti tai muuten huonosti. Kärjellinen sytkä kun on niin kondensaattorikin voi olla kaput. Jos kone käy ensin ja yhtäkkiä lopettaa toimimisen niin vika ei todennäköisesti ole bensapuolella vaan sytkässä!

Vaikka kokeillessa kipinää tulpalle tulee niin sen riittävyys ja ajoitus voi olla pielessä käyntiolosuhteissa.

Vauhtipyörästä löytyy ajoitusmerkit sytkälle, näkyy vaihdelaatikon oikealla sivussa olevasta aukosta konetta pyörittelemällä.

Sairasen ohjeilla alat käymään sytytysjärjestelmää läpi kärjistä lähtien, kyllä sieltä vähitellen vian syy löytyy.

Kari Sairanen

  • Viestejä: 158
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #6 : Kesäkuu 06, 2006, 05:33:51 ap »
Hoi

Kannattaa katsoa oheista VMPK:n keskustelusivua, painitaan saman ongelman parissa. Latausjännitteen tarkistus kannattaa ehdottomasti tehdä kun saat pyörän käyntiin.

http://www.vmpk.fi/forum/index.php/board,7.0.html

Pekka

  • Viestejä: 1 905
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #7 : Kesäkuu 06, 2006, 10:01:22 ap »
Moi. Tarkasta ryyppyluistien toiminta. Jos luisti ei tule alas saakka tulppa nokeentuu ja kipinä oikaisee nokea pitkin kärkivälin ohi. (Tämä on normaalitilanne ajokauden alussa)? Puola ja kondensaattori vika on tietty laskuissa mukana. Puolan saa helpioten rikki käyttämällä moottoria tulpanjohto irrallaan kuten Guzzin huolto-ohjeissa kehotetaan tekemään kaasuttimien balanssia ja seosta säädettäessä!!! Jos kipinä ei pääse hyppäämään tulpan kärkivälissä se hyppää taatusti jossain muualla, polttaen vaikka eristeet puolan sisällä. Puola/kondensaattorivika tulee usein esille moottoria kuormitettaessa. Tarkasta myös että tulpan hatut ja johdot ovat kunnossa. Jos vastukset ovat äärettömiä kipinä voi loikkia väärässä paikassa ja puolat ovat taas vaarassa.
Sohc van Helmi.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #8 : Kesäkuu 06, 2006, 10:22:46 ap »
Pekka kirjoitti:
Lainaus
Moi. Tarkasta ryyppyluistien toiminta. Jos luisti ei tule alas saakka tulppa nokeentuu ja kipinä oikaisee nokea pitkin kärkivälin ohi.


Juuri tämän vian korjasin naapurin sedän Cagivasta pari päivää sitten. Uudet tulpat kesti parikyt kilometriä, sitten kuolivat ja olivat aivan nokiset. Oireet vaikuttavat jossain määrin samalta kuin tämän ketjun aloittajalla.

Ryyppy jäi kanittamaan, kun vaijerit eivät kevyesti kulkeneet kuorissaan. Purin sen verran että sai ruutalla työnnettyä öljyä niin että tuli toisesta päästä läpi ... Hirveä sotku, vaan eipä kanita enää, ja ongelma korjaantui.

Kaikkea sitä vastaan tulee :)

MotoJussi

  • Vieras
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #9 : Kesäkuu 06, 2006, 14:18:07 ip »
Kiitokset hyvistä neuvoista. Kaasarit laitan huomenna ultraäänipesuun ja tilasin uudet kärjet,konkat ja kaasuvaijerit.

Tänään koneet taas lauloi tosin vasen puoli melko rikkaalla. Liitokset kävin läpi jne...

Kaasuvaijeri jumitti toisella puolella joten nekin tulee nyt uudet.

Missä kolossa neulan pitäisi olla??? 1  2 vai 3??

Ehkä se siitä lähtee kun kesä lämpiää.:cool:

Ykä

  • Viestejä: 188
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #10 : Kesäkuu 07, 2006, 01:49:52 ap »
Ohjekirjan mukaan ainakin V35 Imolassa neulan sokka on toisessa hahlossa, nehän sitten lasketaan ylhäältä alaspäin - ylin ensimmäinen jne.

  • Vieras
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #11 : Kesäkuu 07, 2006, 01:55:29 ap »
Kiitos tiedosta, saan oman korjaus CD:n (Moto Guzzi V35 V50 V65 ) lähipäivinä. Ostin sen oikein Ameriikasta asti 16,99 taalan hintaan. Sitten alkaa tietoa olemaan aina saatavilla. 

JukkaS

  • Viestejä: 63
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #12 : Kesäkuu 07, 2006, 13:13:30 ip »
Tervehdys.
Mulla oli joskus tollanen V35III siinäkin oli moinen käynnistysongelma.
Kipinää antoi hyvin kun tulpat oli irti, mutta ei jaksanut tulpat paikallaan.
Korjauksena oli UUSI AKKU! Vanha oli kypsynyt, pyöritti hyvin mutta ei
enää riittänyt kipinäksi asti.
t:JukkaS

  • Vieras
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #13 : Kesäkuu 08, 2006, 05:57:22 ap »
Akku on uusi mutta kyllä uskon ja toivon että koneet käy huomenna.

Kaasarit tuli puhdistettua ultraäänikoneella ja kärjet ym palikat menee huomenna paikalleen.

  • Vieras
V35 II käyntiongelmaa
« Vastaus #14 : Kesäkuu 18, 2006, 15:50:52 ip »
Kyllä kaasareiden ultraäänipesu auttoi, Guzzi käy ja kukkuu upeasti.