"Mahtuuko nuo Marsun takaiskarit toimimaan koko liikeradan noin? Eli siis säiliö eteenpäin."
Täpärälle menee vasemmalla puolen. Oikealla vaimennin on sen verran ulompana kuin kardaanikotelo, että ongelmaa ei tule.
Nähtävästi monia on tuo asia huolestuttanut, koska kaikkia muunnelmia (säiliöt ylhäällä tai alhaalla, eteen tai taakse) on näkynyt. Mutta noin niiden kuuluu olla, kuten esitekuvakin kertoo.
TT on kevyt ja varma ajettava soratiellä, mutta takajousituksen rajat tulevat aika äkkiä vastaan. Joustovaraa vaimentimet antavat saksalaislähteiden mukaan 98 mm (italialaislähteet eivät kerro mitään). Vaikuttaa uskottavalta.
Teoreettista liikevaraa mittailin takahaarukan tarjoavan 180 mm. Siitä jos ottaisi molemmista päistä turvavaraa pois, niin 15 sentin joustoihin voisi vaimentimet vaihtamalla päästä. Mitähän voimansiirto siitä tykkäisi, osaisiko Motomatti kertoa?
Pyörä on matala, minä selässä (n. 83 kg), takajouset 3,5 cm ja etujouset 8 cm painuneina on istumakorkeus 84 cm. Sen puolesta ei korotus haittaisi. Vaan sitä ei muutos korjaisi, että kuskin jalkatapit ovat liian edessä ja korkealla.
Ennen museorekisteri-ikää on mahdollisuus tilapäiseen kustomointiin, siksi tuollaisia mietteitä.