Kirjoittaja Aihe: Vanhoilla matkaan ?  (Luettu 12889 kertaa)

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #15 : Tammikuu 12, 2013, 21:50:40 ip »
Lentolippu vaan Milanoon ja sieltä tuommonen vähän vanhempi sportti ajamalla kotiin ;D.

http://www.subito.it/moto-e-scooter/moto-guzzi-sport-15-milano-54575034.htm

Sen verran olen vastarannan kiiski, että ajaisin toisinpäin..

ja vuosiakin tulisi aivan liikaa...  FAlcone kyllä kiinnosta... Yksi olisi Serbiassa

NORDkapp -Mandello- liike
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #16 : Tammikuu 12, 2013, 22:02:26 ip »
Tuo Markun kutale se saa aina muittenkin päät vähintään yhtä sekaisin kuin itsellään on...Viime yönä ei saanut kunnolla nukuttuakaan.
Heinäkuun 1. päivä tulee Falconen ensirekisteröinnistä kuluneeksi 55 vuotta ja kuski+pyörä-yhdistelmä täyttää silloin 110 vuotta. Olishan se erilainen reissu, jos ajaisi Falconen tasavuoden kunniaksi Kajaanista sen portin eteen, mistä se on maailmalle aikoinaan lähtenyt. Haastetta olis ainakin enemmän, kuin nuorukaisilla toteutettuna..
Pitikö tuon Markun nyt taas välttämättä mennä noita juttuja kirjottelemaan.....

Jouko


HEH... HEH....  Laitetaan korvan taakse...   Kyllähän tollaiseen reissuun kuluu pöllö-öljyä jo suunnitteluvaiheessa... ja polttoaine kustannukset on mitättömät... huoltokustannuksiin verrattuna ( miesten nimittäin ). Jos en tästä saunanyrjähdyksestä toivu... tai vaimo ammu alas.... ja SE pyörä puutuu  ??

Rupeaa kiinnostamaan ...............

 
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #17 : Tammikuu 12, 2013, 23:37:08 ip »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #18 : Tammikuu 13, 2013, 12:33:52 ip »
kyllä tuo otsikon ajatus kiinnostaa, jos vaikka T5: lla vaikka ei se niin kovin vanha olekkaan 
Titaniumin kuski

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #19 : Tammikuu 13, 2013, 13:19:28 ip »
Viisitoista vuotta pitää odotella, että V10:llä täytän kriteerit.
Forza Moto Guzzi!

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #20 : Tammikuu 13, 2013, 20:52:29 ip »
kyllä tuo otsikon ajatus kiinnostaa, jos vaikka T5: lla vaikka ei se niin kovin vanha olekkaan 

Eikös me joskus jossainpäin pikkutunneilla sovittu että lähetään Mandelloon guzzin 100v juhliin noilla vanhemmilla, sinä poliisimallilla ja minä kakkoskalilla ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #21 : Tammikuu 13, 2013, 22:01:09 ip »
kyllä tuo otsikon ajatus kiinnostaa, jos vaikka T5: lla vaikka ei se niin kovin vanha olekkaan  

Eikös me joskus jossainpäin pikkutunneilla sovittu että lähetään Mandelloon guzzin 100v juhliin noilla vanhemmilla, sinä poliisimallilla ja minä kakkoskalilla ;D
Tuota en kiistä, mutta 2021...... hm taitaisi käydä enemmän miehen kuin pyörän voimille  ???  Niin ja tuo 100 vuottakin olisi täynnä, eikä pelkästään Guzzin tehtaalla .
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2013, 14:27:22 ip kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #22 : Tammikuu 15, 2013, 13:58:36 ip »
Tästä jollekin kakspuolikas:

http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=79401.0

Onko joku tällaisella tai Falconella ajanut ??   Että onko järkyttävä kokemus ??
MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #23 : Tammikuu 16, 2013, 08:28:46 ap »
Tammikuu 2013 CBG

Buying big British Singles.
Ariels
BSA Gold Star
Velocette
Vincent Comet
Royal Enfield
OHV Nortons
AJS & Matchless
Panther
Velocette Venom, Clubmans, Thruxton, KSS
BSA Roadsters
Norton Side Valves

and WILD CARDS:
XBR500
SRX600 Yam
MT350/500
SR 500 and Gold SR yam

NUOVO FALCONE.:   Moto Guzzi,s 500cc flat single intended for Italian Police. Oddlooking, over-engineered and lardy at 450lb, it,s also a pussycat to kick up and will amble
up to 80 mph if you really insist.
Weird in a wonderful way.

????  pussycat = nätti kissa.   Tuskin sopiva koiramiehelle ????

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #24 : Tammikuu 17, 2013, 18:02:24 ip »
Tammikuu 2013 CBG

Buying big British Singles.
Ariels
BSA Gold Star
Velocette
Vincent Comet
Royal Enfield
OHV Nortons
AJS & Matchless
Panther
Velocette Venom, Clubmans, Thruxton, KSS
BSA Roadsters
Norton Side Valves



NUOVO FALCONE.:   Moto Guzzi,s 500cc flat single intended for Italian Police. Oddlooking, over-engineered and lardy at 450lb, it,s also a pussycat to kick up and will amble
up to 80 mph if you really insist.
Weird in a wonderful way.

????  pussycat = nätti kissa.   Tuskin sopiva koiramiehelle ????


Mikäs sen mukavampaa kun kattia jahdata  ??

Oletko ajanut / omistanut kaikki em. mallit ?????

PS. Mielipiteitä parhaista / luotettavimmista Guzzeista  50 - 70 -luvuilta

V7 700 ??   850 ??

nimim 499
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

pate

  • Viestejä: 13
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #25 : Tammikuu 17, 2013, 21:41:46 ip »
 Vaikka en itseäni vanhaksi tunnekkaan,saatikka sitten pyörääni jonka aikoinaan uutena hankin ruotsinmaalla ollessani. 1978  California 850 T3. Ei tultu 16 vuoden asumisen jälkeen takasin suomeen, mersulla, saatikka volvolla, vaan hienosti GUZZILLA. Nyt on vuosiayhteisiä takana jo jonkin verran. Yhdessä on nähty niin välimeri kuin jäämerikin. Kuski + pyörä=94v. Elämää edessä, tukkaa takana.  Tv: Pate

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #26 : Tammikuu 18, 2013, 13:01:09 ip »
Vaikka en itseäni vanhaksi tunnekkaan,saatikka sitten pyörääni jonka aikoinaan uutena hankin ruotsinmaalla ollessani. 1978  California 850 T3. Ei tultu 16 vuoden asumisen jälkeen takasin suomeen, mersulla, saatikka volvolla, vaan hienosti GUZZILLA. Nyt on vuosiayhteisiä takana jo jonkin verran. Yhdessä on nähty niin välimeri kuin jäämerikin. Kuski + pyörä=94v. Elämää edessä, tukkaa takana.  Tv: Pate

Kunnioitettava saavutus omistaa 34 v  sama pyörä. Muuten miten yhteiselo on sujunut.  Vikoja.... ajomäärä  ??
Onko kyseisen pyörän sylinterit pinnoitettu jotenkin.....    ??

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #27 : Tammikuu 18, 2013, 13:57:26 ip »
Mie kö jo luulin että minun uutena 2006 ostettu California Classic alkaa olemaan jo keski-iässä mutta taitaa se aika noviisi olla ku tätä ketjua lukkee :) Kilometrejä on kertyny 90 000 ja voi sanoa että maailmaaki on nähty Guzzin selästä:

Pohjois-norja (2007), Sveitsin alpit ja Gardajärvi (2008), Amerikan mantereen läpi ajo Route66 mukaillen Kanadan Torontosta Yhdysvaltojen Los Angelesiin sekä koko länsi-Amerikan rannikko (Highway 1) Los Angelesista Kanadan Vancouveriin (2009), Slovenian matka 2010, Kilpisjärvi ja itä-Suomen ajo (2011), Italian matka länsirannikkoa pitkin Sisiliaan ja takaisn manner-Italiaa Apenniineja pitkin (2012).

Tällä kokemuksella antaisin reissupyöräluotettavuus arvosanan 9,5 kouluasteikolla. Aika vähällä on tekniikan puolesta päässy suhteutettuna reissumäärään. Californian tyyppiviat on käyty läpi ja niitähän on kaksi: 1. Venttiilikannen tiivisteen repeäminen Norjan reissulla (liekö uuden pyörän sylinteri hakenut vielä paikkaansa), joka saatiin itse korjattua silikonilla. 2. Bensaletkun irtoaminen Amerikan matkalla, joka sekin korjattiin itse tien päällä toisella kertaa. Eka kerralla irtos Saksan baanilla ja siellä ei alettu ruuvaamaan. Eivät kuitenkaan korjanneet kunnolla eräässä Harley huoltamossa vaan liittivät saman letkun ja eihä se kauaa kestäny. Tulsassa Guzzi -huoltamossa Jenkeissä vaihtoi kumisen letkun ja nyt on kestänyt 50 000km. Tarkastutin viime kesänä huollon yhteydessä letkun ja hyvin oli kiinni. Italian reissulla viime kesänä ei mittään ongelmia, ainoastaan puolen llitran öljyn lisäys loppumatkasta, reissulla oli kuitenkin pituutta 8300km.

Hyvä on siis pyörä ja ajattelin ajella sillä vielä ainakin neljä vuotta. Tarkotus satsata vielä isompi pleksi ja astinlautojen eteen tulevat tuulisuojat jaloille ja tehä näin vielä pientä faceliftiä.

Hyvää ei siis kannata vielä vaihtaa uuteen Cali1400:een vaan ootellaan ja annetaan sen olla markkinoilla muuan vuosi. Hyvää kevään odotusta kaikille :)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #28 : Tammikuu 18, 2013, 14:23:23 ip »
Kesällä vasta tulee 79 vuotta yhteenlaskettua ikää Mille GT:n kanssa. Jos kunto riittäisi jatkamaan reissua entiseen tahtin niin runsaan kymppivuoden päästä voisi päästä 100 vuotiaitten kerhoon ja 200 000 mailia samalla Guzzilla -kerhoon. 

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Vanhoilla matkaan ?
« Vastaus #29 : Tammikuu 19, 2013, 14:54:23 ip »
Kesällä vasta tulee 79 vuotta yhteenlaskettua ikää Mille GT:n kanssa. Jos kunto riittäisi jatkamaan reissua entiseen tahtin niin runsaan kymppivuoden päästä voisi päästä 100 vuotiaitten kerhoon ja 200 000 mailia samalla Guzzilla -kerhoon. 

Varmaan nuorille pitäisi tuo 80 v  reissu viritellä...

Tuo Joukon 110 v on tiukilla.... tosin minulla on ikäetu..

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää