Laitampa tämän E10 -tapauksen tähän säikeeseen kun ei varsinaisesti koske Guzzia ja
toi toinen säie on jo aika vanha...
Se Honda-merkkinen agrikaatti joutui tässä tositoimiin ja teki stopin ekan tankillisen jälkeen.
Ja on muka jonkun mielestä ainoa laite mihin voi luottaa?
Agrikaatti on jo vissiin kohtuullisen iäkäs kun siinä on peltikuoret ja painoakin aivan riittävästi.
Lisäksi oli ollut jouten jo tovin edellisellä omistajalla.
Alkuun kaadoin tankkiin pienkonebensaa mitä oli kanisteriin jäänyt sen varran, että tankki tuli
reilusti puolilleen.
Lähti käyntiin ja toimi muuten ok mutta kuormitettessa kierrosluku heilui aavistuksen verran.
Kun pienkonebensat oli loppu, kaadoin tankkiin 95E10:ä.
Lähti käyntiin mutta ei kestänyt kuormaa ja lopulta suostui käymään vain ryyppy päällä.
Ensimmäinen ajatus oli, että jotain törkyä mennyt kaasuttinta tukkimaan.
Kohokammion pohjalta sitä löytyikin mutta suuttimen ja kohokammion putsaus pelipaikalla ei auttanut.
Perusteelisempi tutkimus osoitti, että suuttimen reikään oli kertynyt vihreää "hometta" mikä
mittaukseni perusteella kuristi suutinta hieman.
"Homeen" poiston yhteydessä vielä suurensin suutinta muutaman satkun ja johan
laulaa Honda iloisesti

On niissä bensoissa eroa ihan oikeasti jos kerran rajatapauksessa käyvästä koneesta tulee
käymätön, pelkällä polttoainelaadun vaihdolla.
Toki ongelma olisi varmaan korjautunut pelkällä "homeen "poistollakin.
Tuolla muissa keskusteluissa ilmenee, että nykiviä Guzzeja on enemmänkin, ettei olis
niissäkin osassa käynyt polttoaine laihaksi?
Pekka