Kirjoittaja Aihe: Rengastus Caliin  (Luettu 5277 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Rengastus Caliin
« : Syyskuu 02, 2012, 01:18:52 ap »
Edessä ,kun on 110/90-18 ja takana 150/70-17 niin mitkä renkaat pitäisi laittaa? Taakse kun ei taida olla saatavana ME 880:a, jota olen tottunut käyttämään isoissa pyörissä.  Nelituumaiselle vanteelle taitaa 160/70-17 olla jo liian leveä ja välitykset pitenee entisestään...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #1 : Syyskuu 02, 2012, 08:36:34 ap »
Isoissa? Ainakin Calit on tarpeeksi massiivisia. Kokeile sitten tätä: Bridgestone 150/70-17 69 V tl BT45R Sporttouring
Forza Moto Guzzi!

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #2 : Syyskuu 03, 2012, 12:55:32 ip »
Huomasin tuossa, että Michelinin Pilot Activ on seuraajamalli edesmenneelle Macadam 50:lle, jota käytin menestyksellä aikanaan BMW K 75 ja K 100 -pyörissä. Noinkohan olisi pätevä Calinkin alla tänäkin päivänä kun ei ole varsinkaan mistään urheilukoneesta kyse. Kokoja löytyy eikä hintakaan hirvitä. Suunnittelin jo Metzelerin Laserteciä tai Michelinin Pilot Road 3:a mutta ei ole kokoja.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #3 : Syyskuu 03, 2012, 13:15:54 ip »
Veikkaan, ettei 160 mahdu pyörimään. 150 taitaa olla levein mitä Caliin voi laittaa. Leveys on myös mainio nelituumaiselle vanteelle.
Omassa on joku Metukan kiekko takana, tuntuu kilometrikestävyys olevan uskomaton; ollut minullakin jo kymmenkuntatuhatta kilometriä. Vieläkin on pintaa jäljellä. Miinuksena heikohko pito viileällä ja radalla ei meinaa saada lämpöihin. Kolme ratapäivää takana (n700-750km) ja yhä porskuttaa. Tuossa on kuitenkin ratahommiin vähän tehoa ja paljon painoa takapyörällä, joten luistelun vaaraa ei ole lämpimähköllä kumilla.
Etusena pyörii tällä hetkellä Pirellin Angel. On 110 leveä ja matalammalla profiililla, kuin alkuperäinen. Keula putosi 10 milliä ja renkaan käytös muuttui epämääräisestä teräväksi ja ennakoitavaksi. Marathon sai jäädä hyllyyn hyväpintaisena.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #4 : Syyskuu 03, 2012, 13:39:02 ip »
Ainakin valmistusohjelmassa on Metzeler 150/70VB17 M/C (69V) TL LASERTEC REar ja sille pariksi 110/90V18 M/C (61V) TL LASERTEC Front. Käytin vastaavia kiekkoja varapyörässäni Suzuki GSX 1100 G -93:ssa. paino ajovalmiina n. 280kg teho 105hv takapyörältä. Hyvin kestivät (taka 10-15000 etu +20000) ja erinomaiset olivat ajaa. Kohtuulliset myös loppuun kuluneinakin.
Forza Moto Guzzi!

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #5 : Syyskuu 03, 2012, 21:30:32 ip »
 No niin löytyykin Laserteciä ihan oikein. Se oli ME880, jota ei ole taakse, jep jep. Lasertecci ja mainittu Pilot Activ ovat kaiketi saman luokan renkaita, joten niitä sitten kai valita. Lasertec-pari on muutaman kympin kaliimpi.

Mainittakoon, että ostamassani Calissa on eturenkaana Lasertec, mutta takarengasmalli ja sekin nuolen mukaan pyörimässä. Rengasliikkeestä hommattu ja siellä asennettu. Vähintä olisi ollut laittaa etes toisin päin pyörimään, vai?
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Jouko S

  • Viestejä: 864
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #6 : Syyskuu 04, 2012, 18:04:19 ip »
Moro!

Aivan oikein olet asian ymmärtänyt, eli ei nuolikuvion suuntaan vaan toisinpäin. Minun Calissa on ollut tähän kesään asti Lasertec edessä ja 880 Marathon takana ja tyytyväinen olen ollut, vaikka takanen on vaan 140 leveä. Kesällä tilasin MyNetMotolta uutta Lasertekkia eteen, mutta kauppiaan sivujen mukaan sitä ei enää fronttina valmisteta. Pitäneekö paikkansa? Piti laittaa kiireen takia 880 eteenkin, mutta ei se kyllä Lasertecin veroinen ole ollenkaan.

Jouko

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #7 : Syyskuu 04, 2012, 18:49:22 ip »
Kyllä sitä valmistetaan. Takakumilla ei ole riittäviä ominaisuuksia edessä käytettäväksi, vaikka sen kääntäisi "oikeinpäin" pyörimään. Tietenkin, jos ajelee korkeintaan kuuttakymppiä kuivalla kelillä, niin eihän silloin mitään ilmene koskaan. Kokeile tehdä täysjarrutus vaikka kuudesta kympistä. mitä tapahtuu? Veikkaan, että lukittuu aika helposti. Täysin edesvastuuton asennus  >:(
Forza Moto Guzzi!

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #8 : Syyskuu 04, 2012, 19:24:26 ip »
Mulla on ollut 7 ajokautta ME880 Marathonit edessä ja takana eikä ongelmia ole ollut, sadekelillä täytyy olla vaan vähän tarkempi
Titaniumin kuski

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #9 : Syyskuu 05, 2012, 08:42:03 ap »
Ai molemmat takarenkaita? Mitä käytät sivuvaunun pyörässä? Toivottavasti siin on lulla kytkettynä.
Forza Moto Guzzi!

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #10 : Syyskuu 05, 2012, 09:19:39 ap »
ME 880 on löytynyt myös eturankaana, ainakin kun viimeksi renkaita ostelin nykytilannetta en tiedä, eikä mulla ole sivuvaunua    8)
Tuo etunen laitettiin alle elokuussa 2011.
Titaniumin kuski

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #11 : Syyskuu 05, 2012, 09:50:04 ap »
Jep, itsellä näkyy olevan juuri ME 880 etunen tuolla hyllyllä. Eli siis se, jonka otin Angelin tieltä pois. Olisko paistoltaan jotain -09:ta -11:een?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #12 : Syyskuu 05, 2012, 10:47:35 ap »
I.H:lle: Sitten asia on täysin kunnossa, eikä käyttämästäsi rengastuksesta tarvitse keskustella ajoturvallisuuspohjalta. Jos huomasit aiemmin, niin NorgeGTL:n Calissa on takarengas edessä. Aivan sama kumminpäin pyörii, niin pois ottaisin heti ellei ole akan tappajaa käytössä.
Forza Moto Guzzi!

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #13 : Syyskuu 06, 2012, 20:10:31 ip »
Postissa tuli Calin rekisteriote ja vaihtoehtoisena kokona mainittiin taaksa 140/80-17, jota on tarjolla myös ME 880:na. 880-satsi on noin neljänneksen kalliimpi kuin Lasertec 150-takasella ja reilun kolmenneksen kalliimpi kuin Pilot Activ. Siinäpä valkkaa.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: Rengastus Caliin
« Vastaus #14 : Syyskuu 06, 2012, 20:39:03 ip »
En koskaa laita Marathonia eteen.On niin saatanan liukas sateella.Kokemusta on turvalleen menosta Etelä-Euroopan liukkaalla asvaltilla.Lasertec eteen ja taakse,kyllä pysähtyy..Takana kyllä viimeinen meni 8 tonnisssa vaihtokuntoo mutta ei väliä jos ajo tuntuu turvalliselta.