Kirjoittaja Aihe: Öljynpainevalon kertomaa?  (Luettu 6747 kertaa)

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Öljynpainevalon kertomaa?
« Vastaus #15 : Syyskuu 06, 2012, 07:37:11 ap »
Voihan tietysti olla, että joissakin pyörissä ilmavirrat menevät niin, että sateessa
kytkin on jatkuvassa vesisuihkussa. Kytkimen johto voi olla myös reititetty niin,
että se ohjaa veden suoraan kytkimelle.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Öljynpainevalon kertomaa?
« Vastaus #16 : Syyskuu 06, 2012, 09:32:37 ap »
Jotain tuohon suuntaan. Joku tiiviste jää pois jne.
Forza Moto Guzzi!

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Öljynpainevalon kertomaa?
« Vastaus #17 : Syyskuu 06, 2012, 09:47:25 ap »
Tuossa vielä kuva kytkinelementeistä. Oikeanpuoleisessa on keskellä musta
muovinen tappi, joka nostaa vasemmalla olevan jousikuormitetun kytkinpinnan
irti oikeanpuoleisesta silloin kun öljynpainetta on riittävästi.
Kummatkin pinnat ovat magneettista materiaalia (rautapeltiä), jotka on pinnoitettu jollain.
Vasemmanpuoleisesta on pinnoite osittain lähtenyt irti ja se on ruosteessa.
Oikeanpuoleinen on uudenveroisessa kunnossa. Tähän on vaadittu sähkövirtaa ja vettä.
Näistä ei siis enää kulje sähkö läpi, joka tarkoittaa, että öljynpainevalo ei pala koskaan.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Öljynpainevalon kertomaa?
« Vastaus #18 : Syyskuu 06, 2012, 12:09:27 ip »
Avasin ajankuluksi vielä yhden, joka lakkasi johtamasta sähköä n. 200km ajon jälkeen.
Tämä oli sitten pöydällä irrallisena eikä edelleenkään johtanut sähköä. Yllätykseksi
kevyt kopautus kytkimen kylkeen palautti sen toimivaksi, mutta kytkin pääsi pyörään
vain siksi aikaa kun Piikkiöstä tuli uusi.
Avauksen tulos: Ei mitään korroosiota, ei mitään näkyvää vian aiheuttajaa. Ainoa selvä
ero muihin oli, että kontaktipintakuppi (aiemmassa kuvassa vasemmalla) oli löysä jousen päässä
päinvastoin kuin muissa avaamissani. Jotenkin se vaan oli päässyt jumittumaan aukiasentoon.


kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Öljynpainevalon kertomaa?
« Vastaus #19 : Syyskuu 06, 2012, 16:37:56 ip »
Talvisäilytysolosuhteet voisi olla yhteinen nimittäjä. Jos säilytyspaikan lämpötila pääsee seilaamaan 0-asteen molemmin puolin, koneen sisään tiivistyy kosteutta, joka ajan mittaan aiheuttaa korroosiota.
Forza Moto Guzzi!

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: Öljynpainevalon kertomaa?
« Vastaus #20 : Syyskuu 06, 2012, 18:53:14 ip »
Mulla on lipanonilainen talvet kylmässä (joskin kuivassa) tallissa. Kahitiilisen piharakennuksen entinen pesuhuone on mun motskaripaja.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Öljynpainevalon kertomaa?
« Vastaus #21 : Syyskuu 06, 2012, 20:59:38 ip »
Lipanonilaisessasi saattaa kullatuilla kontaktipinnoilla varustettu anturi.
Forza Moto Guzzi!