Kyllä sillä rikastettua saa seosta ja silti lambdaohjaus säilyy. Ainakin periaate on tämä. Hinta lienee, komponenttien perusteella, alle 50 dollaria? Vaikuttaa vain silloin kun ECU ottaa signaalia lambdalta. Siis tasakaasuasenossa pääasiassa.
Rakentelin itselle jo moisen palikan joitakin vuosia sitten. Tuli kalliiksi. Olisi pitänyt ottaa katalysaattori pois ennen kytkentää.
Kannattaa seurata kulutusta ja tulppien väriä ettei turhaan aja liian paksulla seoksella.
Itse olen lähestynyt ongelmaa toisesta suunnasta: Pyrin muokkaamaan TPS:n signaalia joka vaikuttaa aina silloin kun lambda ei ole käytössä. Siis kiihdytyksissä ja muissa äkillisissä tilanteissa. Tuo signaalimuokkauslaitteeni, TPS-trimmeri, muokkaa ruiskutuskarttaa lineaarisesti koko alalta. Kun muokkaustulos (millivolttilukema) on saavutettu irrotetaan trimmeri ja säädetään pyörän TPS muokkauksen osoittamaan arvoon. Laite joutaa seuraavaan projektiin.
Palikasta juttua tuolla työkalupuolella.
Näillä molemmilla voisi olla mielenkiintoisia yhteisvaikutuksia. Kuin kippaisi sinisiä ja vihreitä pillereitä yhtä aikaa...