Camn, kysyit: tarviiko kaasua avata?
Ei saa avata! Käynnistyminen vaatii vähän sahausta ja jos aistii käynnistymisen aikeita, niin KAASUA SOPIVASTI KIERTÄMÄLLÄ SIEPATAAN KIERROKSIA LISÄÄ

Muutamat ensimmäiset minuutit täytyy olla tarkkana, koska tyhjäkäynti aaltoilee ja kaasua täytyy avata koneen hengissä pysymiseksi (siksi pääsi sammumaan viime tiistaina pihan ja kadun välisellä portilla, kun yritin nopeasti kaukosäätimellä avata porttia OIKEALLA KÄDELLÄ)! Eipä lähtenyt enää käyntiin, kun vasta akun latauksen jälkeen

Kerrostalojen välisellä
kaikukanjonilla lämmittäisin mielelläni moottoria, mutta ne kanssa-asujat olisivat varmasti vähemmän mielissään..
Pari vuotta sitten tehdas ilmeisesti oli toimittanut toisen (tai kolmannen - yksi musta on nähty Hampurissa) yksilön Englannin Cornwalliin. Omistajalla oli kylmässä säässä käynnistysvaikeuksia ja siksi MPC = tehdas otti minuun yhteyttä (koska ASUN LÄHELLÄ POHJOISNAPAA - KAUKANA SUOMESSA) kysyäkseen
miten käynnistän omani? ??
Maahantuoja kielsi muuten hedelmällisen kirjeenvaihdon suoraan tehtaan kanssa, jota tehtaan englannin kielen kirjeenvaihtaja omistajan puolesta sittemmin pahoitteli. Maahantuojan "keskusneidin" (henkilö, joka on kieltänyt minulta yhteydenpidon huoltopäivän aikana huoltomieheen) kanssa ei onnistu yksikään puhelu ilman huutoa nykyään, mikä pistää kuluttajan harkitsemaan nykyisen palveluntarjoajan vaihtoa tavarantoimittajaan, joka varmasti pystyy tarjoamaan
kaksitoimisen mopon katu- ja rata-ajoon

Kiitos kaikille tähän keskusteluun osallistuneille, oikeahenkisille motoristeille asiallisista ja asiantuntevista kommenteista. Olen valaistunut paljon, joskaan en vieläkään ymmärrä hevon p##tä mitä tekisin, jos maantiellä matka katkeaisi

Kiitos myös muka vitsikkäille, kateellisille (turhaan) ja muille pottuilijoille, jotka ulostivat minut foorumilta aikaisemmin - kai te olette jollain tasolla motoristeja tekin - kai? Oli mukavaa, kun ette osallistuneet

Käyttäydytään kuitenkin kaikki fiksusti tuolla maantiellä!
t.arska