Kirjoittaja Aihe: Norgen startti uupuu...  (Luettu 21871 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #30 : Syyskuu 14, 2012, 07:28:52 ap »
Siitä liittimen irrottamisesta. Lähtee helpommalla irti kun ensin ottaa paineet pois. Eli pumpulle menevä sähköliitin irti ja sitten vähän starttinappia.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motoesa

  • Vieras
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #31 : Syyskuu 14, 2012, 12:33:46 ip »
Määpä en ees tajuu onk toi liitin joku sellainen että se päälihylsy kuuluu siirtyy taapäin ja sit se pitäisi irrota?? Mun punainen osa eipä liiku mihenkään!

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #32 : Syyskuu 14, 2012, 17:27:22 ip »
Juutuupi kertoo enempi kun tuhat sanaa.  http://www.youtube.com/watch?v=4SYAS5xsUlo 

Tuo ei ole brevatankkinen mutta liitin on sama. Sitä punaista mutkaa kannattaa oikeasti varoa ja välttää voimankäyttöä.

Brevatankkisissa pätkä kakkosnelosta sinne kiinnitysruuvin kohdille pitää tankin sopivasti ylhäällä ja on tilaa touhuta.



HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #33 : Syyskuu 14, 2012, 18:03:16 ip »
Tuossa on järkeä, nimittäin titaniumissa on samanlainen h......n liitin jonka kanssa olen pari kertaa tapellut   ;D
Titaniumin kuski

motoesa

  • Vieras
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #34 : Syyskuu 14, 2012, 19:06:40 ip »
Juutuupi kertoo enempi kun tuhat sanaa.  http://www.youtube.com/watch?v=4SYAS5xsUlo  

Tuo ei ole brevatankkinen mutta liitin on sama. Sitä punaista mutkaa kannattaa oikeasti varoa ja välttää voimankäyttöä.

Brevatankkisissa pätkä kakkosnelosta sinne kiinnitysruuvin kohdille pitää tankin sopivasti ylhäällä ja on tilaa touhuta.





Siis voi helvata, onk se tosiaan noin helppo homma, mulla vaan on toi liitin punainen mikä tossa on valkoinen. Kiitos.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #35 : Syyskuu 14, 2012, 21:49:50 ip »
Jaa helppo...
Katsokaahan video uudelleen. Kaverilla päällinahka kämmenselässä on jo melko repaleinen.

motoesa

  • Vieras
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #36 : Syyskuu 14, 2012, 22:05:38 ip »
Jaa helppo...
Katsokaahan video uudelleen. Kaverilla päällinahka kämmenselässä on jo melko repaleinen.

 ;D Lähinnä tarkoitin valkoisen osan irroitusta punaisesta osasta, ja tuskin räpylät siinä menee noin huonoon kuntoon, muilla kuin mulla ;D ;D

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #37 : Syyskuu 19, 2012, 11:45:24 ap »
Eilen starttiongelma hyppäs päälle uudestaan. Pitänee ostaa sovinnolla uusi startti ja jättää vanha odottamaan jonkun tulevaa tarvetta. SERVICE-teksti - ongelma odottaa Piikkiön apua kun öljynpaineanturin lisäksi en ole hoksannut mitään muuta oil sensoriksi sopivaa osaa, jossa vika voisi piillä.

Kaiken lisäksi tuo starttivika tuli päälle juuri kun ostajakandin kanssa hierottiin kauppaa...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #38 : Syyskuu 19, 2012, 20:48:16 ip »
Vai starttivika...

Ettei nyt vain olisi niin että jokin vikatieto joka sytyttää häiriövalon mittaristoon antaa viestin moottorinohjaukselle että starttaaminen on kieltolistalla niin kauna kunnes häriö on nollattu. Vika nollautuu kun virrat katkaistaan tai akkukaapelia käytetään hetken aikaa irti. Jos virran uudelleen kytkemisen jälkeen ei vikavalo syty ja käynnistin starttaa niin vika on muualla kuin startissa. Näissä nykypyörissä kun on itsesuojelujärjestelmä. Jos taas vikavalo syttyy heti viraan kytkennän jälkeen niin vikalogin luku olisi seuraava vaihe ja sen mukaan häiriön korjaaminen.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #39 : Syyskuu 19, 2012, 23:34:00 ip »
Viimeisen kuukauden startti toimi kuitenkin ihan normaalisti vaikka SERVICE-teksti poli näytössä miltei aina. Piikkiön mukaan öljynpaineanturissa olisi vika. Virrat käännettäessä päälle  älypää tarkastaa paikat ja huomaa anturin olevan pimeä, tai ainakin epäkunnossa, tule service-teksti näyttöön. Jos starttaa heti kun mahdollista, tarkastusta ei ehditä tehdä ja tekstikään ei ilmaannu näyttöön. Kokeilin ja näin on. Olisin kokeillut useammankin kerran mutta startti noli sitä mieltä, että kerta/talous riittää eikä enää toiminut. Anturin ja startin ostoon näjemmä.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #40 : Syyskuu 20, 2012, 08:06:08 ap »
Voi se keretä estää starttaamisen vaikka servicevalo ei aina palaisikaan. Vaihda ensin se öljynpaineanturi tai ohita se ja sitten kokeile startata. Ensimmäiseltä liittimeltä anturiltapäin oikosulje langalla varoitusvalon suuntaan. Mikä on akun kunto, jos ei startti pyöri enää?

Lueskelin korjaamokäsikirjasta 8v Grison öljynpaineanturin toimintaa. Keskusyksikkö tutkii anturin tilaa erilailla pienillä ja suurilla kierroksilla, joten ym ohituksella ei homma selviä. Siellä ei mainittu erikseen, mutta todennäköisesti Turska ei käynnisty, jos keskusyksikkö havaitsee vian. Alle 1500 kierroksilla anturivian pitää olla päällä 300s. Yli 1500 ei saa olla oikosulkua. Muuten varoitusvalo syttyy. Tuskinpa ne hirveän erilaisia systeemeitä laittaa saman sukupolven malleihin. Että edelleen ensin anturi vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2012, 10:46:50 ap kirjoittanut kaide »
Forza Moto Guzzi!

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #41 : Syyskuu 21, 2012, 10:16:10 ap »
Jos älypää ei antaisi käynnistää moottoria jonkun häikän ollessa päällä, ei startin suunnalta kuuluisi mitään käynnistysyritykseen viittaavaakaan kuten nyt on tehnyt. Startin hinta 410€, löytyi hyllystä. Startissa on jo tässä ketjussa aiemmin mainitsemani itse aiheutettu vaurio, jonka vuoksi jo kannattaa koko laite vaihtaa uuteen kun ottaa lisäksi huomioon sen, että pyörän osti lähipiiriini kuuluva henkilö.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #42 : Syyskuu 21, 2012, 11:39:04 ap »
Korjaamomanuskassa ei mainittu että käynnistyminen estyisi öljynpaineanturin vian takia. Sellainen johtopäätös oli pelkkää kömpelöä spekulaatiota. Saas nähdä poistaako startin vaihto service-hälynkin. Elektronien tiet kun ovat niin ihmeellisiä. LM IV:ssä muistaakseni startti pyöri vaikka tappokatkaisija oli kytkettynä päälle.
Forza Moto Guzzi!

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #43 : Syyskuu 21, 2012, 16:46:55 ip »
Tuskin startilla ja SERVICEllä on mitään yhteyttä kun starttivika alkoi jo kuukautta aiemmin. Vaan mistä tuon tietää kun on kyse sähköstä ja vielä italialaisesta sähköstä. Totuuden nimissä, kun kokemusta on italoautoistakin, voin sanoa notta jos kaikki kulkuneuvot toimisivat yhtä hyvin niin korjaamot näkisivät nälkää.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #44 : Syyskuu 23, 2012, 12:06:09 ip »
Voisiko olla niin, että vanha startti on alkanut vaatia enemmän virtaa toimiakseen? Tuon suuntaisia havintoja olen tehnyt. Viimeisten epäonnistuneiden käynnistysyritysten jälkeeen latasin akkua ihan vaan varmuuden vuoksi ja sen jälkeen toimi taas ettei mitään. Ajoin 400 km -matkan ja erittäin viileän kelin vuoksi pysähdyttiin useampia kertoja ja käynnistyi aina kuin palmun alta. 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99