Kirjoittaja Aihe: Norgen startti uupuu...  (Luettu 21881 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #15 : Elokuu 28, 2012, 17:20:57 ip »
Startti pelasi koko reisun vaivoitta ja ny on mittarissa miltei 103 tkm. Onneksi olkoon.

Sitten... Service-teksti pomppailee satunnaisesti mutta usein mittariston näyttöön haitaten mm. matkamittarin ja ajotietokoneen käyttöä ja lukemista. Deletoiminen miitariston kautta ei auta. Työkalun kuva ei ole myöskään ilmestynyt miitaristoon, mikä on ennnen ollut helppo deletoida. Vika vai ominaisuus, johon en ole vaan ennen törmännyt.

Luulisi sielä ajotietokoneen vikamuistissa olevan tieto mikä sen tekstin aiheuttaa. Syttyykö se punainen varoitusvalo vai tuleeko pelkkä teksti?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2012, 21:23:34 ip kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #16 : Elokuu 29, 2012, 18:56:13 ip »
Valo syttyy ja alareunaan tulee service-teksti. Tulee aina parin-kolmen startin ajan ja on taas hetken pois. Työkalun kuvaa ei ole ilmestynyt kuten tavallisesti. Tulekohan se työkalun kuva aina 10 tkm välein vai 10 tkm viimeisestä sen kuittaamisesta. Hiukka kyrsii... Pitäisiköhän kysyä Piikkiöstä?
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motoesa

  • Vieras
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #17 : Elokuu 29, 2012, 19:06:51 ip »
Valo syttyy ja alareunaan tulee service-teksti. Tulee aina parin-kolmen startin ajan ja on taas hetken pois. Työkalun kuvaa ei ole ilmestynyt kuten tavallisesti. Tulekohan se työkalun kuva aina 10 tkm välein vai 10 tkm viimeisestä sen kuittaamisesta. Hiukka kyrsii... Pitäisiköhän kysyä Piikkiöstä?
Jakoavain tulee aina 10tkm välein eli 10,20,30 ja ei oo väliä vaikka on kuitattu pois vaikka 12tkm niin taas palaa 20tkm kohdalla.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #18 : Elokuu 29, 2012, 20:14:38 ip »
Entäs se vikamuisti? Senhän saa luettua ajotietokoneen kautta ihan ite.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #19 : Elokuu 29, 2012, 22:35:21 ip »
Siellähän on muistaakseni ecu-error ja dashboard-error -luettelot. Pitääpä katsoa tarkemmin. Kuitenkin tuo service viittaa huoltoon ja kun tuo 100 tkm tuli täyteen niin pidin sitä siihen liittyvänä. Ihmettelin kun liintoavaimenkuvaa ei ilmestynyt.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #20 : Elokuu 29, 2012, 22:44:19 ip »
Siellähän on muistaakseni ecu-error ja dashboard-error -luettelot. Pitääpä katsoa tarkemmin. Kuitenkin tuo service viittaa huoltoon ja kun tuo 100 tkm tuli täyteen niin pidin sitä siihen liittyvänä. Ihmettelin kun liintoavaimenkuvaa ei ilmestynyt.

Juur ne errorijutut.
Jos esim. käyttää konetta niin että se sähköliitin on irti mikä menee ilmanputsarikoteloon niin heittää heti tuon service tekstin ja varoituskolmion näyttöön. Mutta ei sitä jakarinkuvaa. Jos öljynpaineessa on vikaa niin näyttöön tulee öljykannu ja se vikavalo palaa. yms.
Jonkun anturin liittimen kosketushäikkä se mahtaa olla vaan...... hätinä sisäänajettu peli.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #21 : Syyskuu 13, 2012, 10:07:39 ap »
Kopioin dashboard error -valikosta tiedot ja lähetin ne Piikkiöön. Aika monta rastia oli. Saas nährä...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #22 : Syyskuu 13, 2012, 11:18:46 ap »
Immobilizer failure: key code read but not recognised DSB 01
Immobilizer failure: key code not read DSB 02
Immobilizer failure:Antenna broken  (open or short-circuited) DSB 03
Immobilizer failure: Failure of internal controller DSB 04
Fuel sensor failure:  DSB 05
Air temperature sensor failure:  DSB 06
Oil sensor failure: DSB 07
Oil pressure failure: DSB 08

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #23 : Syyskuu 13, 2012, 15:45:00 ip »
   A   M
01   O   X
02   O   X
03   O   X
04   O   X
05   O   X
06   O   X
07   X   X
08   O   O

Näin ne oli. Mitä nuo A ja M tarkoittaa?
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #24 : Syyskuu 13, 2012, 17:08:04 ip »
A= Actual= päällä oleva häly viasta
M= Memorised= käväissyt, mutta poistunut häly. Jäänyt muistiin.
Forza Moto Guzzi!

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #25 : Syyskuu 13, 2012, 18:07:44 ip »
Summasummaarum eli 07 on "päällä". Siis oil sensor failure? Onko öljynpaineanturi paskana vai onko siellä joku muukin juttu? Pitänee tutkia kytkentäkaaviota...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #26 : Syyskuu 13, 2012, 21:03:01 ip »
Anturivialtahan se tuon mukaan näyttäs. Kauanhan se on kestänytkin jos se on vielä se mikä mandellossa on ruuvattu kiinni.

http://www.tromop.eu/cms/index.php/motoguzzi/breva1100ecucodes   

Tuolta näkee ne ECU:n kooditkin. En niitä enempiä tutkinu mutta samat varmaan on norgessa kun brevassakin.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #27 : Syyskuu 13, 2012, 22:54:34 ip »
Oil sensor failure... Ettei vaan se anturi oikean kannen sisäkyljessä... haisteleeko se öljyn lämpöä? Vai öljynpaineanturi. Mitäs sitten on rikki, jos olisikin oil pressure failure... paineet poissa?
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #28 : Syyskuu 14, 2012, 00:36:43 ap »
Ymmärtääkseni oil sensor on se joka on vas. sylinterin oikean yläkulman kohdalla. Siis öljynpaineanaturi. Kulutusosa. Oikean sylinterikannen sisäsivulla on temp sensor eli käyntilämpötila-anturi. Ei hajoa jos ei kolistele tai vääntele. Jotain keraamia, tms. Sydän pronssia.

Varsin normaalia on että öljynpaineanturi vaurioituu öljynvaihdon yhteydessä. Painetta voi olla 5 baarin verran kun uudella öljyllä käynnistetään ja aina anturi ei sitä kestä. Onneksi helppo vaihtaa eikä kovin arvokas.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen startti uupuu...
« Vastaus #29 : Syyskuu 14, 2012, 01:07:25 ap »
Tutkitaan... Jahka tankin saa pois kun se pensaletkun liitin on aina vaikea irrottaa. Ei saa etes kunnon otetta. Apriliassa sama liitin mutta lähtee helposti.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99