Kirjoittaja Aihe: Kierroslukuanturin tihnuamiset  (Luettu 2313 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Kierroslukuanturin tihnuamiset
« : Heinäkuu 13, 2012, 01:20:07 ap »
Tutkailin varaoskirjan kuvaa kierroslukuanturista.

Nyt vasta huomasin että sinnehän on piirretty myös O-rengas  ???

[16 = GU90706141 O-ring]

Pari kertaa anturi on ollut auki siellä ole O-rengasta siellä näkynyt. Ei ihme, että anturin ympäristö on pyrkinyt olemaan "kostea", vaikka olen sitä huolella koettanut tiivistemassan kanssa tiivistää...  Kytkimen runko on "muovia" ja taipuu kun ruuvit kiristävät vain päistä. Voima ei siis auta.


« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2017, 18:29:53 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: Kierroslukuanturin tihnuamiset
« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2012, 11:58:08 ap »
Kannattaapi tilata Piikkiöstä niin saa oikean kokoisen. Anturin kärjen välimatka pitää olla 0.7 - 0.9 mm hammaspyörään mistä lukee moottorin asentoa/nopeutta ECU:lle - säädetään nillä peltilisuilla tarvittaessa.

-KG-

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Kierroslukuanturin tihnuamiset
« Vastaus #2 : Heinäkuu 13, 2012, 14:16:23 ip »
Tuo kierroslukuanturi on kohtuulisen helposti tavoitettavassa paikassa. Paitsi Centaurossa ja muissa V10-koneisissa. Olen myöskin pähkäillyt tehdä pienen muutostyön niin että anturia voisi siirtää -5 astetta. Eli myöhäisemmälle. Vaatii jakopään kopan irrottamista koneistusta varten. siihen voisi sitten kehitellä adapterin jonka mukana anturi siirtyisi vaadittavat asteet. Säädön avulla voi mukauttaa ECUn toimintaa nykypolttoaineiden vaatimuksia vastaavaksi ilman uudelleenohjelmointia.

Vanhemmissa ruiskuissa tuo anturi on vauhtipyörän kupeessa. Siinä toimenpie on helppo: Tekee vain reiän haluamalleen kohdalle ja kiinnittää anturin siihen. Kytkinkotelossa pieni alumiinilastumäärä tuskin ongelmia aiheuttaa. Muutenkin siellä on kaikennäköistä töhnää. Siltä varalta että kytkintilaan tihkuu öljyä kannattaa törkkiä kotelon alaosassa oleva reikä auki.