Kirjoittaja Aihe: Norgen käynnistysongelma  (Luettu 12083 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen käynnistysongelma
« Vastaus #15 : Heinäkuu 16, 2012, 10:30:55 ap »
Saksassa sen sijaan meni takapyörästä laakerit. Se remontti maksoi kuljetuksineen autobaanalta 500 euroa (laakerit 25 euroa).

 
Halvat oli laakerit kun Wendelillä maksaa liki 280€ ja kotimaisella toimijallakin vajaat 120€. Oliko hankala vaihtaa? Ajattelin kun alkaa olla 100 tkm taulussa niin ihan varmuuden vuoksi.

Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Jakke

  • Viestejä: 25
Vs: Norgen käynnistysongelma
« Vastaus #16 : Heinäkuu 16, 2012, 11:14:11 ap »
Tästä firmasta saa laakereita halvalla: Motorrad Technic Martynow, Bahnhofstrasse 27, D-21409 Embsen.  Kuitissa lukee: 2x Kugellager 20x47x14 tot. 25,00. Oliko vaihto helppoa? Tässä vielä firman puhelinnumero, niin voit kysyä: 04134 - 909090 ;D.
Ex V11 LeMans

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: Norgen käynnistysongelma
« Vastaus #17 : Heinäkuu 16, 2012, 14:20:03 ip »
Näyttäis tolla mitalla maksavan noin alta kympin kipale.
RUNKOLAAKERI 6204C3 20x47x14 mm 4.90 EUR
http://www.ikh.fi/URAKUULALAAKERI_20X47X14

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Laakereita...
« Vastaus #18 : Heinäkuu 16, 2012, 14:47:46 ip »
Calin perälaakerit SKF 6204 maksoivat 8€ / kpl sunnuntaiaamupäivänä, kaatosateessa Rovaniemen Shellin baariin tuotuna. Tähän lisäsin paikkakuntakohtaiset toimituskulut ja pullakahvit.
Asiastahan josku Il Falconessakin jutustelin.
Vieläkin lämmöllä muistelen saamaani apua paikalliselta Raskoneen korjaamopäälliköltä.  ;D ;D ;D

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Norgen käynnistysongelma
« Vastaus #19 : Heinäkuu 16, 2012, 16:04:09 ip »
Jaa kyse ei ollutkaan sitte vissiin Norjalaisen laakereista... No jo minä ihmettelinkin...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Juhku

  • Viestejä: 15
Vs: Norgen käynnistysongelma (...tai Calin...)
« Vastaus #20 : Heinäkuu 16, 2012, 21:41:38 ip »
No niin, maajohdossa se vika sitten oli. Vantaan Velho Wikström neuvoi vetämään piuhan suoraan miinus navasta runkoon startin lähelle. Ja johan käynnistyi! Hyvä konsti varmistua maaviasta. No odotellaan vielä aamuun, jos vielä lähtee yhtä iloisesti.

Maajohto siinä vaihdelaatikon päällä näytti ihan siistiltä eikä ollut löysällä. Avasin kuitankin ja ruskuttelin kontaktisprayt ja takaisin kiinni. Sitten vaan odotellaan, mitä Cali sitten aamulla tuumaa...

Juhku

  • Viestejä: 15
Vs: Calin käynnistysongelma
« Vastaus #21 : Heinäkuu 19, 2012, 10:36:55 ap »
Ja tarina jatkuu.... aamulla ei taaskaan lähtenyt pyörittämään. Ei "maajohdon ohituksellakaan". No sitten Piikkiöön ja starttia vaihtamaan. Mutta, mutta... tällä kertää ei sitten matkalla lähtenyt lämpimänäkään käyntiin. Ja akkuhan se sitten oli sökö. 18Ah patterin tilalle laitettiin perinteinen 30Ah. Sattui näköjään kohdalle nyt sellainen motonet -tuote, joka kypsyi parissa kuukaudessa.

Toistaiseksi on toiminut ok. Toivottavasti se oli tässä tällä kertaa eikä tartte alkaa uudestaan ihmettelemään ja purkamaan koko voimalaitosta palasiksi....

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Norgen käynnistysongelma
« Vastaus #22 : Heinäkuu 19, 2012, 12:30:09 ip »

>> Sattui näköjään kohdalle nyt sellainen motonet -tuote, joka kypsyi parissa kuukaudessa. <<

Tästä akkuasiasta keväällä väännettiin erilaisia juttuja & mielipiteitä. Ne löytyvät täältä:
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3574.0

Siellähän oli myös toteamus, jotta B****ma "laatua" ei sopisi moittia...

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Calin käynnistysongelma
« Vastaus #23 : Heinäkuu 19, 2012, 13:00:52 ip »
Ja tarina jatkuu.... aamulla ei taaskaan lähtenyt pyörittämään. Ei "maajohdon ohituksellakaan". No sitten Piikkiöön ja starttia vaihtamaan. Mutta, mutta... tällä kertää ei sitten matkalla lähtenyt lämpimänäkään käyntiin. Ja akkuhan se sitten oli sökö. 18Ah patterin tilalle laitettiin perinteinen 30Ah. Sattui näköjään kohdalle nyt sellainen motonet -tuote, joka kypsyi parissa kuukaudessa.

Toistaiseksi on toiminut ok. Toivottavasti se oli tässä tällä kertaa eikä tartte alkaa uudestaan ihmettelemään ja purkamaan koko voimalaitosta palasiksi....

onko Regulator/Rectifier myös kunnossa?

Juhku

  • Viestejä: 15
Vs: Norgen käynnistysongelma
« Vastaus #24 : Heinäkuu 20, 2012, 10:31:41 ap »
Jaa-a. Enpä osaa sanoa. Mitäs tuo kapine tekee ja mistä löytyy? Ihan vaan kaiken varalta...

Entäs sen toimivuuden testaus?

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Norgen käynnistysongelma
« Vastaus #25 : Heinäkuu 20, 2012, 11:33:17 ap »
Eipä Norgessa ja muissakaan C.A.R.C.-malleissa ole enää erillistä tasuuntaajaa tai säädintä latauksessa. Autotyyppinen vaihtovirtalaturi tuottaa valmiiksi tasajännitettä 12V nimellisjännitteellä. Eli jos latausjännite on liian alhainen tai korkea on syytä käyttää laturia sähkölaitehuollossa.
http://www.boschcarservice.fi/

Ensin on hyvä tarkastaa laturin kiilahihnan kunto ja kireys.

Laitanpa tuohon alle kuvan millainen on vanhempien Guzzien Bosch-järjestelmän "rectifier".  

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Norgen käynnistysongelma
« Vastaus #26 : Heinäkuu 21, 2012, 00:57:43 ap »
Mulla on bilteman 6204:set toiminu jo 4000km 3€/kpl. Akut toimii aikansa ja niillä on vuoden takuu--kaikissa riippumatta mistä ostaa. Haukkuu saa kaikkee mikä liikkuu ja joskus ihan huvikseenkin ainaki Suomenpystykorvan mielestä  ;)
Forza Moto Guzzi!