Se lienee varmaa että a) nykyisin jarrulevyissä käytetään pääsääntöisesti materiaalina ruostumatonta terästä sen osan kohdalla, johon jarrupalat ottavat kiinni, b) yksityiskohtaisemmin tuon ruostumattoman teräksen laaduissa voinee olettaa olevan eroja, koska hinnoissakin on merkittäviä eroja. Ja tämän arvelen olevan sidoksissa siihen, mikä jarrupala mihinkin jarrulevyyn sopii. Se lienee se vaikeasti omin voimin selvitettävä asia, semminkin kun valmistajilla on tarjolla yleensä n.4 eri vaihtoehtoa...
Mieluusti käyttäisi sellaisia paljoja joilla jarrutusteho olisi mahdollisimman hyvä yleiskäytössä. Kahdesta Brembon Serie Oro 320 mm levystä (eri moottoripyörät) on kokemusta tältä kesältä. Toisessa Brembon punaiset SA -palat: aluksi tuntui kovin metalliselta (ikään kuin kitkamateriaali olisi kulunut pois ja olisi ollut metalli metallia vasten). Muutaman tonnin jälkeen vähän tasoittui mutta sama epämiellyttävä tunne jäi yleiskäyttöä ajatellen. Jarrulevyn pinta on hieman "naarmuinen" (poikkeaa siitä mitä Carbon Ceramic palat jättävät jälkeensä). On siis kokeiltava pehmeämpiä paloja. Toisessa taas oli Brembon mustat ”peruspalat” (Carbon Ceramic 077BB19.35) jotka ovat aina olleet ”tavallisen hyvät”, voimakkaissa jarrutuksissa arvatakseni tasoa ”Guzzin hyvät jarrut”. Mutta ei lähelläkään sporttipyörän hyviä jarruja (toki niissä on Guzzeja jykevämmät osatkin).
Jarrulevyjen paino tuntuu olevan asia, joka myös korreloi hinnan kanssa. Alla kuvat Brembo Serie Oro ja Braking WK073. Molemmat sopivat lukuisiin moottoripyöriin, esim. monet Guzzit ja Apriliat käsittäen monia lajityyppejä Customeista ratakelpoisiin sportteihin. Brembosta lienee useilla omakohtaisia kokemuksia, Brakingista voinevat lausua esim. Ikkala ja Makestain kokemuksistaan.
Kauppias kehui: "Braking on merkittävästi parempi kuin Brembo, niin kuin se toimitetaan, se on käytössä myös SSP600WM, SBK-WM ja Moto2 sarjoissa".