Kirjoittaja Aihe: Californian kardaanin takapyörän-napa  (Luettu 2705 kertaa)

Speka

Californian kardaanin takapyörän-napa
« : Heinäkuu 05, 2012, 21:54:03 ip »
Kuinka paljon lämpenee kesällä takapyörän napa ajon aikana .
Minulla se on kuuma jossa voi juuri ja juuri siinä pitää kättä , ehkä noin 50 astetta .
Öljyt olen tarkistanut .

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Vs: Californian kardaanin takapyörän-napa
« Vastaus #1 : Heinäkuu 05, 2012, 22:32:17 ip »
Takapyörän napa? Ilmeisesti tarkoitat perää?
Noilla kuvauksilla kaikki kunnossa. Kyllä se aika kuuma saa ja pitääkin maantieajon jälkeen olla. Sitten vasta tarvii huolestua kun sylkäset kylkeen ja räkä kiehahtaa.
Paljonko sillä on ajettu?

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 06, 2012, 01:11:33 ap kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

mika

« Vastaus #2 : Heinäkuu 06, 2012, 09:12:25 ap »
Moi!!
Kyllä minullakin Cali3:ssa perä on varmaan siinä samoissa lukemissa ajon jälkeen, normimeininkiä. Ja ajettu vasta reilut 200K.
- Mika

TunturiTT

« Vastaus #3 : Heinäkuu 06, 2012, 12:52:15 ip »
Omassa perämurikka on ihan ok lämmöissä reilumman ajamisen jälkeen. Just kättä kärsii pitää. Varsinkin ratailun päälle kotelo on suht lämmin. Ei kuitenkaan mikään polttavan kuuma koskaan. Pikkulohkossa sama juttu. Sen verran lämmin, etten taskuun laittaisi, mutta ei niin kuuma että polttaisi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

« Vastaus #4 : Heinäkuu 06, 2012, 18:41:08 ip »
Kuinka paljon lämpenee kesällä takapyörän napa ajon aikana .
Minulla se on kuuma jossa voi juuri ja juuri siinä pitää kättä , ehkä noin 50 astetta .
Öljyt olen tarkistanut .

just calistimesta kokeilin.

testiolosuhteet olivat standardisoidut: autostradaa x kymmentä kilometriä firenzestä kohti roomaa niin kovaa kun tuntuu hyvältä ajaa. ajon jälkeen perän pintaa voi koskettaa sormella, muttei pitää sormea siinä. sylki ei kuitenkaan kiehu.

syy miksi ihmettelin, oli se, että olin kuulevinani jostain nopeuden mukaan muuttuvaa ulvontaa. vaihde ei vaikuttanut, eikä se, jos keveästi painaa jarrua. ei myöskään se, onko veto päällä. tarkastin samalla että perässä on öljyä sen verran että tarkistusaukosta alkoi valua.

meteli kuitenkin lakkasi, tai sitten se oli kokonaan kuvittelemani. mulla kun tuo kuulo on nykyään vähän mitä sattuu.

motojussi raportoi roomasta ison kylmän oluen ja ison maukkaan sikarin ääreltä