Kirjoittaja Aihe: California käynti häiriö  (Luettu 2750 kertaa)

KoneenOsa

  • Viestejä: 1
California käynti häiriö
« : Toukokuu 27, 2012, 21:31:32 ip »
Otin viikonloppuna pyörän talvi säilöstä ajoon ja siinä ilmeni sellainen vika että toinen pytty herää henkiin vasta isommilla kierroksilla. Pyörä on California EV -99 ruisku peli. Tulpat vaihdoin muttei siitä vielä parantunut.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: California käynti häiriö
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2012, 00:47:35 ap »
Kumpi puutuu, bensa vai kipinä?
Kokeile tuleeko tulppaan kipinä siinä tilanteessa kun sylinteri on pois pelistä.
Laita toimivaksi tiedetty tulppa kiinni tulpanhattuun, tulppa kannen päälle ja starttausta.
Jos molemmat puolet kipinöivät, mittaa tulpanhattujen ja johtojen vastus. Jos näyttää katkosta,
kyseinen johto /hattu vaihtoon.
Tuleeko "pimeä"pytty riviin pikkuhiljaa vai nykäisemällä?
Jos tulee pikkuhiljaa, läppien balannssi olisi syytä tarkastaa. Samoin mahdollinen imupuolen ilmavuoto.


Pekka

Sohc van Helmi.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: California käynti häiriö
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2012, 08:54:24 ap »
Onko kärjellinen sytytys? Jos ei ole syttö tahi kärkivälit kohillaan, niin toinen pytty saattaa herätä satunnaisesti. Taannoinen Monzani oli justiinsa tommonen sen saadessani. säädin kärkivälin kohilleen ja sen jälkeen se oli laakin peli.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: California käynti häiriö
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2012, 14:39:08 ip »
Onko kärjellinen sytytys? Jos ei ole syttö tahi kärkivälit kohillaan, niin toinen pytty saattaa herätä satunnaisesti. Taannoinen Monzani oli justiinsa tommonen sen saadessani. säädin kärkivälin kohilleen ja sen jälkeen se oli laakin peli.

"Pyörä on California EV -99 ruisku peli" Eikös nuo ole olleet järjettömiä jo vaikka kuinka kauan?

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: California käynti häiriö
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2012, 17:24:23 ip »
Syyllistä epäillään eli on tod.näk. sähköhäiriö. Akun navoista alkaen kaikki liitokset tarkastellen, sulakerasian sulakkeiden ja liitosten tarkastus ettei oo hapettumia. Releiden läpikäynti ja samanlaisten keskenään vaihto.

Kokemusta asiasta on sen verran että jos kosketus on huono niin virtaa riittää jostain syystä vain toiselle puolelle ja kun kierrokset ovat korkeammalla niin hiiljainenkin pytty herää yllättäen koska virtapiirin jännite nousee. Vian oireet voivat kadota välillä mutta vika ei.

Niin ja legendaarinen Californian omituisten häiriöiden äiti: sivuseisontatuen katkaisija. Usein puhdistus auttaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2012, 21:56:52 ip kirjoittanut motomatti »