Kirjoittaja Aihe: Larion kannet ja kamat  (Luettu 4885 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Larion kannet ja kamat
« : Toukokuu 17, 2006, 14:46:20 ip »
VOI AHISTUS!!! Nyt meinaa iskee samaan aikaan ahdistus ja v...tus.
Kaffetunnilta lähtiessäni, Mopo Gutsi ei halunnut lähteä käyntiin. Ajattelin, että kasteli tulpat. Kokeilin vielä iltapäivällä uudelleen. Niukutiniukutiniukuti.... Ei käyntiin. Kaverin kyydillä kotiin hakemaan tulppa-avainta (kellään ei tietenkään sattunut olemaan 16mm tulppista mukana..). Avain pykälään ja takaisin firman porteille.
-> oikea tulppa kosteahko, kuivaus ja lämmitys. Vasen tulppa... vasen tulppa... VASEN TULPPA KIERTEINEEN AVAIMESSA!!      :X:O:( Kävin siinä koko tunneskaalani läpi hetkessä. Voi kiesus  :X:X

Vaan ei pelkkää pahaa ilman jotain hyvääkin. Kerkesin vielä soitella Motoitalian pojille Piikkiöön ennen kuin sulkivat tältä päivältä. Samallapa teen tuohon sen venttiilien vaihto-operaation. Kyselin pakettihintaa osille ja jos niitä joskus sais.. OLIVAT HYLLYSSÄ!!! Suomen viimeinen venttiilisatsi Larioon lähtee huomenna kolkuttelemaan tänne päin. Hintakin osapaketille tiivisteineen alle 400€.
Huomenna kyselen Hiomo Kantasen kantaa helicoilien vetämiselle. Se ei liene tuhottoman kallis ja aikaaviepä operaatio.

Huomio: Purettaessa kävi ilmi, että moottori on TODELLA loistavassa kunnossa. Moottorin sisäiset osat ovat kuin uusia. Meinasi päästä purkuhommissa nauru, kun on niin hyvä moottori pyörässä. Tällä ajaa vielä vaikka kuinka pitkään. :cool:
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Tapsa K.

  • Viestejä: 18
    • www.takmill.com
Larion kannet ja kamat
« Vastaus #1 : Toukokuu 17, 2006, 15:33:29 ip »
Vähällä pääsit. Joskus 90luvun puolivälissä ajelinLariolla ajokauden  avajaisiin Piikkiöön maahantuojalle. Oli kaunis toukokuinen lauantai ja  kone lauloi alla sulosäveliä. Vähän ennen Saloa koneesta kuului  vasemmalta puolelta tsiirk poks... :(:(  Vasemman kannen pakovenat poikki kierto kanki, mäntä, sylinteri  paskana. Taisipa olla melkein heinäkuu kun Lario taas soitteli  sulosäveliään. Joo, hyvä kun päädyit laittamaan ne uudet venat,  varmuuden vuoksi.

Ykä

  • Viestejä: 188
Larion kannet ja kamat
« Vastaus #2 : Toukokuu 17, 2006, 16:09:45 ip »
Suosittelen helicoilien vetämistä kun kannet nyt kerran on irti, itselläni loppui viime ajokausi toisen tulpan kierteen korkkaamiseen - toinen oli jo vaihdettu aiemmin. Hinta on muutaman kympin, joten tuossa "konkurssissa" ei tunnu enää missään:D.

Itse koitan nyt koneen laakerit saatuani saada pyörän nippuun ens viikoksi jos vaan aika antaa myöten - lomalla ollaan, eli laatuaikaa lasten kanssa päivät ja sitten yöt moottoripyörän rakentamista... :vau: 

 

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Larion kannet ja kamat
« Vastaus #3 : Toukokuu 21, 2006, 11:19:53 ap »
Nyt on sauhut otettu!! Mennyt tässä viikonloppu kavereitten ja sukulaisten kanssa pörrätessä, niin jäänyt tuo ruuvailu vähiin.
Huomioita:
-Männät kohtuu kinkkiset pujottaa sylintereihin yhdellä käsiparilla.
-Alatiivisteseen tehtyyn reikään sijoittuva o-rengas on huono pysymään paikallaan, kun asennat pyttyä.
-Kaikki seetit olivat hyvässä kunnossa, vaikkakin uusiin venttiileihin tuli nyt leveähköt kosketuspinnat. Pakoventtiilit saivat mukavan kapean raidan läpätessä.
-Oikean puolen yläimuventtiilin säätöruuvi oli menettänyt päästään materiaalia. Pakko olla virhe tuotteessa, koska olen ajanut sillä 1500km oikein säädettynä. Selvitän tämän huomenna Piikkiön poikien kanssa.
-Remontti oli nopea ja edullinen; Osat tiivisteineen n.390€ ja Helicoilit 35€.

Nyt jytää ja rokkaa taas!!:cool:
Hyvä pyörä, parempi mieli.