Kirjoittaja Aihe: California sammuu  (Luettu 11194 kertaa)

mosa

  • Viestejä: 360
California sammuu
« : Toukokuu 14, 2012, 12:40:09 ip »
Ongelman kuvaus kutakuinkin seuraava: Vm-08 Vintage sammuu kesken ajon. Vaihde vapaalle ja rullaus tien sivuun. Virta pois ja uudestaan päälle. Käynnistyy laakista ja matka jatkuu, mutta vain epämääräisen mittaisen matkan, esim. 100 m tai 100 km. Tätä on jatkunut pitkin kevättä, tänään viimeksi kolme kertaa alle 50 km:n matkalla>:( Onneksi pääsin kuitenkin takaisin kotipihalle ;D

Viime vuonna laitettiin bemarin letkut tankkiin, joten bensapumpum letkun irtoamisesta ei ole nyt kyse. Sen vian kyllä tunnistan.

Calissani on muuten se joku "lisäsyttyboxi", rapid tai jotain sinne päin.

Ratkaisu temppuiluun löytynee sähköpuolelta, mutta mistä. Joku liitos löysällä, edellä mainittu lisäboxi, ohjelmiston päivitystarve tai joku muu?

Mosa



TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California sammuu
« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2012, 13:13:54 ip »
Oletkos huoltanut releet ja sulakkeet? Calissa on nuo aika hyvin tyrkyllä pölylle ja muulle moskalle.
ÄLÄ pruuttaa CRC:tä, vaan ihan asianmukaista kontaktisprayta. Releet irti-kiinni muutaman kerran ja samoin sulakkeet. Välillä aina pruutaten sitä ainetta.

Entäs muut liittimet? Suurin osahan on niitä AMP Superseal -liittimiä, jotka ovat periaatteessa vedenpitäviä ja itsestään avautumattomia. Mutta - vain periaatteessa.
Jos Sulla on siinä "rapidbike", niin onhan sen liitin ihan asianmukaisesti?

 

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: California sammuu
« Vastaus #2 : Toukokuu 14, 2012, 15:08:28 ip »
Ongelman kuvaus kutakuinkin seuraava: Vm-08 Vintage sammuu kesken ajon. Vaihde vapaalle ja rullaus tien sivuun. Virta pois ja uudestaan päälle. Käynnistyy laakista ja matka jatkuu, mutta vain epämääräisen mittaisen matkan, esim. 100 m tai 100 km. Tätä on jatkunut pitkin kevättä, tänään viimeksi kolme kertaa alle 50 km:n matkalla>:( Onneksi pääsin kuitenkin takaisin kotipihalle ;D

Viime vuonna laitettiin bemarin letkut tankkiin, joten bensapumpum letkun irtoamisesta ei ole nyt kyse. Sen vian kyllä tunnistan.

Calissani on muuten se joku "lisäsyttyboxi", rapid tai jotain sinne päin.

Ratkaisu temppuiluun löytynee sähköpuolelta, mutta mistä. Joku liitos löysällä, edellä mainittu lisäboxi, ohjelmiston päivitystarve tai joku muu?

Mosa

Mitä diagnostiikat kertovat? (kai sulla on guzzidiag.exe ja piuhat?)

Toimiiko ilman lisäsyttyboksia?

Jos jätät tankin korkin raolleen, toimiiko paremmin? (korvausilma)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California sammuu
« Vastaus #3 : Toukokuu 14, 2012, 17:47:01 ip »
Mitä muuta tapahtuu samaan aikaan kun sammuu. Pimeneekö kaikki sähköt kokonaan vai vaan pelkästään kone sammuu ja muuten on virta päällä mittarivalot ym.
Forza Moto Guzzi!

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: California sammuu
« Vastaus #4 : Toukokuu 14, 2012, 20:05:55 ip »
Joskus oli Triumph Sprintissä virtalukon johtosarjassa vika, pyörä sammui vasemmalle kääntyessä. Yhden johdon eriste nipun sisällä oli hieman murtunut ja ohajusta käännellessä veti koko pyörän pimeäksi. Vika löytyi onneksi helposti.

mosa

  • Viestejä: 360
Vs: California sammuu
« Vastaus #5 : Toukokuu 14, 2012, 20:08:49 ip »
Mitä muuta tapahtuu samaan aikaan kun sammuu. Pimeneekö kaikki sähköt kokonaan vai vaan pelkästään kone sammuu ja muuten on virta päällä mittarivalot ym.

Kone sammuu, mittarivalot eivät syty. Uusi startti normaali. Oireet kylmällä ilmalla. Tänään sammui 50 km:n matkalla kolme kertaa, mutta kun käännyin takaisin kotiin, pelasi normaalisti. Tankki noin puolillaan, mutta voisiko tosiaan olla, että kylmällä ilmalla ei saa korvausilmaa? Vielä yksi havainto eli kierrosluvut heilahtelivat välillä holtittomasti, mutta mielestäni kone kävi heilahtelujen aikana.

mosa

  • Viestejä: 360
Vs: California sammuu
« Vastaus #6 : Toukokuu 14, 2012, 20:12:52 ip »
Joskus oli Triumph Sprintissä virtalukon johtosarjassa vika, pyörä sammui vasemmalle kääntyessä. Yhden johdon eriste nipun sisällä oli hieman murtunut ja ohajusta käännellessä veti koko pyörän pimeäksi. Vika löytyi onneksi helposti.

Tästäpä tulikin mieleen, että virtalukko oli löystynyt ja kiristin sen uudelleen kiinni juuri ennenkuin se ehti kokonaan pudota kolostaan. Päällisin puolin virtalukko ehjän näköinen, mutta olisiko joku johto saanut siipeensä ennen kuin huomasin lukon löystyneen?

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: California sammuu
« Vastaus #7 : Toukokuu 14, 2012, 21:19:06 ip »
Sähköpuolella tuon vian on oltava, jos samalla virtavalotkin sammuu. Varmaankin liittyy siihen virtalukon irtoamiseen. Liikuttele koneen käydessä ko johtosarjaa, alkaako pätkiminen, siitähän se selviää. Oireet on ihan samanlaiset kuin omassa Triumphissa aikoinaan.

MakikEr

  • Viestejä: 106
Vs: California sammuu
« Vastaus #8 : Toukokuu 16, 2012, 11:39:09 ap »
Kyllä Vintagen tankin korvausilman saannissa on jotakin outoa. Tänään aamulla kun yritin poikkeuksellisesti lähteä aamusella työhön Vintage ei suostunut käynnistymään kylmän yön jälkeen, pyöritti hyvin muttei käynnistynyt, lupasi välillä. Avasin tankin korkin kuunnellakseni lorisekko tankissa kun pa-pumppu pyörii, ei lorissut, mutta käynnistyi kuin palmun alta korkki auki. Tankki oli hyvin vajaa, merkkivalo oli palanut jo muutaman kyymmenen kilometrin ajan. Viimeksi ajettu muutama päivä sitten noin 15 asteen ulkolämmössä.

Hullulle tuntuu, mutta mielikuvaksi jäi että kun tankki on jäähtynyt sinne on syntynyt imua ja siksi käynnistyminen oli vaikeaa. Korkin avaus tasasi paineen ja bensa pääsi sinne missä oli kysyntää. Että tämmöinen teoria tällä kertaa.
-MakikEr-

mosa

  • Viestejä: 360
Vs: California sammuu
« Vastaus #9 : Toukokuu 16, 2012, 12:28:35 ip »
Laitoin myllyn pyörimään ja hetkuttelin virtalukon piuhoja kohtuuden rajoissa. Ei yskinyt eikä pätkinyt mylly hetkuttelun aikana. Lisäksi putsailin minkä kykenin kaikki löytämäni liittimet. Ans kattoo, kun lähden liikenteeseen, sammahteleeko kone vielä. Ja jos sammahtelee, niin tuo bensakorkkiasia pitää myös testata.

motoesa

  • Vieras
Vs: California sammuu
« Vastaus #10 : Toukokuu 16, 2012, 13:09:58 ip »
Kyllä Vintagen tankin korvausilman saannissa on jotakin outoa. Tänään aamulla kun yritin poikkeuksellisesti lähteä aamusella työhön Vintage ei suostunut käynnistymään kylmän yön jälkeen, pyöritti hyvin muttei käynnistynyt, lupasi välillä. Avasin tankin korkin kuunnellakseni lorisekko tankissa kun pa-pumppu pyörii, ei lorissut, mutta käynnistyi kuin palmun alta korkki auki. Tankki oli hyvin vajaa, merkkivalo oli palanut jo muutaman kyymmenen kilometrin ajan. Viimeksi ajettu muutama päivä sitten noin 15 asteen ulkolämmössä.

Hullulle tuntuu, mutta mielikuvaksi jäi että kun tankki on jäähtynyt sinne on syntynyt imua ja siksi käynnistyminen oli vaikeaa. Korkin avaus tasasi paineen ja bensa pääsi sinne missä oli kysyntää. Että tämmöinen teoria tällä kertaa.
-MakikEr-
Eipä tunnu hullulta, mulla oli kalissa usein sama homma, korvausilmaputki meni alapäästä aika ajoin tukkoon. Laita joku rätti tiiviisti täyttöaukkoon ja ilmapyssyllä varovasti ilmaa tankkiin niin lähtee paskat putkesta, mää en painanut koskaan ilmaa alhaalta ylös ettei lika vaan mene tankkiin. Matkalla joskus työnsin alapäästä n.10cm rautapuikon ja seekin auttoi. Pitkällä matkalla huomasi siitä että putki on tukossa kun veto huononi pikku hiljaa.

mosa

  • Viestejä: 360
Vs: California sammuu
« Vastaus #11 : Toukokuu 21, 2012, 13:13:41 ip »
Liittimet etc. kävin putsaten läp ja nyt on sitten näillä lämpöisillä keleillä ajettu useampi sata kilometriä ilman sammahteluja tai muita havaittavia toimintahäiriöitä. Tuo tankin ilmansaantiasia, varsinkin sen huohotinletkun putsaushomma on jäänyt kyllä askarruttamaan. Kun ei ole tullut hankkineeksi Calin huoltokirjaa, jossa olisi "räjäytyskuva" tankista, niin osaisiko joku sanoa, löytyykö kuva esim. netistä?

motoesa

  • Vieras
Vs: California sammuu
« Vastaus #12 : Toukokuu 22, 2012, 09:48:02 ap »
Liittimet etc. kävin putsaten läp ja nyt on sitten näillä lämpöisillä keleillä ajettu useampi sata kilometriä ilman sammahteluja tai muita havaittavia toimintahäiriöitä. Tuo tankin ilmansaantiasia, varsinkin sen huohotinletkun putsaushomma on jäänyt kyllä askarruttamaan. Kun ei ole tullut hankkineeksi Calin huoltokirjaa, jossa olisi "räjäytyskuva" tankista, niin osaisiko joku sanoa, löytyykö kuva esim. netistä?
Siihen on yksinkertainen homma koittaa onko h-letku tukossa, aja tällaisella kuumalla ilmalla huoltikselle ja laitta tankki aivan täyteen, siirrä mopo aurinkoon ja kato tuleeko paisunta bensa korkin vierestä yli, tai takapyörän edessä olevasta letkusta maahan. Jos tulee korkin juuresta tankin päälle on putki tukossa, jos taas maahan on putki auki.

Edellisessä kommentissani jo kerroinkin kuinka mää putken aukasin.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: California sammuu
« Vastaus #13 : Toukokuu 22, 2012, 11:39:57 ap »
Itse käytän näitä listauksia etsiessäni jonkin tietyn Guzzimallin ohjeistusta/kuvia.

http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California sammuu
« Vastaus #14 : Toukokuu 22, 2012, 11:59:07 ap »
Liittimet etc. kävin putsaten läp ja nyt on sitten näillä lämpöisillä keleillä ajettu useampi sata kilometriä ilman sammahteluja tai muita havaittavia toimintahäiriöitä. Tuo tankin ilmansaantiasia, varsinkin sen huohotinletkun putsaushomma on jäänyt kyllä askarruttamaan. Kun ei ole tullut hankkineeksi Calin huoltokirjaa, jossa olisi "räjäytyskuva" tankista, niin osaisiko joku sanoa, löytyykö kuva esim. netistä?
Siihen on yksinkertainen homma koittaa onko h-letku tukossa, aja tällaisella kuumalla ilmalla huoltikselle ja laitta tankki aivan täyteen, siirrä mopo aurinkoon ja kato tuleeko paisunta bensa korkin vierestä yli, tai takapyörän edessä olevasta letkusta maahan. Jos tulee korkin juuresta tankin päälle on putki tukossa, jos taas maahan on putki auki.

Edellisessä kommentissani jo kerroinkin kuinka mää putken aukasin.

..ja tulee korkin vierestä vaikka olisi röörit auki.
Hyvä pyörä, parempi mieli.