Kirjoittaja Aihe: Stelvio 8V ntx Biken vertailussa  (Luettu 3835 kertaa)

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Stelvio 8V ntx Biken vertailussa
« : Toukokuu 06, 2012, 21:37:29 ip »
Lukasin yks päivä kirjastossa uusimman Bike -lehden, jossa oli isojen tonnisten ja vähän yliki matkaenduroiden testivertailu. Guzzi jäi kirkkaasti hännille. Taas tuli havaittua, ettei se Guzzi noissa lehtien vertailussa ikinä pärjää oli pyöräkategoria sitte mikä tahansa. Ehkä se johtuu siitä, että kyseessä on omanlainen moottoripyörä, jota on vaikea ns. "objektiivisilla" kriteereillä vertailla. Guzzi on fiilispyörä  8) Valittivat kylläkin mm. huojuvaa runkoa ja bensan kulutusta. Moottoria taas väittivät laiskan puoleiseksi ja että sopii kuulemma customiin paremmin. Tätä viimistä väitettä en kyllä allekirjoita, yhesti olen koeajanut Stevlio 8v:tä ja kylläpä mulle oli ihan tarppeeksi äkänen. Jos on ihan helvetinmoinen kiire niin sitte pittää ottaa kyllä lentokone, niin mie ainaki teen...
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Stelvio 8V ntx Biken vertailussa
« Vastaus #1 : Toukokuu 07, 2012, 20:26:23 ip »
Siinä vertailuryhmässä se kyllä varmaankin oli se laiskin pata oli sitten venttiileitä vaikka 8.


Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Stelvio 8V ntx Biken vertailussa
« Vastaus #2 : Toukokuu 08, 2012, 07:01:22 ap »
Moro!
Lähtökohtahan näille testeille on usein hankala, kuten Tekniikan Maailmassakin on usein mainittu.
Testissä on vain hyviä pyöriä/autoja, mutta niiden väliltä on "pakko" löytää eroja, koska muuten koko testissä ei ole muuten pointtia!
Perusmotoristille/-autoilijalle kaikki testattavat aparaatit olisivat hyviä välineitä liikkumiseen. Mutta jotenkin ne on laitettava järjestykseen ja eroja on löydettävä.
Tahtoo yrittää sanoa, että tuloksesta huolimatta kaikki pyörät ovat melko lailla samalla viivalla, mutta ostovalintahan tehdään tunteilla joihin haetaan tukea näistä arvioista!
T. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Stelvio 8V ntx Biken vertailussa
« Vastaus #3 : Toukokuu 08, 2012, 09:05:07 ap »
Bike lehtien vertailuissa on yleensä aina ykkösenä vertailujoukon tehokkain.
Toimittajajoukkoa yhdistävä harrastus on ratapyöräily ja se korostuu testien tekemisessä.

MotoGuzzin tehdasta modernisoitiin 2000-luvun alussa kymmenillä miljoonilla euroilla ja 750 Brevasta(-04) alkaen ovat uudet Guzzin mallit ns. premium luokkaa.  Se on antanut Guzzille mahdollisuuden haastaa BMW:n GS malli Stelviolla, poliisien virkaBMW:t Brevalla ja Norgella sekä yrittää Amerikan valloitusta Bellagiolla ja Californialla. Markkinoilla Guzzi on tarinan lisäksi hyvä tuote.

Mitä tulee moottoripyöräilyyn, niin ajamalla se itselle sopivin löytyy, kun hymy leviää korviin, niin alkaa polttaa...
Guzziin ilmajäähdytteinen V-2 ja kardaaniveto stimuloi sopivasti sitä toista aivolohkoa.

p.s.TM:n vanhat vuosikerrat on hyvää viihdettä, kun testivoittajat ja VuodenAutot ovat niitä vaihtoautohallien kiertopalkintoja, omistajiensa rahareikiä ja katsastusmiesten painajaisia.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Stelvio 8V ntx Biken vertailussa
« Vastaus #4 : Toukokuu 09, 2012, 08:23:59 ap »
Jossakin on tutkittu sekin, että vertailutestejä (autoista) lukevat suurimmalla mielenkiinnolla vastikään uuden ajoneuvon ostaneet henkilöt, jotka haluavat tietää miten heidän henkilökohtainen suosikkinsa menestyi "puolueettomassa testissä".  Autokauppa ja todennäköisesti pyöräkauppa on mitä suurimmassa määrin tunnepohjainen tapahtuma ja sitä selitetään sitten jälkikäteen järkipohjalta. Siksi on tarpeen olla testejä, joissa todetaan pieniä eroja kiihtyvyydessä ja huippunopeudessa, että voi itselleen ja kavereilleen perustella esim. että "tämä oli tehokkain ja nopein ja siksi itsestään selvä valinta" vaikka ostaja ei kokeilisi uuden ostoksensa todellista tehoa tai huippunopeutta milloinkaan missään olosuhteissa.

Naiset tapaavat vitsailla että pikkupoikien ja miesten välinen suurin ero on lelujen hinnoissa.....

En malta olla kertomatta, että minulla yksi kaveri oli täysin pöyristynyt kun ostin Guzzin, koska siinä on odostettavissa vaikka mitä pälä pälä pälä kun kaveritkin on kertoneet. Sama henkilö on ostanut kaksi uutta pyörää näyteikkunasta ilman minkäänlaista koeajoa edes toisella samanlaisella pyörällä!! Juu, niinkin voi tehdä ja sitten lukea vaikkapa lehdestä miten mainio pyörä tuli ostettua.

Mielipiteet on sikäli mukavia, ettei maailma tule niistä täyteen ja niitä voi vaihtaakin tarpeen tullen.   

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Stelvio 8V ntx Biken vertailussa
« Vastaus #5 : Toukokuu 09, 2012, 09:05:14 ap »
OT:

Juuri eilen mietin, että viimeiset kolme moottoripyörää ja kaksi autoa olen kaikki ostanut koeajamatta, internetin kautta. :-D

/OT

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Stelvio 8V ntx Biken vertailussa
« Vastaus #6 : Toukokuu 09, 2012, 14:20:37 ip »
Nykyisen Nevadan ostin puhelinsoitolla Raision Bike World:sta:
Maananataina....   
"Onko se ehjä?"  -  "On ja huoltokirja löytyy myös".
"Entä saisitteko te sen Vantaalle?"  -  "Kyllä sekin onnistuu".
"Asia selvä. Käykö, että maksan tonnin tilille ja loput, kun haen pyörän?"
"Voidaan me siitä niin kauppa tehdä".   
.... ja torstaina ajelin Vantaalta tyytyväisenä kotiin.

Tosin tiesin mitä halusin, koska vaimolla oli ollut V35 Florida, "eikä nämä Guzzit paljoa ole muuttuneet..."  ;D
...ja hyvä niin !  :-*
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Stelvio 8V ntx Biken vertailussa
« Vastaus #7 : Toukokuu 21, 2012, 13:01:35 ip »
>>Nykyisen Nevadan ostin puhelinsoitolla Raision Bike World:sta <<

Minä ostin 2003 Nevadan samalla tavalla ja samasta paikasta. Semmonen herrasmiessopimus oli, jotta veto-oikeus säilyi minulla, kunnes olin ajanut koeajon yms.
Pyörästä annoin reklamaation viikkoa myöhemmin ja sen BW / Raisio / Petri Romu hoiti mahtavan hienosti.

Mitä tulee noihin pyörien kulutuslukemiin...
Minusta on ihan sama kuluttaako mun California litran enemmän tai vähemmän satasella. Kun koko pyöräjuttu on ihan tarpeeton vapaa-ajan täyttökapine.
Jos tuntuu kalliilta, niin voi ostaa vaikka potkulaudan ja talveksi potkukelkan.
Ajan sen minkä ajan ja bensaa kuluu joka metrillä. Ja joka litra ihan tarpeettomasti ajellen. No jaa... joitakin matkoja km-korvauksella, mutta häviävän vähän.

Teho ja nopeus...
Italossa totesin siinä Ducati Pannukakkua ( tai mikä lienee... ) katsellessa, että en ole tehonpuutteen vuoksi ajanut Calilla juurikaan yli 160km/h, enkä kiihdytellyt alle 3s. 0-100km/h.
Jos nyt sitten saisi Caliinkin lisää vaikkapa 50 hevosenvoimaa, niin entäs sitten?
Olis mukava ajella 80km alueella 80km/h tietäen, että pannussa on 100heppa turhaan?
Tai sitten käyttää kaikki tehot ja luovuttaa ajokortti Espoon vallesmannille? Jippii?

Mutta... Kardaani voitti kettinkiporukan köydenvedossa.  :D