Kinaan vieläkin vastaan!

Teen itse pyörään kaiken muun huollon, paitsi ruiskujen synkkaa ja venttiilien säätöä. Ruiskua varten ei ole mittareita - enkä hanki - ja korvakuulolla en siihen ryhdy. Venttiilien säätöä en ole koskaan opetellut, tosin en väitä etteikö se sujuisi jos osaisi.
Guzzin tavallinen huolto ei tarvitse mitään merkillisiä työkaluja. Normaalit ovat pakissa ja niillä olen pärjännyt, eihän tuo nyt mitään rakettimoottorin rasvausta ole. Nytkin tein talvihuollon ihan ite!
Rengasasiaan en ryhdy. Stonen rengasta joskus ostaessani, sanoi Kosken Rengasmestari, että älä sitten turhaan pidä mukana Tip-toppeja ja rautoja. Tätä rengasta ei tienpenkalla vanteelle nosta mikään. Kertoi sen profiilin olevan sellainen, että siihen tarvitaan riittävästi kompurailmaa. Toinen asia on, että takapyörää Calissa ei saa näppärästi pois, jos ei ole ao. nostopöytää. Vaatii joko perämurikan irroituksen tai toisen kallistamaan pyörää. Tämän olen harjoitellut.
Jos nyt sitten ryhdyn rengashommiin ihan itse, niin pitäisi hommata noita värkkejä ja sitten saada Saksasta ( vast. ) tilattu rengaskin jotenkin kainaloon. Kun tallille sitä toimitusta ei voi pyytää, eikä kotonakaan ole ketään arkipäivisin.
Sen jälkeen pitää purkaa pyörää, irroittaa rengasta vanteelta, vääntää uusi nakki paikalleen ja saada se nostetuksi vanteelle. Sitten vielä tasapainoitusta yms. hienomekaniikkaa. Väitän, että eipä siinä tuntipalkoille juuri pääse, kun sama työ minulta hoituu syömällä Kosken baarissa makkarasoosia, 8,40€.
Mutta, en tuomitse toisin menetteleviä. Maailmassa on tilaa kaikille meille ja kaikille ajatussuunnille. Ajavathan jotkut v. 2012 pyörällä, joka vaatii huoltoa 300km välein. Ja sen jälkeen lahkeen, vanteen ja kummin puhdistuksen roiskuneesta rasvasta...