Kirjoittaja Aihe: kruiseri matkailussa + ajosäteet  (Luettu 12609 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #15 : Maaliskuu 31, 2012, 18:43:19 ip »
Mulla toi uudemman kalin vakiotankki on oikeasti vaan noin 18,3 litraa. Se levitetty leili veti +28. Sillä pääsi jo sopivasti. Tuo kali nassuttaa semmosta 6 litraa sataselle.  Ajettavuuteen 10 litraa ei vaikuta mitään.

Täytyy tunnustaa että toi harrikan Switchback herätti mulla aluksi haluja. Mutta ei se näytä oikeasti niin hyvältä kun kuvissa. Ja tuo Twin Cam moottori.... :-X
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #16 : Maaliskuu 31, 2012, 21:02:26 ip »
Brevan mittari on yllättävän tarkka. GPS:n suhteen ei eroa tahdo löytyä 2 - 3 km/h enempää. Kulutuslukemat ovat silti varsin isot. Toisaalta moottori on koko ajan kierroslukualueensa suhteen tunnokas pyynnöille ja ei nyi eikä rytkytä pienilläkään kierroksilla tai kylmänä. Mutta kaikki nopeudet jotka nousevat yli 90 km/h aiheuttavat kulutukseen jyrkän muutoksen huonompaan suuntaan. Sadanneljänkympin vauhdissa kulutus per sata kilometriä on yli 10 litraa. Että tulee ajeltua mieluimmin hiljoksiin ja isolla vaihteella aurinko selän takana myötätuuleen alamäkeen.

Mua ihmetyttää että sportissa on sama mittaristo kun brevassa ja mittarivirhe on luokkaa 10%. Brevan mittarin olen itekkin todennu tarkaksi. Sportin mittarissa gepsin mukaan 100 on 92 ja 200 on 180. Mikä sen tekee? Sportin mittari mittaa etupyörästä, kuinka brevassa?

Ostin semmosen "speedohealerin" jolla pitäisi toi mittarivirhe korjaantua mutta en ole kerennyt asennella.

4v(=8v) kone ajotietokoneen mukaan kuluttaa 200 mittarivauhdissa 8,4 litraa sataselle, testailin syksyllä. Keskikulutuksien mukaan tuo tuntuu jopa uskottavalta.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

egon

  • Viestejä: 973
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #17 : Maaliskuu 31, 2012, 21:07:00 ip »
Käviskö vähän rikkaalla ?  Mun molemmat MilleGT:t on kuluttaneet 5...5,3 litraa lähes kuormasta riippumatta. Ekassa oli Givin korkea plexi ja nykyisessä on SP:n kate, että pinta-alaa kyllä on.
[/quote]

Voi olla rikkaallakin, voisi olla aika vaihtaa neulat ja suuttimet Lorttoihin. Tulpat on kyllä puhtaan vaaleanruskeat. En ole oikein saanut selville mikä kulutuslukemia heiluttaa, välillä mennään meidänkin Millellä selvästikin alle kuuden, mutta ei koskaan kiireen kanssa. Sattumalta on yhden 900 Monsterin kanssa ajettu monet reissut samoja jalanjälkiä hissutellen ja jos Millessä ei ole kuin perälaukku niin sen tankkaa hiukan halvemmalla kuin Rukatin. Jos on täydet pakaasit niin sitten kuluu takatasku enempi. Kate pienentää kulutusta. Paljaaltaan ja tuulensyömät goretxit päällä on ilmanvastus suurimmillaan. Sekin selittää jotan. Raskas ranne ehkä osan kanssa.  En tiedä onko luulosairautta, mutta minusta 98 hupenee tankista jotenkin nopeammin kuin 95.


motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #18 : Maaliskuu 31, 2012, 22:13:38 ip »
Pitänee alkukesästä kelien lämmettyä säätää Brevan ruiskua. Viime vuonna jo oli aikomus mutta jäi muiden asioiden, muka kiiruiden, vuoksi tekemättä. Jos polttoaineen hintatilanne on kesällä nykyistä luokkaa, eli korkeaoktaaninen maksaa 1,80€ ja vielä korkeampioktaaninen E85 tasan 1€ kuten tällä hetkellä, niin taidanpa ajella ensi kesänä enimmäkseen tuolla E85:lla vaikka sitä joutuukin California T3:sen tankkiin lorottamaan n. 300 km välein. Mukavana lisänä tulee 15 hepoa lisää tehoa. Pidempi perävälitys on jo hankittu lisätehon ulosmittaamiseen.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #19 : Huhtikuu 01, 2012, 12:13:03 ip »
 On hyvää kun saa "unelmoida" uudesta matkamoottoripyörästä.  Tässä oli mainittuja jo muun muassa näitä ominaisuuksia "unelmamoottoripyörän" ostaessa:  - Tankkikoko ja polttoainekulutus  -Isot laukut  -matkakruiseri/matkam-pyörän hinta ja rahat

 -M-pyörän paino ja ajoominaisuudet  -Hyvännäköinen  -Onko Moto Guzzilla sopiva malli ja ominaisuuksia-ja millainen sen tule olemaan.

Lisätän vielä, että mun "uuden - seuraavan mp-malli ei ehkä (aivan niin kuin Cali 1400 )  näkyy olevan tuotannossa tänään.  Toinen pointti vois olla että ehkä hankin käytetyn moottoripyörän.  Mutta,mutta,  tuskin uusi Cali löytää kodinsa Närpiöön.

Seuraavia perusvaatimuksia, omalta osaltani, kun on kyse 2-hengen matkamallista on tässä vaiheessa  ;)  näitä:
 Kardaanivetoinen (tai ehkä remmiveto- kun ei ole ollut semmonen) matka/matkasporttimalli
 Moottoriteho > 100 hv ja mieluummin 150 hv. mieluummin vaalea moottorin-pinta.
 Vähän muoviosia .  Puolikate tai isompi k. - suurin piirtein niin kuin Norge,n, ilman alaosa. Irtiotettavia laukkuja tai myöhemmin hankittuja semmosia.
 Kuivapaino < 250 kg
 Hinta < 20 000 eur

Nyt aika lähellä olevia moottoripyöräluetteloista katsottuna (ja näyttelystä tarkkailtuja) malleja vuonna 2012, ja jo kaupoissa ovat:  Moto Guzzi 1200 ,Sport tai Norge GT,  ja BMW 1200 GS (hyvännäköinen- no en tierä.ja aika kallis.)
 Täytyy odottaa muutamia vuosia, kunnes sopiva mp-malli rullaa tuontantolinjalta. Ja kun mulla jo on moottoripyöriä , aika vähän ajettuja ei oo mitään kiirettä.

Kerro italialaistehtaalle Piaggioleiriin- näitä perusvaatimuksia jos liikutte sinnepäin tai osaatte italian-, englanninkieliä ja jos tykkäätte muuten suurin piirtein sama matkapyörämalli-asiassa. Ja lisää tänne enemmän näitä hyviä ominaisuuksia teidän mielestänne.
PS.
Ajakaa varovasti huhtikuussa, ja ehkä myöhemminkin tänä kesänä.  ( Tää EI ollut aprillipäivän pila ! )

  Terv Guzzr

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #20 : Huhtikuu 04, 2012, 07:41:57 ap »
Soon vähän tommosta työmatkapyöräilyn ensipäivinä. Kunhan se ensi päivä ny vaan koittas.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #21 : Huhtikuu 04, 2012, 10:13:18 ap »
Ajatuksia Guzzr:lle
Jos mietit tyyliä GS, niin sille on vaihtoehtoja useita ja uusia malleja "itäsuomesta" Uudessa Bike-lehdessä on niiden testejä. Kaikki kylläkin 20t€ pinnassa, mutta näin avautuu reviiriä paljon enemmän jos soratiet tms. vastaavat kiinnostaa. Ei noilla ryteköihin kakspäällä mennä, mutta soralle kyllä. Jos taas olet pelkkä "assumies", niin sitten vaihtoehtoja on vaikka kuinka. Kannattais määritellä myös minkälaiset katteet ja muut mukavuusominaisuudet pyörältäsi haluat.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #22 : Huhtikuu 04, 2012, 14:15:54 ip »
Itäsuomesta ?

Yksi rivi jäi pois tekstistäni:
On perusvaatimuksiakin; "Mukava "ajoasento, väh. 20 lit. tankki ja yli 1000 kuutioinen.

Nyt löytyi 1 malli. Sain ennen tietoja mallin painosta, jaa aattelin että oli kuivapaino, mutta on se mp,n ajopaino. Esitteestä Wet Weight(ready to ride). 259 kg. Sama kuin GS.
Malli on 3-syl Triumph Tiger Explorer 1200. Tehoa on.  Hinta väk. alle 20 tonnia.

Mutta,mutta  valitettavasti värinät suoraan ohjaustankoon ja jalkatappeihin - EI ollenkaan hyvä.          -luin lehdestä.
Täytyy koeajaa.

------------
Tästä Triumphin malli-kehityksestä Moto Guzzikin vois ottaa oppia(mallia) , jos haluaa myydä enemmän moottoripyöriä.



tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #24 : Huhtikuu 04, 2012, 18:41:39 ip »
Vois olla etevä peli, mutta tuo mainos vähän "tökkii". Ei tuolla, eika noilla renkailla paljon kalloita valloiteta. 8)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #25 : Huhtikuu 04, 2012, 20:47:53 ip »
<snip>
Nyt löytyi 1 malli. Sain ennen tietoja mallin painosta, jaa aattelin että oli kuivapaino, mutta on se mp,n ajopaino. Esitteestä Wet Weight(ready to ride). 259 kg. Sama kuin GS.
Malli on 3-syl Triumph Tiger Explorer 1200. Tehoa on.  Hinta väk. alle 20 tonnia.

Mutta,mutta  valitettavasti värinät suoraan ohjaustankoon ja jalkatappeihin - EI ollenkaan hyvä - luin lehdestä.
Täytyy koeajaa.
<snip>

Just tänään tuli postiluukusta englantilainen Bike-lehti (May 2012!!!) ja siinä kehutaan Triumph Explorer 1200 maasta taivaaseen - erityisesti värinät vähäisemmät kuin BMW GS:ssä. Lisäksi runsaasti tehoa ja hyvät ajo-ominaisuudet, halvempi kuin GS.
No, englantilainen lehti, englantilainen pyörä...  ;D
Emeritus-guzzisti

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: kruiseri matkailussa + ajosäteet
« Vastaus #26 : Toukokuu 17, 2012, 21:43:19 ip »
Sain tiistaina koeajomahdollisuuden: Triumph 1200 ja minä kävi asfaltitiellä ja myöskin pieni lenkki soratiellä Nurmon Atrian lihateollisuuden lähistöllä.
Paras oli moottori, huonompi oli vaihdelaatikko, kaasu ja satulan korkeus(oli 3 korkeusvaihtoehtoja) ja neidille olisi ollut korkeakin. Oli aika "iso" soratiellä.
En tee  kauppoja.
Mutta oli todella kiva koeajaa  ;D


Koeajoraportti espanja :  http://www.youtube.com/watch?v=kRBctHefwWQ