Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170069 kertaa)

alfaiomega

  • Viestejä: 14
California 1400
« : Helmikuu 04, 2012, 10:47:53 ap »
Enemmän muskelia ja "pahuutta" vähemmän customia....vapaa käännös

http://www.motociclismo.it/moto-guzzi-california-1400-scoop-ecco-come-e-fatta-moto-50882
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2013, 20:15:44 ip kirjoittanut Kimmo »

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #1 : Helmikuu 04, 2012, 11:16:33 ap »
Saa sitten nähdä koska tämä rantautuu näille maille. Toista vuotta on ollut kuvina esillä eri tiedotusvälineissä ja mullakin miniläppärin taustakuvana.
Joka tapauksessa kiinnostava peli ja soveltunee tällaisen vanhan patun sunnuntaipyöräksi.
Velipoika tällaisesta on puhunut kiihtyneessä mielentilassa jo viime keväästä lähtien.

Siitä joutunee kyllä ens hätään riisumaan ja muuttamaan muutamia komponentteja että saisin siitä "oikean näköisen". Toivottavasti ei sähköjä ole vedetty Can-väyläratkaisuna. Taas joutuis opettelemaan uutta. Auton kanssa oli jo tarpeeksi opettelemista kun vetokoukkua asennettiin. Enempi tehtiin hommia moottoritilassa kuin takapuskurin alla.

No, odotellaan. Siihen on totuttu jo De Tomason aikoina, Aprilian aikoina ja ilmeisesti Piaggiokin pitää perinteestä kiinni.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #2 : Helmikuu 04, 2012, 19:18:33 ip »
No, tämä on nyt esitelty kauppiaille, mutta ei vielä lehdistölle.
Hassu lamppu, hassu pakoputki.  ;D
Emeritus-guzzisti

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: California 1400
« Vastaus #3 : Helmikuu 05, 2012, 23:35:30 ip »
Kyllä se Grisonkin tulo kesti oman aikanasa   8)
Titaniumin kuski

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: California 1400
« Vastaus #4 : Helmikuu 07, 2012, 20:36:04 ip »
Aika möhköfantti.  :-\

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: California 1400
« Vastaus #5 : Helmikuu 07, 2012, 21:01:29 ip »
Nätti ja erilainen. Kyllä italialainen hallitsee muotoilun ja tyylin. Tekninen toteutus voi olla eri asia..

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
lisää kuvia California 1400
« Vastaus #6 : Helmikuu 08, 2012, 11:33:40 ap »
Minusta hemmetin hieno pyörä, kunhan saa vielä vähän enemmän ns. matkakuosiin...

http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/moto-guzzi-california-1400-revealed/20019.html
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #7 : Helmikuu 08, 2012, 11:58:56 ap »
Jep,
Alkaa jo kuumottamaan :)
Toivottavasti esittelevät sen myös kaksipaikkaisena ja touring varustuksella!
Pyörän mataluus antaa ehkä virheellisen kuvan akselivälin kasvusta?
Olisikohan feikki tankki?  Todellinen pa-säiliö olisi penkin alla?
Tankki näyttää aika pieneltä!
Malli erottuu sopivasti täysin omaksi Stelvion, Norgen ja Sportin rinnalla.
T. Kimmo
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2012, 17:20:59 ip kirjoittanut Kimmo »
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #8 : Helmikuu 08, 2012, 13:35:38 ip »
Kun Breva, Griso ja Stelvio tulivat markkinoille samalla tuli uusi yhteinen voimansiirtopaketti ja liki joka mallissa erilainen runko ja jousitus.
Aiemmin, vuosikymmenten ajan, oli totuttu että on kaksi ins. Tontin suunnittelmaa irtoavilla alaputkilla varustettua mallia. Pikku- ja isolohkoiselle tarkoitettuja. Vain lyhytaikainen Quota oli poikkeus tästä.

Nyt tulee jälleen uusi voimansiirtopaketti ja runko. Sähköjärjestelmästä en tiedä mutta se lienee jo uutta digitaalista Can-väylätekniikkaa. Moottori näyttää alakertansa osalta osittain samalta kun aiemmissa kehitelmissä.

Vaihteisto lienee kuusivaihteinen. Muu olisi yllättävää. Kardaani vaikuttaa perinteiseltä yhdestä kohtaa niveltyvältä.
Onkohan kytkin öljykylpymallia? Näyttää olevan vaijerikäyttöinen joka nykyaikana on melko vanhahtavaa. Kavaltaa kuitenkin sen että kytkin lienee kevytkäyttöinen koska on varaa kuluttaa käyttövoimaa vaijeriin.

Keulasta ei paljon osaa arvailla. Jarrut lienevät perustekniikkaa. ABS vakiona ja yhdistelmäjarrut, arvaan.

Vaikuttaisi siltä että tästä pyörästä voisi olla myöhemmin tarjolla viisivaihteinen automaattilaatikko. Eiköhän sellaisen aika olisi jo kun ottaa huomioon millainen ostajakunta tällä pyörällä todennäköisesti on.

Kiinnostaa itseäkin. Jokohan taas kärsisi sitoa itsensä n. viiden vuoden velkavankeuteen...




TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California 1400
« Vastaus #9 : Helmikuu 08, 2012, 13:59:14 ip »
Ensimmäinen kummallisuus on se, että esitellään prototyypin esiaste ja kerrotaan, että "tämmönen saattaa tulla joskus, mutta ei kuitenkaan tämmönen". Sitten annetaan ymmärtää, että tulee, mutta ei kuitenkaan vielä, mutta ensi vuonna. sen jälkeen kerrotan, että saattaa tulla loppuvuodetsa jne.

Toivomus on, että saamme nykyaikaisen ison matkapyörän, jonka suunnittelussa olisi kuunneltu heitä, jotka ovat tulevia ostajia.
ABS, bensamittari, vakionopeussäädin, hydr. venttiilinostajat, hydr. kytkin, kunnon matkavarustus, LED-vilkut ja merkkilamput, xenon-lähivalo, vaihdenäyttö, ajonesto, käynnistysautomatiikka, kuskin selknoja yms. lisävarustetta. Nämä ovat nykyaikaisen pyörän juttuja, olemmehan jo 2010-luvulla. Ettei aina tarjota avainrenksuja ja lippiksiä...

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #10 : Helmikuu 08, 2012, 16:30:18 ip »
Tämä on tätä Guzzin markkinoinnin mystiikkaa. Herätellään kiinnostusta ja samalla ennustetaan menekkiä. On siellä historiassa monta mallia, jotka eivät sarjatuotantoon asti ole päässeet. Esim. Ippogrifo. Esitteissä esiityi kyllä, mutta oliko tuotannossa ikinä.
Forza Moto Guzzi!

Guzzr

  • Viestejä: 671
Vs: California 1400
« Vastaus #11 : Helmikuu 09, 2012, 23:28:27 ip »
Ippogrifo oli kevyt . Sen paino oli n. 180 kg.
Centauro on myös sopivan painava.(montako mahtaa olla suomessa näitä centauroista. - Vvmp-kerhon  kalustokirjassa omistajilla ei ollut ainuttakaan MG Centauroa.
Sport taas oli aika (liian)painava - niin kuin Saano testissä oli kirjoittanut - luin äsken ikkalan ruudusta -

saa nähdä paljonko CALI 1400 painaa kun se saapuu kaupoille -- 300 kg?

Mulle riittää kun tallissani on yksi tämmönen "raskaansarjan painija" - vanha wingi . Se on jo ( melkein ) liikaa.
Parempi kaikella tavalla jos mp on kevyt ja sentään kestävä. Hevosvoimia saa olla riittävästi että saa vähän vauhtia....  Mutta nykyään mp-markkinalle tulee valtavasti todella isoja
painavia : Victory, Thunderbird, 3-syl Rocket Traja tuli, isoja japs.cusompyöriä, HDtä, Boss Hoss, Wingi, painava 6-syl Bemari, Pannu , GTR, y.muita. En minä oikein ymmärrä..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #12 : Helmikuu 10, 2012, 08:15:00 ap »
Jos samoja 1400 Calin kuvia katsotaan, niin nestekytkin näkyisi olevan.

Laatikko näyttää malleissa oudon pitkältä? Olisko jo tilanvaraus automaatille/robotille? Jatkaa ainakin akseliväliä, ei siis pelkkä optinen harha.

Lainaus käyttäjältä: motomatti

Vaihteisto lienee kuusivaihteinen. Muu olisi yllättävää. Kardaani vaikuttaa perinteiseltä yhdestä kohtaa niveltyvältä.
Onkohan kytkin öljykylpymallia? Näyttää olevan vaijerikäyttöinen joka nykyaikana on melko vanhahtavaa. Kavaltaa kuitenkin sen että kytkin lienee kevytkäyttöinen koska on varaa kuluttaa käyttövoimaa vaijeriin.


Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #13 : Helmikuu 10, 2012, 08:30:58 ap »
Mikäs painava tuo nyt on? Kuivapaino alle 230. Tankattuna ja öljyillä n.240 kiloa. Suorastaan sporttisen köykäinen.
Onhan noita koko liuta. Tarkkaa määrää en tiedä, mutta muutama kymmentä?

Lainaus käyttäjältä: Guzzr
Centauro on myös sopivan painava.(montako mahtaa olla suomessa näitä centauroista. - Vvmp-kerhon  kalustokirjassa omistajilla ei ollut ainuttakaan MG Centauroa.
Sport taas oli aika (liian)painava - niin kuin Saano testissä oli kirjoittanut - luin äsken ikkalan ruudusta -

Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: California 1400
« Vastaus #14 : Helmikuu 10, 2012, 09:32:26 ap »
Kun nyt katsoin noita uudempia kuvia niin tosiaan, nestetoimiseksi näkyy muuttuneen siitä mallista joka on ollut läppärini taustakuvana jo toista vuotta. Pitänee päivittää taustakuva.

Pari vuotta kerkesi olemaan tallini seinällä juliste jossa komeili Griso ennen kuin sen tuotantoa oli edes aloitettu. Muutoksia siihenkin oli tullut jo ennen tuotannon aloittamista: koko stuukkia oli jossain määrin kevennetty eikä tuotantoversio näytä niin massiiviselta kuin vanha juliste antoi ymmärtää.

Takaisin California 1400 -asiaan:
Kelpaisi mulle. Toivottavasti tekniikkaa olisi koeponnistettu riittävästi ettei ilmene lastentautia alkupään tuotannossa.
Kelpaisi erityisesti automaattina oli se sitten perinteinen tai robottivaihde. Jälkimmäinen vaatinee kaksoiskytkimen?