Tuota Motomatin sorvauskonstia voi vielä päivittää sitten, kun molemmat kaulat ovat kulahtaneet väljiksi, sorvataan kaulat esim 4mm alamittaan ja asennetaan hyvästä teräksestä tehdyt ylimittaiset holkit n. 0,5mm.n krympillä kauloille, jonka jälkeen kaulat voidaan sorvata mitoilleen. Tässä sorvauksessa kaulat jätetään n. 0,04mm isommiksi mitä laakerin reikä ja asennetaan laakeri lämmittämällä kaulalle. Nyt joku ihmettelee kuinkas se nyt asennetaan paikoilleen, kun seegeriä ei enää saakaan laitettua. Tämä on ratkaistu siten, että kardaaniputkeen porataan seegeriuran kohdalle kaksi (tai vaikka kolme) M5 kierrereikää, joihin kierretään lukitusliiman kanssa kartiokärkiset kuusiokolopidätinruuvit, sen jälkeen, kun ristikko/laakeripaketti on painettu pesäänsä.
t. Rauno
ps. asiaa voin vielä selventää kysyttäessä