Kirjoittaja Aihe: mille gt  (Luettu 4092 kertaa)

JouniN

  • Viestejä: 51
mille gt
« : Tammikuu 30, 2012, 13:07:05 ip »
mitä eroja noissa on series1/series2 välillä?

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: mille gt
« Vastaus #1 : Helmikuu 01, 2012, 08:01:51 ap »
Series 1:ssä on kärkisytytys, kiinteät etujalkatapit taotulla tuella, pakoputkien välissä pelkkä yhdysputki, vanhan mallinen nokkaketjun kiristin, pyöreät peilit, neliskanttiset vilkut.
Series 2:ssa on kärjetön sytkä, kääntyvät etujalkatapit alumiintuella, änkkäri pakoputkien väissä, uuden mallinen nokkaketjun kiristin, osassa neliskanttiset peilit, osassa pyöreät vilkut.

Joku väitti myös että 2:ssa on erilainen kytkin mutta varaosaluettelon mukaan ei.

Vuodesta 91 tietääkseni myös käy lyijyttömällä eli venttiilin seetit on terästä.


GinTurismo

  • Viestejä: 294
Vs: mille gt
« Vastaus #2 : Helmikuu 01, 2012, 09:46:48 ap »
Serie II:ssa on erilaiset kahvat. Mullakin on jo uudemman mallin kahvat tossa serie I:ssä, joka on tehty -89.

Keula on vahvempi: Serie I:ssä keulaputket ovat 35 mm, Serie II:ssa halkaisija on kasvatettu 40 mm:iin. Jostain on jäänyt mieleen, että olisi myös vielä vahvempi keula 43 mm:n putkilla, mutta pikatarkistuksen jälkeen Stein-Dinseltä löytyvät vain nämä 35 ja 40 mm.
Vielä yksi GT, kiitos.

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: mille gt
« Vastaus #3 : Helmikuu 01, 2012, 13:09:08 ip »
Niin joo ykkösessä on Maguran kahvat, tarina kertoo että koko mopo tehtiin Saksan markkinoille kun paikallinen maahantuoja halusi peruspyrörän Saksan markkinoille ja speksasi sen ite tyyliin 850T5:n runko tankki ja takapää, pyöreä lamppu, lemansin nokat mutta californian kaasarit ja isänmaanrakkaudesta nämä magurang kahvat, 200 piti tehdä mutta kosepti puri saksalaisiin ja niitä tehtiin paljon enemmän

mulla on siis -89 1-sarjalainen

JouniN

  • Viestejä: 51
Vs: mille gt
« Vastaus #4 : Helmikuu 02, 2012, 10:14:42 ap »
Itsekin hankin tuollaisen -89 millen ja ykkössarjalainen näyttäisi olevan, onko ollut suurempia ongelmia näitten kanssa???

egon

  • Viestejä: 973
Vs: mille gt
« Vastaus #5 : Helmikuu 02, 2012, 14:23:07 ip »
Varsinaisesti välille ei olla jääty vielä. 15 vuotta meillä ja reilut 250 k. Edellisten omistajien jäljiltä oli pohjakassaa jotain 50 k.
Pidä huolta kardaanin nivelestä ja suojakumista ja huolehdi, että perän pikkupyörän laakeri on välyksetön. Viitosvaihde on tehty ajamista varten, yli 100 kmph, nööpöttelemmällä se alkaa mankumaan. Muillakaan vaihteilla ei pitäisi ajella alle 2500 kierroksen. Sähköissä on kriitillinen paikka ryhmäliittimet tankin alla. Jos tulee omituisia oireita niin huono kontakti löytyy 90% todennäköisyydellä sieltä. Virtalukkoja on mennyt noin 100 k välein. Moottorille ei ole tehty mitään, tai onpas sittenkin, kerran on vaihdettu jakoketju ja venttiilinnostimien kupit. Pitää laittaa kansiin pikapuoliin jotain uutta, venttiilikoneisto naputtaa jo tuntuvasti. Pitkille turneille sillä ei enää lähdetä, mutta tässä kotimaassa ja lähialueilla viime kesänä mentiin 12 k.   

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: mille gt
« Vastaus #6 : Helmikuu 03, 2012, 16:32:25 ip »
Mulla on 89 ja ostettaessa 45k nyt 110k. Kardaanin nivel meni kerran ja kerran tuki laakeri myös jälkeen. Myös kardaani ja muhvi perään vaihdettu, ehkä oma vika koska en koskaan niitä voidellut, nyt aina kun taka nakki poissa niin samalla  perä irti rasvaa muhviin. Muuta en muista että olisi hajonnut, täytyy tarkastaa vihosta.

Niin jo perän iso stefa siis se kun on helppo vaihtaa meni 90 tonnia kohdalla
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2012, 10:52:58 ap kirjoittanut millegt »

JouniN

  • Viestejä: 51
Vs: mille gt
« Vastaus #7 : Helmikuu 24, 2012, 19:23:26 ip »
onko rungoissa eroja eri mallien (isolohko) välillä esim. le mans, california , mille gt...

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: mille gt
« Vastaus #8 : Helmikuu 24, 2012, 19:40:19 ip »
Rungoissa on mallikohtaisia eroja ohjauskulmissa, takahaarukan laakeroinnissa, poikkituissa vaihteiston takana, välituessa vaihdelaatikon yläpuolella, vahvikkeiden ja korvakkeiden sijainnissa. Kaikenlaista pientä poikkeamaa. Myös materiaalieroja.

Mitään sellaista eroa ei ole joka suoraan estäisi toisen Tonti-rungon vaihtamisen mallien välillä. Paitsi että etulokasuoja saattaakin yllättäen ottaa kiinni laturin koppaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: mille gt
« Vastaus #9 : Helmikuu 24, 2012, 20:09:28 ip »
1100 Calista eteenpäin, takarunko lienee matalampi (väittävät).
Hyvä pyörä, parempi mieli.

JouniN

  • Viestejä: 51
Vs: mille gt
« Vastaus #10 : Maaliskuu 14, 2012, 11:29:31 ap »
jos tuon öljynsuodattimen siirtäisi ulkopuolelle niin kenen sarjaa olette käyttäneet?